anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Hallo, Mijn scanner heeft er ineens geen zin meer in, want als ik iets wil gaan scannen met photo shop krijg ik de volgende melding; Scanner fout-kabel niet aangesloten. Twain-32, twain bron kon niet worden geopend, zorg ervoor dat in de twain directory in de windows directory een geldige bron voor uw scanner staat... Nu is mijn scanner wel degelijk aangesloten, want als ik deze open en dicht doe, start bij mij photo shop dus op. Kabel wel aangesloten dus. Ik heb hier op het forum gezocht en heb gelezen dat ik de scanner uit mijn twain directory moet verwijderen en de scanner software en daarna weer opnieuw installeren. Dit dus gedaan, maar nog steeds dezelfde melding al voorheen. Wie wil/kan mij hiermee verder helpen? Bvd. Leon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Hallo Leon, Welk type scanner heb je van Trust? Welke windows versie heb je? Je kan in ieder geval proberen om de driver eens opnieuw te installeren. Misschien is hij beschadigd geraakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Windows xp. Trust scanner:Compact scan USB19200. Ik heb de software en de drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 [quote:821ff95997="wildervanksterdallen"]Windows xp. Trust scanner:Compact scan USB19200. Ik heb de software en de drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem...[/quote:821ff95997] Scanner pictogram staat ook onder in de taakbalk? Als je met het programma in je taakbalk iets scant doet de scanner het dan wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Scanner pictogram staat idd in de taakblak maar er staat een kruis door heen. Alsof de scanner niet is aangesloten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Scant hij wel goed naar bijv. word of andere toepassingen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Nee, ook in Word geeft hij aan dat de kabel niet is aangesloten... Hoe kan dat nou, klep open doen van de scanner en ik krijg gelijk de melding met welk programma ik wil scannen.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Dat de klepsensor werkt wil nog niet zeggen dat er elders iets niet iets mis is. Het kan dus zomaar zijn dat het apparaat overleden is. Mijn oude Mustekje vertoonde precies dezelfde verschijnselen en was niet meer aan de praat te krijgen, niet op m'n eigen pc en ook niet op vier andere. Dus eerst nog even proberen op een andere pc en dan op naar de winkel! :wink: Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 De scanner doet het weer... Ik had de nieuwste drivers gedownload van trust.nl en die werkte niet. Op driverguide.com ook naar de driver gezocht en daar gedownload en die werkt wel... :-? Alleen als ik de klep open en selecteer dat ik photoshop wil gebruiken krijg ik dezelfde foutmelding als voorheen, maar ik kan nu wel in photoshop via importeren wel scannen...in Word werk het nu ook gewoon weer. Hoe is het allemaal weer mogelijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 BOFKONT !!! :) Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Hoi, Dat is mooi voor je dat het toch werkt. Was mijn vermoedde toch wel juist dat het aan de driver lag, maar wel vreemd dat de trust driver de problemen geeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen