anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Ik ben eigenlijk opzoek naar een beetje stil toetsenbord. Eentje die dus niet te veel 'tiklawaai' geeft. Dit omdat de PC hier in een soort 'studiekamer' staat waar wel eens meerdere mensen aan het werk zijn. Wanneer iemand aan het typen is op het toetsenbord wat we nu hebben (standaard-merkloos iets) maakt het een, als je aan het studeren bent, vreselijk tikgeluid. Iedereen hier ergert er zich aan. Dus mijn vraag: heeft iemand ervaringen met een toetsenbord wat geen luide tikgeluiden maakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 de logitech en de microsoft toetsenborden zijn vaak erg stil. Alleen jij wil een stil toetsenbord, een nadeel hiervan is dat de toetsen gedempt zijn en je hierdoor wat zwaarder gaat typen. De logitech heeft dit minder, en ik vindt dit zelf altijd erg prettige toetsenborden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Ik denk dat je dan naar een toetsenbord moet kijken met van die laptop toetsen. Verschillende merken hebben dat. Ik heb hier een Acces Deluxe toetsenbord van logitech en die maakt gewoon nog een duidelijk tikgeluid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Ik ben toevallig sinds vandaag in het bezit van een Revoltec Lightboard. Deze heeft ook van die notebooktoetsen. Daarnaast kan deze ook verlicht worden, handig als het 's avonds laat is, de toetsen zijn dan nog steeds uitstekend zichtbaar met die verlichting. En daarnaast is het een mooi gezicht. Mocht je dit niet zo belangrijk vinden dan zijn er nog wel meer toetsenborden verkrijgbaar met platte (notebook) toetsen. Coolermaster bijvoorbeeld heeft het Q Alloy keyboard. [url=http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=EAK-US1&other_title=+EAK-US1+Q%20Alloy%20Keyboard]veel te lange link[/url] Dit soort boards zijn rond de € 30,- Vrij duur voor een toetsenbord maar als je echt een stille wilt zijn dit de besten die je kan krijgen. Het is wel even behoorlijk wennen aan zo'n toetsenbord, althans, dat geld voor mij. Maar ik denk dat het wel snel zal wennen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Of je koopt een siliconentoetsenbord. Kun je nog oprollen ook ;) http://www.inkoopacties.net/ia/kzm7snmn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 [quote:789cfd8b9d="Count Uilesnor"]Of je koopt een siliconentoetsenbord. Kun je nog oprollen ook ;) http://www.inkoopacties.net/ia/kzm7snmn[/quote:789cfd8b9d] dan hoor je de tafel kloppen :P En ik heb ook een logitech, met een lekker tikgeluid ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 [quote:e3434ae9c1="NoepZor"][quote:e3434ae9c1="Count Uilesnor"]Of je koopt een siliconentoetsenbord. Kun je nog oprollen ook ;) http://www.inkoopacties.net/ia/kzm7snmn[/quote:e3434ae9c1] dan hoor je de tafel kloppen :P[/quote:e3434ae9c1] Een kleine praktijk test (tik op je tafel even hard als op je toetsenbord) wijst uit dat is tafel stiller. Zolang de computeraarg geen irritante melodietje gaan tikken lijkt het mij idd een stillere oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 [quote:668852e796="NoepZor"][quote:668852e796="Count Uilesnor"]Of je koopt een siliconentoetsenbord. Kun je nog oprollen ook ;) http://www.inkoopacties.net/ia/kzm7snmn[/quote:668852e796] dan hoor je de tafel kloppen :P En ik heb ook een logitech, met een lekker tikgeluid ;)[/quote:668852e796] of het nou lekker is of niet, hij wil juist geen (tik)geluid _-_ ik heb hier een Microsoft Natural Multimedia Keyboard... vond het eerst een beetje raar typen maar ben dr aan gewend.... en het is nog een relatief stil toetsenbord ook daarnaast heb ik op me 2e pc een Microsoft Multimedia Keyboard... die is nog stiller dan de Natural versie... als je echt stilte wil kan je 2 dingen doen... laptop kopen en daarop typen... of voor gewoon echt de ultieme stilte : geen toetsenbord gebruiken... als ik je een stil tb zou moeten aanbevelen zou ik je een Microsoft (natural) multimedia keyboard aan moeten bevelen... mede omdat een paar vrienden van me allemaal een Logitech TB hebben en die klikken te erg vind ik... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 [quote:c947e9eae0="Sander1337"]laptop kopen en daarop typen... of voor gewoon echt de ultieme stilte : geen toetsenbord gebruiken... [/quote:c947e9eae0] Zoals ik al in een eerdere post zei... er zijn gewoon toetsenborden te koop met 'laptoptoetsen' dus wat bazel je nou dat je een compleet laptop moet kopen alleen maar om stil te kunnen typen. Je zou eens posts van anderen wat beter kunnen lezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Ik had hetzelfde probleem, heb een heel luxe oplossing (logi di novo) omdat ik die ook vreselijk mooi vond (en draadloos!!!). Maar op beursen en winkels (bijv.mediamarkt) probeer ik nog regelmatig uit voor het geluid en inderdaad die platte notebook bordjes zijn vaak erg stil en hoeven niet echt duur te zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 [quote:a378fd3621="NoepZor"][quote:a378fd3621="Count Uilesnor"]Of je koopt een siliconentoetsenbord. Kun je nog oprollen ook ;) http://www.inkoopacties.net/ia/kzm7snmn[/quote:a378fd3621] dan hoor je de tafel kloppen :P En ik heb ook een logitech, met een lekker tikgeluid ;)[/quote:a378fd3621] Nou, dan koop je er ook een oprolbare sliconentafel bij :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2005 Je hebt ook een virtueel toetsenbord in windows gebbaken. Kan je met de muis bedienen (kent er iemand een stille muis ;-)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2005 Je kan hem ook nog in geluidsdempende spul kopen, ik weet niet hoe het precies heet maar het is in iedere bouwmarkt wel te koop. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Logitech verkoopt ook de "Ultra X" Dat is een toetsenbord vergelijkbaar met een laptop bord. Je moet wel even zoeken want hij schijnt officieel alleen bij een compleet systeem verkocht te worden. Ik heb hem zelf gewoon los gekocht. Prijs zo rond de 25 euro. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 ik heb ergens in bij de lokale pc winkel een waterdicht toetsenbord met sensors gezien.Maakt (denk ik) TOTAAL geen geluid kost maar 35euro dacht ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Niet echt duur die logitech ULTRAX http://www.tweakers.net/pricewatch/66593 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Ik heb zelf een SWEEX (i know it sux) Multimedia Keyboard, deze geeft zoveel geluid dat het net lijkt alsof je op een 486 zit te typen. Maar de toetsen zijn groot en dik, en daar ging het bij mij om ! en dat voor die 12euro :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Die hebben wij ook op school. Heerlijk als er 30 van die dingen tegelijk ratelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Update: Ik heb besloten een Logitec ultraX te kopen omdat hij niet echt duur is en omdat er ook nog wat multimedia toetsen opzitten :D Ik zal nog even melden of hij ook daadwerkelijk stil is zodra ik hem binnen heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 [quote:cff96c4a94="Sander_e_s"]Die hebben wij ook op school. Heerlijk als er 30 van die dingen tegelijk ratelen.[/quote:cff96c4a94] Inderdaad, was vandaag bij men pa opschool, zaten er 30 kinderen tegelijk te typen in Word, prachtig geluid :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen