Ga naar inhoud

Tip dig. camera

Aanbevolen berichten

Het kan iedereen overkomen, en mij overkwam het ook. Mijn dig. camera verdween onder water in een woeste Noorse beek. Meteen na het opvissen de batterijtjes en SD-card eruit. Water tussen de lenzen, het zag er niet leuk meer uit. Dagje uit laten lekken in de zon hielp niet, zou ook al te mooi zijn. Ik heb de camera 2x 24 uur in een elektrische oven gelegd, temp. op 50 graden, theedoek er losjes overheen. En nou doet hij het weer perfect! Waterdamp is ook verdwenen tussen de lenzen, perfect gewoon. Wanhoop dus niet als je camera (of GPS, etc.) het niet meer doet nadat hij nat is geworden. :D
Link naar reactie
Het valt iig in de categorie "Creatief Culinair"; een gegratineerde 5 MP digitale camera op een bedje van gemengde sla, met stroganoff saus... Maar serieus, persoonlijk vind ik het nogal een gewaagde stap. Natuurlijk heb je niet zo heel veel te verliezen, maar in plaats van in de oven zou je 'm natuurlijk ook onder een glazen schaal in de zon kunnen zetten. Daar wordt het ook wel zo warm lijkt me.
Link naar reactie
Ja, beetje risky is zoiets wel. Toch is bij zoiets ook snelheid geboden: Hoe langer dat het water in de body zit hoe meer schade je op kan lopen. Dus toch maar de oven, die "schijnt" 24 uur per dag. 50 graden is niet zo dramatisch als het klinkt. In een beetje zomerse auto op een parkeerplaats wordt het nog wel warmer. Ook in de kofferbak. Maar goed, de combinatie van water en warmte had best verwoestend kunnen werken op allerlei coatings en lijmen. Is gelukkig niet gebeurd 8) Mijn culinaire tip: Niet te veel peper en zout gebruiken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...