anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hallo, Misschien een beetje kip-of-ei verhaal, maar ik vraag me het volgende af: Ik heb in mijn thuisnetwerk een PC ingericht als server. Hierin zitten twee HD's, een voor het systeem en de andere is de data-schijf voor het netwerk. Tot nu toe zet ik deze PC altijd 's-nachts uit, omdat ik het een beetje onlogisch vindt om de computer continu te laten draaien en ik weet ook niet of dat een brandrisico zou hebben... Nu zei laatst iemand tegen me, dat het juist slechter voor de schijven is, als die PC elke dag opnieuw wordt aan- en uitgezet. De computer is overigens wel uitgerust met een tweede ventilator, zodat hij extra wordt gekoeld. Is het dus overdreven om de machine dagelijks aan- en uit te zetten, of maakt het niet uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik denk dat het allemaal niks uit maakt, alleen is het een beetje dom om een pc de hele nacht aan te laten staan wanneer je deze niet gebruikt. En de hdd's zullen eerder kapot gaan bij 24/7 werken dan bij 12/7 werken. Die ene keer opstarten op een dag maakt dan toch echt niks uit. Misschien dat het kwaat kan om het ding elke 5 sec. aan en uit te zetten 12/7, maar dat zal ook wel niet gebeuren... ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik zet mijn server altijd in Energie spaar stand 's nachts. Harde-schijfen gewoon uit zetten. Als iemand dan connect met men server gaat hij automatish weer aan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik zou hem gewoon uitzetten als je hem 's-nachts niet gebruikt. Altijd nog goedkoper in verbruik dan de spaarstand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 *bump... Beetje dom van me sorry, een huis computer zal ik ook uitzetten. De levensduur van je computer wordt heel wat korter op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:af93d1f375="DarkCrusader"]Ik zet mijn server altijd in Energie spaar stand 's nachts. Harde-schijfen gewoon uit zetten. Als iemand dan connect met men server gaat hij automatish weer aan...[/quote:af93d1f375] Misschien is dat steeds uit en inschakelen van het energiebeheer wel slechter dan gewoon 1x per dag aan en uit. Opstarten boeit geen ruk, omdat als je flink wat data opvraagt de hdd net zo goed moet werken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen