anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hallo, Ik heb kortgeleden een AOpen DUW 1608 brander aangeschaft, o.m. wegens een goede review in C!T van maart 2005. Ik heb echter niets dan problemen met het ding. Voordien gebruikte ik een AOpen 2412Pro. Allereerst leest de 1608 reeds gebrande CDR's en DVD+R's erg langzaam. Soms wil hij zelfs met de 2412 gemaakte DVD+R's niet eens lezen.. Verder heb ik te maken met opvallend veel schrijffouten, met name bij het maken van video DVD's, die niet goed afspelen in mijn stand-alone DVD-speler. Zo had ik laatst een film op een een Verbatim Digital Movie DVD+R gebrand met de 1608, die echter slecht afspeelde (haperend beeld). Daarna dezelfde film nogmaals op zo'n Verbatim disk gebrand, maar nu met de oude 2412, op een lagere snelheid, die wel keurig afspeelde. Ik heb de 1608 al eens laten inspecteren in de computerwinkel, maar die konden er niets aan ontdekken. Kortom, ik ben nu aan het denken over een vervanger, i.p.v. telkens te moeten denken: "Doet ie het, of doet ie het niet?".. Ik gebruik al tijden Imation schijven en voor het maken van video-DVD's Verbatim Digital Movie Disks, waarmee ik in mijn mijn vorige brander nauwelijks problemen had. Wellicht dat de 1608 erg kieskeurig is..? Wie heeft ervaringen, tips, alternatieven? Kennissen raden me een Plextor brander aan.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Doe eens een firmware upgrade. Zie de website van de fabrikant voor de laatste versie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 hier ook een paar gebruikers ervaringen. http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/BE5938C3103D4EDCC1256F410038BC3B.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Nou, die gebruikerservaringen spreken boekdelen....Ik ga mijn brander dus vervangen door een Plextor PX-740A. Die schijnt betere prestaties te leveren... Bedankt voor de info.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen