anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik heb een probleem, ik krijg namelijk de zijkant van m'n behuizing van de computer niet open. Heb het verder nog nooit gedaan, en ben een noob op hardware gebied, maar ik moet iets in die kast doen.. Kan iemand mij even helpen? Gr. Roger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 het is mogelijk dat hij op slot zit. als dit zo is kan je dat terug vinden als je de bios ingaat. hoe de omschrijving in je bios heet weet ik niet precies maar je zal ergens de status van bijvoorbeeld cover locked naar unlocked moeten zetten. je hoort dan een duidelijke klik meestal uit de kast komen. ik ga er van uit dat je wel eventuele schroeven wel verwijdered hebt aan de achterkant. en anders, soms wil het nog wel eens ontzettend stroef gaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Om wat voor kast gaat het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Om wat voor kast het gaat weet ik eigenlijk niet, ik heb hem net gekregen die pc van iemand... Ik heb de kast wel opengekregen nu, al ging het met veel geduw en getrek. Die hele kast is stoffig!! Kan ik gewoon de stofzuiger er door heen halen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ja, als je maar niet meer meezuigt dan het stof ... (niet meteen op de hoogste stand zetten dus en check op loszittende onderdeeltjes) :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ok, alles op het laagste pitje stof gezogen, maar nu, hoe haal ik die uitbreidingskaarten uit m'n moederbord?? En hoe maak ik die schoon?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:a3457bf81f="roger1"]Ok, alles op het laagste pitje stof gezogen, maar nu, hoe haal ik die uitbreidingskaarten uit m'n moederbord??[/quote:a3457bf81f]Zit als het goed is met 1 schroefje vast, daarna kun je ze voorzichtig eruit trekken. [quote:a3457bf81f="roger1"]En hoe maak ik die schoon??[/quote:a3457bf81f]Met dezelfde stofzuiger? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ja, de stof zit er dus bijna ingedrukt, ik heb dat ene schroefje losgemaakt maar ik durf niet hard te trekken. In ieder geval, het vuil gaat er met de stofzuiger niet vanaf, en er zit een klein stekkertje in de uitreidingskaart. Waar die naar toe loopt weet ik niet.. Kan ik die er zomaar uittrekken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:3b6c72bb1a="roger1"]Waar die naar toe loopt weet ik niet.. Kan ik die er zomaar uittrekken?[/quote:3b6c72bb1a]Als het een geluidskaart is, zal ie wel naar een optische drive (CD/DVD) lopen. En als je dat stekkertje op de juiste manier weer terug weet te zetten, lijkt het me wel mogelijk om 'm er nu uit te halen ... maak er anders eerst een foto van ... :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik heb er een foto van gemaakt.. ik zal hem zo even uploadden.. Dan zie je hoe lekker stoffig mijn kast was.. ik heb hem inmiddels helemaal uitgezogen. Behalve de uitbreidingskaarten. Ik probeer even of de camera ook met de laptop kan werken. Trouwens het lijkt wel of hij links achterin vast zit.. niet in dat PCI slot maar er naast links. Zometeen komt de foto. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ik kan even niet bij de computer waar de software geinstalleerd is. En de laptop heeft die software niet. Maar uhh, kan het dat die uitbreidingskaarten links achterin nog ergens vast zitten??? de foto komt later wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Die foto is meer een geheugensteuntje voor jezelf hoor, niet voor ons. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Haha ok :oops: OOPS Maarja kan hij toevallig links achterin, het gaat iig over de geluidskaart die in het onderste PCI slot zit, vastzitten??? En trouwens zou ik die met een doek af kunnen stoffen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 bij mijn weten niet. het zou kunnen zijn dat hij net als de videokaart met een palletje vast zit. dat is gewoon opzij te drukken. suc6 ermee Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 PCI Kaarten er allemaal uit gehaald.. Gewoon hard trekken 8) Maar nu heb ik een nieuw probleem. Bij het er weer indoen van de kaarten ging alles gewoon goed. Maar toen ik de computer opstartte zei hij: Nieuwe Hardware gevonden enz. Het probleem is, ik krijg mijn wireless Lan niet meer aan de praat. Ik kan ook geen wizard er van krijgen. Hoe kan ik hem weer aan de praat krijgen, zodat ik weer op internet kan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 trouwens, we hebben een wireless lan thuis waar 3 computers aan verbonden zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 Weet niemand het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 [quote:ab3974332c="roger1"]Het probleem is, ik krijg mijn wireless Lan niet meer aan de praat. Ik kan ook geen wizard er van krijgen. Hoe kan ik hem weer aan de praat krijgen, zodat ik weer op internet kan?[/quote:ab3974332c] Welke Windows versie gebruik je. En indien van toepassing, welk Service Pack heb je geïnstalleerd? Hoe heb je geprobeerd die wizard te starten? Welke foutmelding verschijnt er dan? En wordt dat WiFi-netwerk nog wel getoond, tijdens het opstarten in de PCI device listing? En hoe wordt je WiFi-netwerk getoond in Apparaatbeheer? Check ook de info van Microsoft [url=http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/draadloos_wifi_netwerk.aspx]Draadloos Wifi-netwerk installeren.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Je had ze gewoon in dezelfde sloten moeten aansluiten dan was d'r niets aan de hand (mits je niet in tussentijd 'gewoon om te kijken wat er gebeurt' de pc hebt geboot :\), kan je nu alsnog proberen. Wat was dat 'iets' dat je moest doen btw, 'iets' is natuurlijk niet duidelijk :roll: ^^ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen