anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Hoi iedereen, Hier mijn ervaringen met Packard Bell Helpdesk en daarnaast nog een vraagje. Was vandaag bij een vriend van mij die problemen had met zijn computer een Packard Bell. Het bleek dus dat zijn harde schijf defect was, reageerde nergens meer op, ook als slave in een andere computer werkte hij niet meer. Wat nou bleek de computer was natuurlijk net een week over de garantie heen. Ik heb Packard Bell gebeld en die gasten vertikte het om mij te helpen, was over de garantie termijn heen dus we kunnen u niet helpen werd mij gezegd. Hij moest maar garantie bijkopen a 45 euro per jaar, dan kon je weer met de helpdesk bellen voor ondersteuning. Reparatie en onderdelen van systemen viel niet onder deze garantie. Aan dit soort (oplichtings) praktijken werken we natuurlijk niet mee. Dit is natuurlijk een rond uit zeer slechte service. De eigenaar van deze computer heeft besloten om dan maar een nieuwe harde schijf te kopen omdat hij wel snel verder wilde met de computer. Nu kon hij ook nog eens niet zijn recovery cd's gebruiken, die kreeg ik niet meer aan de praat op deze nieuwe harde schijf. Heb een andere Windows geinstalleerd en dat ging verder perfect, maar nu doet zich 1 ding voor wat ook al niet pleit voor Packard Bell. Bij die computer zit een Packard Bell 9205 toetsenbord en de extra knoppen (multimedia) werken dus niet. Heb op de site van Packard Bell zitten kijken naar drivers voor dit toetsenbord, maar nergens te vinden. Packard Bell een mail gestuurd met dit probleem en kreeg als antwoord dat hiervoor geen drivers zijn te downloaden op de site van Packard Bell, wordt niet door hun ondersteund. We moesten maar op de site van Logitech kijken. Kennelijk gebruikt Packard Bell toetsenborden van Logitech. Maar als ik op de site kijk van Logitech zie ik niets staan omtrent dit type toetsenbord. Ik heb op de site van Driverguide.com gekeken naar drivers en daar ben ik wel een driver tegen gekomen op die site. Maar hier kom ik totaal niet wijs uit. Moet volgens de bijgeleverde handleiding allerlei dingen veranderen in het register van Windows e.d. Dit is een zeer ingewikkelde driver. Weten jullie een plek waar ik de driver van het toetsenbord Packard Bell 9205 kan vinden die wel op een normale manier te installeren is? Bedankt alvast voor de genomen moeite. Morgen aan het eind van de middag ben ik er weer en morgenochtend vroeg ook wel eventjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Kijk maar op deze site: http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/8774/drivers.html Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 lang leven de witgoed pc. mensen koop toch je pc bij de pcboer. niet bij de radio boer :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Ik zou de helldesk van packerd bell opbellen, vriendelijk vragen of ze je de drivers toe kunnen mailen. Zo niet, dan zou ik het iets minder vriendelijk en dringend verzoeken. Het product mag niet een week na de garantietermijn kapot gaan, wettelijk gezien. Let ook op dat je ook de andere drivers hebt, zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien ati, nvidia, via enz de drivers gewoon online hebben staan voor hun chipsets en/of gpu's. [quote:0903385db8="plextor"]lang leven de witgoed pc. mensen koop toch je pc bij de pcboer. niet bij de radio boer :lol:[/quote:0903385db8] Voegt echt iets toe :roll: (ik ben het met je eens hoor, daar niet van, maar het lost het probleem niet op) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 [quote:a87792524d="pcguy"]Ik zou de helldesk van packerd bell opbellen, vriendelijk vragen of ze je de drivers toe kunnen mailen. Zo niet, dan zou ik het iets minder vriendelijk en dringend verzoeken. Het product mag niet een week na de garantietermijn kapot gaan, wettelijk gezien. Let ook op dat je ook de andere drivers hebt, zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien ati, nvidia, via enz de drivers gewoon online hebben staan voor hun chipsets en/of gpu's. [quote:a87792524d="plextor"]lang leven de witgoed pc. mensen koop toch je pc bij de pcboer. niet bij de radio boer :lol:[/quote:a87792524d] Voegt echt iets toe :roll: (ik ben het met je eens hoor, daar niet van, maar het lost het probleem niet op)[/quote:a87792524d] dat weet ik . maar ik vind het zo zonde . je betaald er zo veel geld voor en dan garantie nul comma nul. maar ik vindt dat de TS niet naar de helpdesk van PB moet gaan . maar naar de witgoed zaak waar dat ding is gekocht . Die is wettelijk aansprakelijk voor service en garantie . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reactie. Die vriend van mij is inderdaad al naar de winkel geweest waar hij gekocht is, en ook daar werd hij afgescheept en aangezien hij gewoon snel verder wilde met de computer omdat hij niet buiten dat ding kon heeft hij een probleem. Toen ik de helpdesk belde was ik al niet echt vriendelijk meer naar hun toe toen ze vertelde om ons niet verder te helpen omdat dit ding buiten garanie was. Nog sterker de helpdesk heeft de telefoon erop gelegd. Jammer genoeg heeft hij geen rechtsbijstand verzekering of is hij niet lid van de Consumentenbond anders had hij hun mooi kunnen inschakelen. Ik zelf koop ook nooit geen merk computer's omdat de service gewoon minder is. Nog bedankt voor de link, maar jammer genoeg werkt de link niet helemaal: http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/8774/drivers.html Als ik dan op drives voor Packard Bell Multi media keybords klik krijg ik te zien dat de pagina niet gevonden wordt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Je kunt erop doorgaan, de te verwachten leetijd van een harddisk is niet 1-2 jaar, maar meer richting de 5, dus heb je recht op ondersteuning van de verkoper van de hardeschijf, in dit geval Packard Hell. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Dat je garantie 0,0 is een week na afloop van de garantietermijn is een wijdverspreid misverstand. Gedurende de voor de consument redelijk te verwachte levensduur van een apparaat heb je recht op een (percentueel afnemende) tegemoetkoming in reparatie- of vervangingskosten. Probleem is dat je dat recht HEBT, maar vaak met pijn en moeite moet VERWERVEN. Lees de basisprincipes hier maar eens: http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=10097 Als je zou willen kun je ook nu, achteraf, nog een deel van de kosten claimen. Het is maar net hoe zwaar je je tanden hierin wilt zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reactie. Ik zelf had dit zeker ook niet genomen van Packerd Bell. Maar die persoon is al lang blij dat het weer werkt en dat hij er achter kan komen. Hij is een redelijk zwaar hart patient dus kan niet echt veel stress hebben vandaar dat hij hier ook geen werk van wilt maken. Mocht ik de driver niet vinden van het toetsenbord, dan zal hij ook een nieuw en dan gelijk een draadloos toetsenbord halen. Maar volgens Packard Bell moesten we voor dit toetsenbord maar eens op http://www.logitech.com gaan kijken voor de drivers, maar daar kom ik dus de 9205 toetsenbord totaal niet tegen. Dus weet ik weer niet welk model het is wat ik van Logitech moet gebruiken. Ik deze vraag weer doorgespeeld naar Packerd Bell, maar tot op heden niets meer vernomen van die gasten. Weten jullie soms welk Logitech toetsenbord gelijk is aan die van Packard Bell 9205 ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 de meeste logitech drivers voor toetsenborden werken voor allemaal. Kijk bij logitech welk toetsenbord op de jouwe lijkt en down die en proberen (maak eerst maar eenherstelpunt voor de zekerheid) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hoi bosje, Bedankt voor je reactie. Probleem is dus dat ik geen echt toetsenbord zie die er een beetje op lijkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Vaak staat het achter op de keyboard op een stikker, anders staat het op de plaat in het toetsenboard. Je kan waarschijnlijk ook het programma "EZ" gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hoi DarkCrusader, Achter op het toetsenbord staat het pb nummer 9205 en nog een serial nummer beide heb ik op lopen zoeken in de Logitech site en niets kunnen vinden. Ben toch bang dat hij maar een nieuw toetsenbord moet aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Nou hulpdienst, ik heb je vraag gewoon bij Logitec neergelegd en als het goed is zou ik morgen antwoord moeten krijgen. Dus even wachten met ander aanschaffen. Kan altijd nog als ook Logitec geen oplossing biedt. Piet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Hoi PC1, Bedankt voor de moeite in ieder geval, ben benieuwd wat hun antwoord is ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Hoi Piet, Heb je al iets vernomen van Logitech? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Neen nog niet. Ze hanteren een andere 24 uur termijn dan wij denk ik :( Zodra ik wat hoor zet ik het gelijk hier neer. Piet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Nog niets gehoord maar als het een PS/2 keybord is met multi media kun je deze driver proberen; http://support.packardbell.com/nl/mypc/index.php?PibItemNr=6937240000&PibItemParent=platform_clipper_ixtreme#show Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2005 Hoi Pci, Bedankt voor de link. Ik zal hem van de week eens uitproberen bij hun. Wie weet gaat deze lukken. In ieder geval bedankt voor de genomen moeite, en jammer dat je nog niets vernomen hebt van logitech Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2005 Hoi hulpdienst, Kreeg net antwoord op mijn mailtje van Logitech, heb de tekst gekopieerd. Dank u wel voor uw e-mail. Uit uw e-mail begrijp ik dat u door Packard Bell naar ons verwezen bent voor drivers voor een Packard Bell toetsenbord. Helaas hebben wij geen drivers voor dit toetsenbord. Wij kunnen u dan ook niet helpen. Ik adviseer u daarom nogmaals contact op te nemen met de helpdesk van Packard Bell. Wellicht hadden zij een ander toetsenbord in gedachten toen ze u te woord stonden, en hebben u per abuis naar ons verwezen. Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op. Met vriendelijke groet, Erik van Oorspronk Logitech Europe SA Dus helaas geen oplossing. Hoop dat de eerdere link wat opleverd. Piet Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen