Ga naar inhoud

Packard Bell (Hell) verhaal/ vraag

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Hier mijn ervaringen met Packard Bell Helpdesk en daarnaast nog een vraagje. Was vandaag bij een vriend van mij die problemen had met zijn computer een Packard Bell. Het bleek dus dat zijn harde schijf defect was, reageerde nergens meer op, ook als slave in een andere computer werkte hij niet meer. Wat nou bleek de computer was natuurlijk net een week over de garantie heen. Ik heb Packard Bell gebeld en die gasten vertikte het om mij te helpen, was over de garantie termijn heen dus we kunnen u niet helpen werd mij gezegd. Hij moest maar garantie bijkopen a 45 euro per jaar, dan kon je weer met de helpdesk bellen voor ondersteuning. Reparatie en onderdelen van systemen viel niet onder deze garantie. Aan dit soort (oplichtings) praktijken werken we natuurlijk niet mee. Dit is natuurlijk een rond uit zeer slechte service. De eigenaar van deze computer heeft besloten om dan maar een nieuwe harde schijf te kopen omdat hij wel snel verder wilde met de computer. Nu kon hij ook nog eens niet zijn recovery cd's gebruiken, die kreeg ik niet meer aan de praat op deze nieuwe harde schijf. Heb een andere Windows geinstalleerd en dat ging verder perfect, maar nu doet zich 1 ding voor wat ook al niet pleit voor Packard Bell. Bij die computer zit een Packard Bell 9205 toetsenbord en de extra knoppen (multimedia) werken dus niet. Heb op de site van Packard Bell zitten kijken naar drivers voor dit toetsenbord, maar nergens te vinden. Packard Bell een mail gestuurd met dit probleem en kreeg als antwoord dat hiervoor geen drivers zijn te downloaden op de site van Packard Bell, wordt niet door hun ondersteund. We moesten maar op de site van Logitech kijken. Kennelijk gebruikt Packard Bell toetsenborden van Logitech. Maar als ik op de site kijk van Logitech zie ik niets staan omtrent dit type toetsenbord. Ik heb op de site van Driverguide.com gekeken naar drivers en daar ben ik wel een driver tegen gekomen op die site. Maar hier kom ik totaal niet wijs uit. Moet volgens de bijgeleverde handleiding allerlei dingen veranderen in het register van Windows e.d. Dit is een zeer ingewikkelde driver. Weten jullie een plek waar ik de driver van het toetsenbord Packard Bell 9205 kan vinden die wel op een normale manier te installeren is? Bedankt alvast voor de genomen moeite. Morgen aan het eind van de middag ben ik er weer en morgenochtend vroeg ook wel eventjes.
Link naar reactie
Ik zou de helldesk van packerd bell opbellen, vriendelijk vragen of ze je de drivers toe kunnen mailen. Zo niet, dan zou ik het iets minder vriendelijk en dringend verzoeken. Het product mag niet een week na de garantietermijn kapot gaan, wettelijk gezien. Let ook op dat je ook de andere drivers hebt, zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien ati, nvidia, via enz de drivers gewoon online hebben staan voor hun chipsets en/of gpu's. [quote:0903385db8="plextor"]lang leven de witgoed pc. mensen koop toch je pc bij de pcboer. niet bij de radio boer :lol:[/quote:0903385db8] Voegt echt iets toe :roll: (ik ben het met je eens hoor, daar niet van, maar het lost het probleem niet op)
Link naar reactie
[quote:a87792524d="pcguy"]Ik zou de helldesk van packerd bell opbellen, vriendelijk vragen of ze je de drivers toe kunnen mailen. Zo niet, dan zou ik het iets minder vriendelijk en dringend verzoeken. Het product mag niet een week na de garantietermijn kapot gaan, wettelijk gezien. Let ook op dat je ook de andere drivers hebt, zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien ati, nvidia, via enz de drivers gewoon online hebben staan voor hun chipsets en/of gpu's. [quote:a87792524d="plextor"]lang leven de witgoed pc. mensen koop toch je pc bij de pcboer. niet bij de radio boer :lol:[/quote:a87792524d] Voegt echt iets toe :roll: (ik ben het met je eens hoor, daar niet van, maar het lost het probleem niet op)[/quote:a87792524d] dat weet ik . maar ik vind het zo zonde . je betaald er zo veel geld voor en dan garantie nul comma nul. maar ik vindt dat de TS niet naar de helpdesk van PB moet gaan . maar naar de witgoed zaak waar dat ding is gekocht . Die is wettelijk aansprakelijk voor service en garantie .
Link naar reactie
Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reactie. Die vriend van mij is inderdaad al naar de winkel geweest waar hij gekocht is, en ook daar werd hij afgescheept en aangezien hij gewoon snel verder wilde met de computer omdat hij niet buiten dat ding kon heeft hij een probleem. Toen ik de helpdesk belde was ik al niet echt vriendelijk meer naar hun toe toen ze vertelde om ons niet verder te helpen omdat dit ding buiten garanie was. Nog sterker de helpdesk heeft de telefoon erop gelegd. Jammer genoeg heeft hij geen rechtsbijstand verzekering of is hij niet lid van de Consumentenbond anders had hij hun mooi kunnen inschakelen. Ik zelf koop ook nooit geen merk computer's omdat de service gewoon minder is. Nog bedankt voor de link, maar jammer genoeg werkt de link niet helemaal: http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/8774/drivers.html Als ik dan op drives voor Packard Bell Multi media keybords klik krijg ik te zien dat de pagina niet gevonden wordt
Link naar reactie
Dat je garantie 0,0 is een week na afloop van de garantietermijn is een wijdverspreid misverstand. Gedurende de voor de consument redelijk te verwachte levensduur van een apparaat heb je recht op een (percentueel afnemende) tegemoetkoming in reparatie- of vervangingskosten. Probleem is dat je dat recht HEBT, maar vaak met pijn en moeite moet VERWERVEN. Lees de basisprincipes hier maar eens: http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=10097 Als je zou willen kun je ook nu, achteraf, nog een deel van de kosten claimen. Het is maar net hoe zwaar je je tanden hierin wilt zetten.
Link naar reactie
Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reactie. Ik zelf had dit zeker ook niet genomen van Packerd Bell. Maar die persoon is al lang blij dat het weer werkt en dat hij er achter kan komen. Hij is een redelijk zwaar hart patient dus kan niet echt veel stress hebben vandaar dat hij hier ook geen werk van wilt maken. Mocht ik de driver niet vinden van het toetsenbord, dan zal hij ook een nieuw en dan gelijk een draadloos toetsenbord halen. Maar volgens Packard Bell moesten we voor dit toetsenbord maar eens op http://www.logitech.com gaan kijken voor de drivers, maar daar kom ik dus de 9205 toetsenbord totaal niet tegen. Dus weet ik weer niet welk model het is wat ik van Logitech moet gebruiken. Ik deze vraag weer doorgespeeld naar Packerd Bell, maar tot op heden niets meer vernomen van die gasten. Weten jullie soms welk Logitech toetsenbord gelijk is aan die van Packard Bell 9205 ?
Link naar reactie
Hoi hulpdienst, Kreeg net antwoord op mijn mailtje van Logitech, heb de tekst gekopieerd. Dank u wel voor uw e-mail. Uit uw e-mail begrijp ik dat u door Packard Bell naar ons verwezen bent voor drivers voor een Packard Bell toetsenbord. Helaas hebben wij geen drivers voor dit toetsenbord. Wij kunnen u dan ook niet helpen. Ik adviseer u daarom nogmaals contact op te nemen met de helpdesk van Packard Bell. Wellicht hadden zij een ander toetsenbord in gedachten toen ze u te woord stonden, en hebben u per abuis naar ons verwezen. Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op. Met vriendelijke groet, Erik van Oorspronk Logitech Europe SA Dus helaas geen oplossing. Hoop dat de eerdere link wat opleverd. Piet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...