anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 hallo, ik heb een 80gb harde schijf in mijn pc en begin te merken dat de ruimte schaars wordt. Kan ik het beste een interne 2e nieuwe schijf laten plaatsen of is een externe harde schijf aan te raden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Ligt eraan wat je ermee wilt. Als je makkelijk veel grote bestanden wilt mee kunnen nemen, of backups maken, is een externe een idee. Ook hoef je niet aan de pc zelf te sleutelen. Nadeel is dat ie behoorlijk trager is dan intern, en je hebt ook weer een extra kastje op je buro. Een nieuwe schijf zal ook vrijwel altijd merkbaar sneller zijn dan je oude, kan je systeem ook een (kleine) boost geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 ik heb vooral veel foto's en muziekbestanden, die nu een boel ruimte in beslag nemen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 kan er zoiezo een tweede harde schijf in de pc of komt een grotere nieuwe schijf ipv de oude? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Er kan gewoon een 2de bij in. Ik heb er zelf momenteel 4, en nog 2 aansluitingen vrij. Als de aansluitingen vol zitten, dan kun je een extra PCI kaart kopen, met extra aansluitingen. Extern: Makkelijker meenemen, iets zekerder ? Intern: Sneller, goedkoper. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Het enige waar je problemen mee kunt krijgen, is dat het bios een grote schijf niet aankan. Maar dat zal zelden het geval zijn bij een pc van 1 of 2 jaar oud. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 mijn pc is alweer bijna 3jaar oud, wat zou je dan adviseren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Even nagaan wat het moederbord aan kan. Je kunt ook gewoon een 200/250 GB schijf kopen. Werkt ie niet, dan koop je er een kastje bij, en maak je er een externe van. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen