Ga naar inhoud

Notebook USB driver update?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de USB aansluiting van mijn Asus M2400E notebook. All mijn USB controllers schijnen 1.1 te zijn. Als ik mijn externe harde schijf aansluit, wordt mij verteld dat doorvoer sneller kan als ik de schijf op een USB2.0 connectie aansluit. Ik heb op de site van Asus rondgekeken en ook op de windows site, maar kon geen driver update vinden om van de USB 1.1 een 2.0 te maken. Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen? Het schijn zo te zijn dat met de XP SP1 update automatisch USB2.0 driver wordt geinstalleerd, maar ik heb nu al SP2 en nog steeds USB 1.1. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Het kan best zijn dat je mobo 6 USB aansluitingen kan ondersteunen, maar dat de kast maar 2 ingangen heeft. Wil je meer USB apparaten aansluiten, dan kun je maar beter een USB hub aanschaffen. Met eigen stroomvoorziening kun je daar alles aanhangen wat je maar wilt, zonder stroomvoorziening niet al teveen stroom vretende apparaten. 1.1. is een mobo-gegeven snelheid. Win XP met SP2 ondersteunt wel 2.0, maar dan moet de hardware dat eerst doen. Die doet dat bij jou niet, dus is dat met drivers ook niet op te krikken. Anders zou haast niemand nog 1.1. hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...