anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Hallo allemaal, ik heb een vraag over de USB aansluiting van mijn Asus M2400E notebook. All mijn USB controllers schijnen 1.1 te zijn. Als ik mijn externe harde schijf aansluit, wordt mij verteld dat doorvoer sneller kan als ik de schijf op een USB2.0 connectie aansluit. Ik heb op de site van Asus rondgekeken en ook op de windows site, maar kon geen driver update vinden om van de USB 1.1 een 2.0 te maken. Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen? Het schijn zo te zijn dat met de XP SP1 update automatisch USB2.0 driver wordt geinstalleerd, maar ik heb nu al SP2 en nog steeds USB 1.1. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Oh ja, daarnaast schijn ik 6 USB controllers of aansluitpunten te hebben. Ik zie er op mijn laptop echt maar 2 aansluitingen, dus hoe weet ik welke ik gebruik en waar is de rest gebleven? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Van je USB 1.1 maak je geen 2. Welke snelheid wordt doorgegeven hangt af van je mobo en als dat een USB 1.1. mobo is zul je het daarmee moeten doen. Waar haal je vandaan dat je 6 USB aansluitingen zou moeten hebben? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Onder apparaatbeheer zie ik 6 USB controllers, betekent dat niet dat er 6 zijn dan? Ondanks dat ik er maar 2 zie dus. Dus als ik nu nog geen USB 2.0 heb, zullen het ook gewoon USB 1.1 aansluitingen zijn. Ligt verder niet aan de software? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Het kan best zijn dat je mobo 6 USB aansluitingen kan ondersteunen, maar dat de kast maar 2 ingangen heeft. Wil je meer USB apparaten aansluiten, dan kun je maar beter een USB hub aanschaffen. Met eigen stroomvoorziening kun je daar alles aanhangen wat je maar wilt, zonder stroomvoorziening niet al teveen stroom vretende apparaten. 1.1. is een mobo-gegeven snelheid. Win XP met SP2 ondersteunt wel 2.0, maar dan moet de hardware dat eerst doen. Die doet dat bij jou niet, dus is dat met drivers ook niet op te krikken. Anders zou haast niemand nog 1.1. hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Lijkt me inderdaad een hardware probleem. Eventueel op te lossen met een pcmcia kaartje, met daarop usb 2.0 poorten. Als je wel firewire hebt op de laptop, is dat mogelijk ook een oplossing, zij het dat je dan een andere externe schijf nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 OK, bedankt allemaal. Nu snap ik tenminste waarom mijn USB niet naar versie 2.0 springt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen