anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb wat rond gesnuffeld op internet naar een goede muismat die minimaal 25 bij 25 cm is. Nu heb ik er genoeg gevonden alleen word ik niet vrolijk van de prijzen die ze er voor vragen ( soms meer als 30 euro ) Nu zit ik te denken om bij een glaswinkel een 30 bij 30 ondoorzichtig glazen plaat te nemen en die van rubberen voeten voorzien. Is dit een goed idee ? Punt twee heeft een opticische muis geen last van glas, omdat glas licht opneemt en weerkaatst ( breking,..... zoals een spiegel niet ). Of is dit hele plan geen goed idee ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik zou niet voor glas gaan, mijn muis heeft veel last van mijn bureau zonder muismat, mijn bureau is van melk glas (dus glas met eronder een wittig poeder)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 misschien is [url=http://www.phrea.com/index.php?pagina=muizen]dit[/url] iets voor je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Een optische muis werkt niet op glas. Het oppervlak moet dof en licht zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Steelpad 4D is best goedkoop en iets van 29x25cm. Zou wel nieuwe padsurfers halen dan.. mits je die er niet bij krijgt dan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [quote:7490603264="Booster"]Een optische muis werkt niet op glas. Het oppervlak moet dof en licht zijn.[/quote:7490603264] Wat bedoel je met dof en licht? Allebij tegelijk wordt lastig, als ik het opvat zoals jij bedoeld. Het beste uit een optische muis haal je door geen glad oppervlak te gebruiken (bijvoorbeeld glas) Een 'heuvelachtige' muismat is gewoon het beste. Je moet materiaal hebben wat een heel klein beetje 'verschil in hoogte' heeft. Je hebt daar een woord voor, maar dat ben ik even kwijt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Met dof bedoel ik mat, niet weerkaatsend. Met licht bedoel ik een lichte ondergrond. Op een donkere ondergrond gaat het lampje feller branden en bij een draadloze optische muis is het batterijtje sneller leeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [quote:92e3eb0a4c="Booster"] Je hebt daar een woord voor, maar dat ben ik even kwijt.[/quote:92e3eb0a4c] Reliëf :D Volgensmij glijdt zo'n glasplaat ook lang niet zo lekker als een traditionele muismat. Omdat als je geen 'reliëf' op je muismat hebt, er ook geen lucht onder de muis doorgaat (op de punten waar hij contact maakt). Dat betekend een stroever oppervlak. Volgensmij moet je een soort hovercraft-effect creëren als je begrijpt wat ik bedoel. Als 2e optie kun je ook een stuk plexiglas proberen en dat beplakken met 1 of ander plakfolie (Gamma e.d.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [quote:031e533602="Dracoplasm"]Ik zou niet voor glas gaan, mijn muis heeft veel last van mijn bureau zonder muismat, mijn bureau is van melk glas (dus glas met eronder een wittig poeder)...[/quote:031e533602] Bedoel je matglas?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [url=http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3927]Deze[/url] heb ik ook net nieuw en ik ben er best tevreden mee. het is matglas met rubbere voetjes en je krijgt stickers voor je muis om nog gladder te glijden 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [quote:79845eb371="peter55"]Ik heb wat rond gesnuffeld op internet naar een goede muismat die minimaal 25 bij 25 cm is. Nu heb ik er genoeg gevonden alleen word ik niet vrolijk van de prijzen die ze er voor vragen ( soms meer als 30 euro ) Nu zit ik te denken om bij een glaswinkel een 30 bij 30 ondoorzichtig glazen plaat te nemen en die van rubberen voeten voorzien. Is dit een goed idee ? Punt twee heeft een opticische muis geen last van glas, omdat glas licht opneemt en weerkaatst ( breking,..... zoals een spiegel niet ). Of is dit hele plan geen goed idee ?[/quote:79845eb371] je kan ook gewoon matglas kopen bij een glasbedrijf, of anders haal je er gewoon ff een bandschuurmachine over met P180 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 [quote:3d60163e4b="Sylvester"][quote:3d60163e4b="Dracoplasm"]Ik zou niet voor glas gaan, mijn muis heeft veel last van mijn bureau zonder muismat, mijn bureau is van melk glas (dus glas met eronder een wittig poeder)...[/quote:3d60163e4b] Bedoel je matglas?![/quote:3d60163e4b] Nee melk glas, is wat anders... maar goed, het muist wel, maar werkt wel klote... ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 [quote:9b587b5b18="Booster"]Met dof bedoel ik mat, niet weerkaatsend. Met licht bedoel ik een lichte ondergrond. Op een donkere ondergrond gaat het lampje feller branden en bij een draadloze optische muis is het batterijtje sneller leeg.[/quote:9b587b5b18] Nou ik heb hier een spiegel bij mijn bureau staan en daar werkt het ook gewoon op hoor. Het glijdt inderdaad niet zo lekker (beetje zo'n nagels op het schoolbordgevoel). Ik heb trouwens wel anders probleempje, als ik namelijk een beetje druk ut 2004 zit te spellen kan het wel eens voorkomen dat ik opeens naar het plafond of de grond kijken en stuk of 3 keer in een seconde om mijn as draai. Zou dit komen door mijn muis (logitech optical OEM, 15 euro) of door de muismat (rubberen onderkant met stoffen bovenlaagje, cheap stuff). Je kunt natuurlijk zeggen er zit een haartje voor de lens maar volgens mij komt het niet daardoor want ik heb dit vooral als ik echt druk bezig ben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Anti aanbak pan (=teflon laag) kopen, en daar de bodem uitzagen :) schijnt superglad te zijn :) Stevige map met gladde kanten kopen (met zo'n plastic laagje), en daar een kant van afknippen. Heb je grote muismat voor weinig, wat nog aardig werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 [quote:ff2370add9="De Hupie"] Ik heb trouwens wel anders probleempje, als ik namelijk een beetje druk ut 2004 zit te spellen kan het wel eens voorkomen dat ik opeens naar het plafond of de grond kijken en stuk of 3 keer in een seconde om mijn as draai. Zou dit komen door mijn muis (logitech optical OEM, 15 euro) of door de muismat (rubberen onderkant met stoffen bovenlaagje, cheap stuff). Je kunt natuurlijk zeggen er zit een haartje voor de lens maar volgens mij komt het niet daardoor want ik heb dit vooral als ik echt druk bezig ben.[/quote:ff2370add9] Waarschijnlijk komt dit door je muismat, ik had namelijk ook wel eens met de muis van me vriendin dat ik opeens helemaal naar boven keek of naar beneden. Ik heb toen een wit a4tje op de muismat gelegd en volgens mij heb ik er nu geen last meer van. Probeer het eens zou ik zeggen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Bedankt voor de overweldigende opkomst. Ik zal de tips bekijken, en daar een goed personelijk oordeel uithalen. Bedankt allemaal ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen