anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb een probleem met een label printer, de label printer is aangesloten op 1 pc die onder windows xp draait (netwerk) en waar een programma op draait dat deze printer gebruikt. een andere pc in het zelfde netwerk die ook gebruik moet maken van de zelfde printer maar het programma kijkt niet naar de printers die in windows geinstalleerd staan maar print gewoon naar LPT1 of 2, 3, 4. nu heb ik de printer op de eerste computer gedeeld maar hoe kan ik er voor zorgen dat de gedeelde printer op de andere computer een LPT 1,2,3,4 word? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Als je op de andere PC, waar de printer dus niet aanhangt, een nieuwe printer toegvoegd, krijg je volgens mij tijdens de installatie de vraag of het een lokale of een netwerk (gedeelde) printer moet worden. Daar moet je dan kiezen voor de netwerkprinter en dan bladeren naar de juiste printer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 @peter TS geeft aan dat de software niet naar een netwerkprinter kan printen, dus alleen naar lokale printpoorten, die kan je wel mappen naar een netwerkshare, als volgt: je kan een lpt poort mappen naar een netwerkprinter: [code:1:7cdbbc06e2] net use lpt1 \\computernaam\sharenaam [/code:1:7cdbbc06e2] waarbij lpt1 de eerste parallel-poort is, indien hier al een printer aan hangt, kan je lpt2 gebruiken en in de software aangeven dat hij naar lpt2 moet printen, computernaam en sharenaam is de computer waaraan de printer fysiek hangt en sharenaam, is de naam hoe je de printer geshared hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 waar moet ik die lpt poort precies mappen? groeten Tim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 [quote:27d05b688b="misterduijn"]waar moet ik die lpt poort precies mappen? groeten Tim[/quote:27d05b688b] In een command prompt, je gaat dus naar Start->uitvoeren en typt daar in "cmd" (zonder "") en drukt op enter, je krijgt dan een zwarte command-box en daar typ je de regel in zoals ik die aangaf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 Hey bedankt het is gelukt! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 [quote:b988033914="misterduijn"]Hey bedankt het is gelukt! :D[/quote:b988033914] Mooi, vergeet niet aan het eind van de regel net use lpt1 \\servernaam\sharenaam [b:b988033914]/persistent:YES[/b:b988033914] te zetten indien de mapping er ook na een herstart van de pc dient te zijn. Anders blijf je die regel intypen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 :oops: Tja, niet helemaal goed begrepen dus. Gelukkig is er nu een oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 [quote:21228fb33a="Venzent"][quote:21228fb33a="misterduijn"]Hey bedankt het is gelukt! :D[/quote:21228fb33a] Mooi, vergeet niet aan het eind van de regel net use lpt1 \\servernaam\sharenaam [b:21228fb33a]/persistent:YES[/b:21228fb33a] te zetten indien de mapping er ook na een herstart van de pc dient te zijn. Anders blijf je die regel intypen :wink:[/quote:21228fb33a] Hey ik heb dit niet gedaan maar toch al meerdere keren herstart, hij blijft het toch doen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen