anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 In mijn pc zit een Gigabyte GA-8IHXP moederbord. Daarop zit een Promise controller, ATA133. De drivernaam op de CD van Gigabyte vermeld 'promise 20276 IDE RAID Driver Utility and ATA133 driver'. Ik gebruik geen RAID maar heb wel 2 harddisks aan die controller hangen. Om die te gebruiken moet ik deze driver installeren. Die driver, versie 1020.26 is al een paar jaar oud en ik zoek egenlijk een nieuwe. Maar waar vindt je die? De Promise site geeft niet thuis. iemand een plek met deze drivers? Of moet ik bij Gigabyte zijn, die geven namelijk deze driver als laatste voor dit moederbord. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik heb slechte ervaringen met de nieuwere drivers op dat bord. Ik gebruik nog steeds de originele driver van de cd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Voor die chip zijn wel nieuwere voor een K7 mobo van Gigabyte: [url]http://www.gigabyte.de/Server/Support/Driver/Driver_ServerBoard_GA-7DPXDW-P.htm[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ga die nieuwere zowiezo even proberen met Vista. Ik vind het wel raar. Dus ik bouw na een jaar of 3 (tijd voor een nieuwe!!) mijn pc weer eens nieuw op en moet dezelfde drivers gebruiken als toen? Wat is de rol van Promise eigenlijk, waarom leveren die niet net als Nvidia gewoon 1 driverbak voor al hun controllers en altijd geupdate. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Wat Nvidia doet is vrij uitzonderlijk (maar wel goed). Je zoekt je vaak wezenloos om drivers, zeker als het om niet al te courante hardware gaat. Plus nog het verschijnsel dat men geen drivers updatet bij een nieuw besturingssysteem. Waardoor veel hardware meteen onbruikbaar wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Nou als leverancier van 1 van de 2 meest gebruikte grafische engines vind ik het niet meer dan normaal. Lovenswaardig maar eigenlijk toch normaal. Ik vind het daarom ook des te treuriger dat zoveel anderen het niet doen. Inderdaad, alleen al het aantal klachten/vragen dat ik heb gehad van mensen die hun Agfa/Trust/Xylifresh/Stimorol/Glorix hardware niet onder XP aan de praat kregen omdat er geen drivers voor waren noch zouden komen, was enorm. Er zou een plicht moeten komen dat iemand die hardware levert minimaal voor 2 daarop volgende Windowzen nog drivers moet updaten. Zoiets. groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Dat promise niet een mooi installatie pakketje aanlevert dat automatisch de juiste drivers installeerd is jammer, maar aan de andere kant, kennelijk ziet promise geen reden om dat te veranderen. Het zal wel geld kosten. [quote:9233cd66ec="Edmond Varwijk"]Er zou een plicht moeten komen dat iemand die hardware levert minimaal voor 2 daarop volgende Windowzen nog drivers moet updaten. Zoiets.[/quote:9233cd66ec]En dan kom je weer op het punt, waarom dan persee alleen windows in die regels opnemen? Linux drivers mag ook wel wat meer aandacht aan besteed worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 [quote:8db258e5fe="Comp-Freak"]En dan kom je weer op het punt, waarom dan persee alleen windows in die regels opnemen?[/quote:8db258e5fe] Is er nog iets anders dan ?? :) groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 Wat heb je tegen Linux :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2005 [quote:a0fdd1beaa="Edmond Varwijk"]Er zou een plicht moeten komen dat iemand die hardware levert minimaal voor 2 daarop volgende Windowzen nog drivers moet updaten. Zoiets.[/quote:a0fdd1beaa] Als dat er komt, verwacht ik wel dat de hardware daardoor flink duurder zal worden. Want al kun je zo bij de fabrikant van hardware drivers dowloaden, zijn deze niet gratis. En dat is ook de reden als een hardware product uit de handel genomen wordt, dat er dan geen drivers meer voor worden uitgebracht. Een plicht om drivers uit te brengen bestaat alleen voor de huidige Windows versie. Als het meezit zou het wel kunnen dat voor hardware waarvoor de fabrikant geen drivers voor een nieuwe Windows versie uitbrengt, dat Microsoft deze drivers in de nieuwe Windows meelevert. Maar dan gaat het uiteraard alleen om basisfuncties van die hardware. Bij een printer die ik in 1994 kocht (HP Deskjet 550C toen circa 950 guldens) was dat het geval. Er verschenen geen Windows 95 drivers voor op de HP website. Wel zaten deze printer drivers in Windows 95. Nadat deze printer (ongeveer 7 jaar oud) de geest gaf. Kocht ik een HP PSC 750 in december 2002. Er groot acht ik de kans niet dat er bij HP wel drivers beschikbaar gaan komen voor Windows Vista. De printer staat nu al op [url=http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF10a/18972-238444-410635-12085-410635-295845.html]Discontinued.[/url] Maar wat de Promise onboard controller betreft. Daarover hoeft Promise helemaal geen support of drivers voor te leveren. Deze support en drivers zou moeten worden verzorgd door de moederbord fabrikant. En ook dan alleen zolang dit moederbord in de handel is. Voor een beta versie van Windows Vista hoeft de moederbord fabrikant geen drivers te leveren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen