Ga naar inhoud

audio branden

Aanbevolen berichten

Als ik met nero audio bestanden brand vanuit een bestand op een cd ,deze zijn in het gekopieerde bestand voorzien van titel en artiest,als nero de audio gebrand heeft en ik speel ze af met media player dan geeft hij aleen het track nummer weer dus niet de titel en de artiest van deze track. in het audiobestand op de hardeschijf zijn de bestanden voorzien van het bpm ikoon ,maar ook met bpm lukt het niet om alle gegevens op het scherm te krijgen. Wie kan mij hier mee helpen??? Groetjes,Henri
Link naar reactie
Ik neem aan dat je mp3 of of wma of iets dergelijks wil branden naar audio. Even een stappen plan 1. Zorg dat je mp3 of iets dergelijks van tags of andere soort info is voorzien ( artiest enzo. ) 2. Zet `write cd text on cd' aan 3. Sleep de bestanden naar het venster en controleer de titels. 4. bekijk of de gegevens via properties per nummer kloppen. 5. Goed, schroeien maar ! 6. Nu zou het programma de text moeten lezen en jou de artiest en dergelijke moeten tonen !
Link naar reactie
Ik zal het anders proberen uit te leggen,ik ga nu beschrijven,ik neem een nummer op met cool edit ,44100 16 Bit stereo windows pcm,als ik dit bestand bewerkt heb en het bestand een mooie naam heb gegeven sla ik het op met cooledit in [b:2a1d1859af]mijn muziek map van windows[/b:2a1d1859af]. De volgende stap is het branden in nero,audio cd maken, ik kies dan in nero bestanden toevoegen,in nero zijn alle muziebestanden nog met naam te zien,dan wordt de cd gebrand. Als ik daarna de cd in windows media player wil afspelen geeft hij alleeen de tracks te zien dus geen benamingen. Ik weet niet of je er wat aan hebt voor een eventuele oplossing? Groetjes,Henri
Link naar reactie
Mephi mediaplayer ondersteunt cd text. heb zelf 6 cd's zo die allemaal netjes de titels en duur laten zien. Je zegt dat je het opneemt net cooledit dan maak je er waarschijnlijk een wav bestand van. Wanneer je nero opent dan zie je de titels omdat het de filename is. Dus niet de cd text ! Daarom heb ik in mijn uitleg al aangegeven dat je per nummer de propperties moet nakijken en gegevens invullen. Dit wordt de cd text. of nero dit ook doet kun je controleren door je cd te open en te kijken of je bij eigenschappen van de cd alle gegevens ziet is dit niet zo dan heeft nero de cd text niet bijgeschreven. Heb je dit al geprobeerd en de instellingen bekeken laat het dan weten, dan kan ik misschien verder gaan zoeken !
Link naar reactie
[quote:64bc1a1a4a="dubac003"]ik neem een nummer op met cool edit ,44100 16 Bit stereo windows pcm,als ik dit bestand bewerkt heb en het bestand een mooie naam heb gegeven sla ik het op met cooledit in [b:64bc1a1a4a]mijn muziek map van windows[/b:64bc1a1a4a]. De volgende stap is het branden in nero,audio cd maken, ik kies dan in nero bestanden toevoegen,in nero zijn alle muziebestanden nog met naam te zien,dan wordt de cd gebrand.[/quote:64bc1a1a4a]CD-text branden is wat anders dan Wave files met een mooie bestandsnaam als AudioCD branden. Je moet iig aangeven binnen Nero dat je CD text wil branden, daarna moet je checken of er bij de wav files die je in de compilatie sleept wel CD-text aan staat (rechtsklik op een track, eigenschappen opvragen) Ik gok dat Nero niet automatisch vanuit de bestandsnaam van een .wav file de CD-text info invult. Wanneer je bv. mp3's in een audiocompilatie sleept, gebeurd dat wel. Ik zie nu dat Peter55 dat allemaal al keurig heeft uitgelegd. I'd better wake up ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...