anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Hoeveel geheugen kan je maximaal ook weer in je computer stoppen met Win98se? Ik dacht iets van 768mb? Klopt dat heb nu 512mb ik wil er nog wat bijzetten. vast bedankt gr HDL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Wat de werkelijke beperking is, weet ik zo niet. 1 GB moet volgens mij wel kunnen. Maar er is wel een probleempje boven de 512 MB. Je moet dan de vcache instellingen (system.ini) zo zetten, dat ie niet meer dan 512 MB mag gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Wat is trouwens het nut van meer dan 512MB onder Win98SE? Of zit je toevallig met een multiboot config? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik heb zelfs een Cyrix MII staan met 24MB EDO ram met w98se, draait opzich prima, maar snel is anders. Wat het nut is van zoveel geheugen op een w98se config snap ik ook niet, 256MB heb je wel genoeg aan, meer dan 512 heeft volgens mij echt geen nut. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Veel geheugen is voor Win98 net zo nuttig als WIn 2000 en XP. Alleen kunnen die laatsten er echt mee omgaan. Microsoft adviseert maximaal 512MB alleen zijn hun adviezen verwarrend. Zelf heb ik zonder extra voorzorgen er lang 768MB in gehad. Geen echte nieuwe problemen gehad. Problemen ontstaan pas wanneer al het geheugen en swap echt gebruikt gaat worden. Maar op zich vertrouw ik Win2000 daarin ook niet zo. Programma's die veel geheugen gebruiken, zijn meestal niet netjes af te sluiten, Windows98 loopt dan meestal zelfs vast. Als je pecht hebt, loopt het programma al eerder vast. Dit zijn effecten die door van alles en nog wat kunnen komen. Zelf associeer ik nagenoeg altijd met slecht geheugen beheer (en soms ook slechte software). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Dus 768mb kan zonder problemen ? gr HDl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Nou, dat is wel mijn ervaring. Microsoft geeft een negatief advies. En, ja, mijn ervaring is, dat wanneer je echt die 768MB (maar ook bij 512MB) inclusief wisselbestand gaat gebruiken, dat je gewoon vroeg of laat problemen krijgt. Dus wil je veel geheugen gebruiken, dan kan ik je alleen WIndows 2000 of XP aanraden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2005 Ik denk dat 't verstandig is om het maar bij 512mb te laten dan systeem werkt trouwens super snel met de dingen die ik er mee doe en is heel stabiel en dat wil zo houden Allemaal heel erg bedankt voor de goede en snelle reacties gr HDL Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen