anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Goedendag, Ik ben van plan 2 nieuwe harde schijven te kopen. nu moet ik voor school een harde schijf van 40 gb aanschaffen welk merk adviseren jullie me?? Ook wil ik voor mijn eigen nog een harde schijf kopen (s ata) nu zie ik dat ze ook al 16MB Buffer hebben. Nu is mijn vraag kan je het verschil tussen 16 mb of 8mb buffer goed merken? Groeten Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik heb zelf ook een 16 mb maxtor s-ata schijf en moet eerlijk zeggen dat ik het echt merkte, helemaal toen ik opnieuw windows instaleerde en de schijf formateerde. Volgens testen scheelt het niet super veel maar wel wat. Van 2 naar 8 scheelde ook behoorlijk (tis wel 4x zoveel, terwijl het nu dubbel zo veel is). En een 250gb schijf van 8 mb is volgens mij net zo duur...dus gewoon voor 16 mb gaan ;-) Waarom neem je 40 gb voor school? Wat betreft merk zal iedereen wat anders zeggen, de vorige serie van Seagate beviel mij erg goed, maar de nieuwe serie (10) van Maxtor bevalt mij ook erg goed. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je een uitval hebt, maar echt een miskoop kan je niet maken. De verschillen zijn minimaal, de een is wat sneller, de ander weer wat stiller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Voor zover ik weet is er weinig verschil tussen de harde schijven. Een schijf die wat sneller is, maakt ook wat meer lawaai. De onderlinge verschillen zijn alleen met tests te merken, in de praktijk zullen de schijven vrijwel hetzelfde zijn. Een snellere harde schijf wil niet zeggen dat je een snellere computer hebt. Snelheid hangt af van alle componenten in de pc. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen