anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Hallo. ik had op een PC Linux geinstalleerd, dit werkte allemaal. Nu wil ik echter deze PC weer voorzien van Windows (98SE). Ik heb met Partition Magic 7.0 alle bestaande partities verwijderd en er een FAT32 partitie van gemaakt. Wanneer ik echter Windows wil installeren lukt me dit niet. Wanneer ik FDISK draai krijg ik de melding "Fout bij lezen van vaste schijf" Wanneer ik FDISK/mbr draai krijg ik "De hoofdopstartprogrammacode is niet bijgewerkt" Weet iemand hier een oplossing voor? Vergeet ik iets, weet ik iets niet? Bij voorbaat dank voor jullie hulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Haal eens opstartdiskette van www.bootdisk.com, zet er [url=http://www.juliatexas.com/delpart/delpart.exe]delpart.exe[/url] bij en start op van de floppy. Type delpart.exe en verwijder alle partities. Doe vervolgens format /mbr. Maak vervolgens met fdisk een nieuwe partitie aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Hallo, ik heb geprobeerd wat je zei maar delpart komt met de melding geen harde schijf gevonden...... Ik heb ook nog geprobeerd de schijf te formatteren met het SCSI hulpprogramma dat toegankelijk is tijdens het opstarten. Dit heeft een tijd geduurd en daarna kreeg ik de melding formatted completed. Ook dit heeft niet geholpen. Met Partition Magic zie ik wel dat de partities niet meer bestaan. Wat nu? Bedankt in iedere geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Ik heb inmiddels geprobeerd om met de cd van Windows XP de zaak aan de praat te krijgen en wat schets mijn verbazing..... die ziet de schijf wel en gaat deze ook nog eens formatteren.... wanneer ik echter Windows 98 daarna wil installeren lukt dat dus weer niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Formatteer de schijf eens als FAT32 met de XP schijf. Maak een grote partitie aan. Na het formatteren start je op met een Windows 98 bootfloppy, zie je de lege schijf nu wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Ik heb de schijf met XP (FAT32) geformatteerd en wanneer dan XP de bestanden naar de schijf gaat schrijven heb ik dit afgebroken vervolgens opnieuw opgestart met de (win98) boot-disk. Geen resultaat. Ik heb ook nog fixmbr gedaan maar dit alles blijkt niet te helpen. Wanneer ik met de boot-disk op het punt kom om te kiezen hoe er opgestart moet worden (CD / met of zonder ondersteuning etc.) en ik kies hier F5 (veilige mode) dan kan ik een partitie aanmaken.. Dit lijkt dan allemaal te werken. Ik krijg echter dan een foutmelding no. 6 en de verwijzing zie fdisklog.msg (of zoiets) maar kan deze niet vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 [quote:fb18973e53="Grafcom"]Wanneer ik met de boot-disk op het punt kom om te kiezen hoe er opgestart moet worden (CD / met of zonder ondersteuning etc.) [/quote:fb18973e53]Waarom kies je dan F5? Kies dan zonder ondersteuning en kijk of de FAT32 herkent wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 [quote:c450582121="JBS"]Waarom kies je dan F5? Kies dan zonder ondersteuning en kijk of de FAT32 herkent wordt.[/quote:c450582121] Ik koos F5 omdat er anders weer dezelfde melding komt.... Denk je dat het verschil uit maakt met wel of niet ondersteuning? Zo ja dan kan ik dat ook nog proberen. Bij die F5 optie zag ik wel de juiste schijf. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Opgestart met boot-disk gekozen ZONDER ondersteuning van CD-rom en nu kan ik de partitie aanmaken en wordt alles herkent. Maar... wanneer ik dan Windows wil installeren en dus gebuik moet maken van de CD-rom dan gaat het weer fout. Kan dit iets meer verklaren? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen