anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Delen Geplaatst: 1 september 2005 Er staat bij de Blokker een dvd-speler die ook divx afspeelt voor 49 euro. Mijn vraag is of ik daarmee divxfilms kan kijken inclusief ondertitels.... Stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb nog nooit van die dingen afgespeeld en ik wil geen kat in de zak kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Ik heb zelf een Kiss DP-1000 DVD/Divx speler waar ik gematigd enthousiast over ben. Het probleem met veel van dat soort apparaten is dat de ontwikkeling in de Divx en/of Xvid codecs harder gaat dan de ontwikkeling van firmware voor de spelers. Voorbeelden daarvan zijn technieken Qpel en GMC. Die worden toegepast in nieuwere codecs, maar bv niet ondersteund door mijn Kiss. Helaas is het in dit geval toevalling een hardware limitatie, maar mijn punt is dat nieuwe ontwikkelingen niet altijd zondermeer backwards compatible zijn. Er bestaat dan ook geen enkele speler die "alles" probleemloos afspeelt. "Grote merken" hebben meestal een betere ondersteuning dan bv. een dergelijke aanbieding bij de Blokker. Dat wil zeggen; er bestaat een kans dat er nooit meer een update voor die speler komt. Van de andere kant, het kan natuurlijk ook best zo zijn dat je voor dat geld een "allesvreter" koopt waar je jarenlang plezier aan beleefd. Dat is een beetje de gok die je waagt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 [quote:6c4c63f403="Carmen"]Er staat bij de Blokker een dvd-speler die ook divx afspeelt voor 49 euro. Mijn vraag is of ik daarmee divxfilms kan kijken inclusief ondertitels.... Stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb nog nooit van die dingen afgespeeld en ik wil geen kat in de zak kopen.[/quote:6c4c63f403]heb maanden terug eeen Divx player bij blokker gekocht. Doet het perfekt , maar het laadje is zeer kwetsbaar.Had trouwens met de verkoopster afgesproken dat als hij niet werkte naar tevredenheid , ik hem de volgende dag terug mocht brengen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 [quote:16410c31be="Carmen"]Er staat bij de Blokker een dvd-speler die ook divx afspeelt voor 49 euro.[/quote:16410c31be]Merk en type? Is moeilijk te zeggen wat de specificaties van dit beestje zijn zonder deze gegevens ... [quote:16410c31be="Captain_Kansloos"]Ik heb zelf een Kiss DP-1000 DVD/Divx speler waar ik gematigd enthousiast over ben.[/quote:16410c31be]Heb 'm zelf ook en ben gewoon enthousiast over dit apparaat, juist vanwege de uitstekende ondersteuning voor ondertitels. [quote:16410c31be="Captain_Kansloos"]Het probleem met veel van dat soort apparaten is dat de ontwikkeling in de Divx en/of Xvid codecs harder gaat dan de ontwikkeling van firmware voor de spelers. Voorbeelden daarvan zijn technieken Qpel en GMC. Die worden toegepast in nieuwere codecs, maar bv niet ondersteund door mijn Kiss.[/quote:16410c31be]Niet mee eens, de QPel en GMC encodering zijn bepaalde settings binnen DivX. Wanneer deze ingeschakeld zijn bij de encodering, dan is de DivX film inderdaad niet afspeelbaar in de KiSS (vanwege de hardware, de gebruikte decodeerchip) en naar mijn weten alleen afspeelbaar in de bepaalde Yamada's. Gelukkig zijn de meeste films tegenwoordig gecodeerd in XviD, daar heeft de KiSS DP-1000 totaal geen moeite mee. [quote:16410c31be="Captain_Kansloos"]"Grote merken" hebben meestal een betere ondersteuning dan bv. een dergelijke aanbieding bij de Blokker. Dat wil zeggen; er bestaat een kans dat er nooit meer een update voor die speler komt. Van de andere kant, het kan natuurlijk ook best zo zijn dat je voor dat geld een "allesvreter" koopt waar je jarenlang plezier aan beleefd. Dat is een beetje de gok die je waagt.[/quote:16410c31be]Da's nou ook de kracht van KiSS: voor spelers die niet eens meer verkocht worden, komen ook nog steeds firmware updates uit om je apparaat zo up-to-date mogelijk te houden. http://www.divxplayer.nl/kiss_firmware.php Kortom: geef liever wat meer uit aan een KiSS DP-1100 (een opvolger van de DP-1000) met talloze mogelijkheden, zeer goede beeld- en geluidskwaliteit en uitstekende firmware-ondersteuning, dan aan zo'n Blokker-ding. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=ED%23X14&source=highlight&pid=44829& En als het toch voor 49 euro moet, neem dan de Cyberhome CH-DVD 462, deze ondersteunt ook .SRT ondertitels. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=ED%23C17&source=highlight&pid=44829& Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 He Obi, ik weet dat jij ook een DP-1000 hebt, want we hebben daar al eerder over geboomd in een andere topic. Als ik me niet vergis heb jij er een met een DVS drive, waar ik er een met een Toshiba heb. Wat betreft dat Qpel en GMC verhaal; ik weet dat de Sigma chip in de DP-1000 deze features niet ondersteund. Dat wist ik ook al ten tijde van de aankoop. Maar dat zie ik dan ook niet persé als minpunt. Idd kan de veelgebruikte MediaTek chip van de concurrentie (Yamada o.a.) wel uit de voeten met - volgens mij - iig 1 van de 2 technieken, maar ook die chip is weer niet vrij van problemen. Wat je wel ziet is dat de meer gerenommeerde fabrikanten zoals bv. Philips ( :o ) die ook dezelfde chip gebruiken (mediatek) hun zaken qua firmware en ondersteuning beter op orde hebben dan het eerste beste YakiTaky merk uit het verre oosten. Kern van het verhaal is dat "de ideale speler die alles ondersteund" zeker niet bestaat. Daarnaast zijn er nieuwe codecs in opmars (Nero Digital) die in een hoog tempo aan populariteit winnen en niet of nauwelijks door de huidige generatie ondersteund worden. De DP-1100 beloofd dat wel trouwens... Waar ik me bij de DP-1000 wel aan stoor is de ronduit matige kwaliteit van de firmware updates. Kiss brengt idd met regelmaat bugfix releases uit, maar introduceert in de regel daar meer problemen mee dan dat ze oplost. Op zich ben ik bv. best tevreden met de laatste release voor de DP-1000, v2.9.3, ware het niet dat ineens mijn plain-and-simple data-CD's met JPEG's niet meer afgespeeld kunnen worden. En er zijn wel meer van dat soort bugs (3:30 m. bug), vooral wanneer je de nodige fora doorleest zoals bv. deze: http://www.mpeg-playcenter.com/ Ik kan nog wel het een en ander aan nadelen opnoemen, maar uiteindelijk gaat daar deze topic niet over. Daarnaast is het niet helemaal kommer en kwel met de DP-1000, want het apparaat heeft bv. een uitmuntende beeldkwaliteit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Ik koop hem maar niet, al was het maar omdat hij geen Xvid kan weergeven :( Als ik die Cyberhome ergens kan vinden ga ik daar maar voor want de overige spelers zijn veel duuder. Bedankt voor het advies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 [quote:90abb7cfcf="Captain_Kansloos"]Waar ik me bij de DP-1000 wel aan stoor is de ronduit matige kwaliteit van de firmware updates. Kiss brengt idd met regelmaat bugfix releases uit, maar introduceert in de regel daar meer problemen mee dan dat ze oplost.[/quote:90abb7cfcf]Klopt, het komt wel 's voor dat nieuwe firmware van KiSS naast meer functionaliteit ook meer bugs bevatten. Gelukkig kun je die spelers ook terugflashen naar een oudere versie (2.8.0 en 2.8.3 kunnen dat geloof ik zo uit m'n hoofd) en dan weer flashen naar de laatste goede versie. [quote:90abb7cfcf="Carmen"]Ik koop hem maar niet, al was het maar omdat hij geen Xvid kan weergeven :( [/quote:90abb7cfcf]Het lijkt me erg stug dat die Blokker-speler geen XviD weer kan geven, maar goed. [quote:90abb7cfcf="Carmen"]Als ik die Cyberhome ergens kan vinden ga ik daar maar voor want de overige spelers zijn veel duuder.[/quote:90abb7cfcf]Als online kopen bij Alternate geen optie is, dan kun je 's kijken bij de Mediamarkt, daar hebben ze meestal wel Cyberhomes staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:340dc336f6="Obi-wan-kenobi"]Gelukkig kun je die spelers ook terugflashen naar een oudere versie (2.8.0 en 2.8.3 kunnen dat geloof ik zo uit m'n hoofd) en dan weer flashen naar de laatste goede versie.[/quote:340dc336f6]Ik moet meteen toegeven dat ik dat idd nog niet geprobeerd heb, maar dat zal ik binnenkort wel eens gaan doen. Ik geloof niet echt dat daar de oplossing ligt, maar je weet nooit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:512eae2dc4="Captain_Kansloos"]Ik geloof niet echt dat daar de oplossing ligt, [/quote:512eae2dc4]Nee, KiSS moet natuurlijk eerst z'n uit te brengen firmware uitvoerig testen (met verschillende drives!), i.p.v. wachten totdat de meldingen van bugs binnenkomen ... Maar KiSS is meestal toch wel snel met het fixen van bugs in een bepaalde release, gemiddeld binnen 2 weken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen