Ga naar inhoud

Nokia N90 of N91

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik mag van Nokia een telefoon uit de N-series kiezen, de N90 of de N91 (heb aan een prijsvraag meegedaan, en gewonnen). Nu heb ik nog 3wkn de tijd, dus kan nog lang nadenken, maar toch wil ik zo snel mogelijk een keus maken. Kunnen jullie mij meehelpen bij het maken van een keus ? De N90 kun je beter zien als een videocamera met telefoonfunctie, de N91 daarentegen kun je zien als een multimedia supertoestel met telefoonfunctie. Beide toestellen hebben een 2mp camera aan boord, een 1600x1200 xvga videocamera en 64/mp3/AAC/WMA én mpeg4 ringtones (met mpeg4 bedoelen ze dat wie een N-serie foon heeft, en jou belt, kun je hem streaming zien zonder kwaliverlies waar je ook staat). Echter, de N90 heeft de mogelijkheid om op de TV aangesloten te worden, en de mogelijkheid om MMC, SD, Flash-kaartjes aan te sluiten. De N91 heeft op zijn beurt een [b:23cc6fbfaa]4gb[/b:23cc6fbfaa] microdrive en kan niet op de TV worden aangesloten en heeft geen MMC etc aansluit optie. De N90: een videocameraphone die nergens anders te vinden is. Valt onder de Nokia Smartphone Series, [img:23cc6fbfaa]http://www.expansys.be/i/b/b121481.jpg[/img:23cc6fbfaa] De N91: een supertoestel als multimediadrager met een semi-organiser interface. Smartphone op zn best. [img:23cc6fbfaa]http://www.expansys.be/i/b/b121479.jpg[/img:23cc6fbfaa] Ik kan óók voor de 8800 kiezen, maar die is kwa specs niet zo uitblinkend als de bovenstaande. Wie o Wie kan mij helpen met het maken van een keuze ? Ik denk zelf de N91, maar die N90 is ook zo friggin' gaaf. ThnQ eLecTro
Link naar reactie
Misschien kan dit je helpen: http://www.newmobile.nl/ en dan naar toestellen-->vergelijken gaan. Kun je de specs naast elkaar zien. Ik zou ook voor de n91 gaan denk ik, zit nieuwere software op. Trouwens, ik denk dat als je hem verkoopt er ook wel een aardig zakcentje op marktplaats mee kan verdienen. Ik denk wel zon 400-500 euro als je de doos niet openmaakt.
Link naar reactie
De N90 heeft dezelfde camera als de N91.. Maar ik heb voor de N91 gekozen. Ik kan em wel verkopen, maar dat vind ik iets té. Ik zit niet krap met geld ofzo, dus.. En aangezien mijn huidige Samsung D410 enkele foutjes begint te vertonen sinds een maandje of 2, lijkt mij die N91 wel een goeie update. Kan ik weer een jaartje of 2 mee door :)..
Link naar reactie
Zet de precieze specs eens langs mekaar, die videocamera is leuk, maar ik denk niet dat het een super camera is om eerlijk te zijn. Als je echt wilt gaan filmen kun je in mijn ogen beter een filmcamera kopen. (evt met geld wat je krijgt als je deze tel verkoopt) Persoonlijk zou ik ook geen filmcamera op m'n tel hoeven, foto's is wel leuk (zeker met een 2mp camera), echter is de vraag, vind jij het persoonlijk leuk om films te maken? Zet de specs eens langs elkaar, kijk wat waar op zit wat je leuk vind, en maak zo je keuze. De keuze is zeer persoonlijk want met beide toestellen heb je een zeer leuke telefoon. Mijn keuze zou de 91 zijn, ziet er een stuk steviger uit als de 90 met z'n klap/draai/kantel/weetikveelwatallemaal scherm, en die camera unit achterop. Echter ben ik vrij lomp aangelegt...
Link naar reactie
Heb op Discovery een docu gezien over mobiele telefoons. Daar kwam o.a. ook Nokia's 8850 opvolger, de 8800 voorbij. Ze hebben een 'oude en vergane' (lees: rijp voor de sloop zijnde) Boeing 707 van 200mtr hoogte naar beneden laten vallen op die 8800, en 10 mins later naar het mobieltje gebeld. Het mobieltje deed het nog, want de ringtone was via de speakers te horen. Er zaten 'slechts' 4 krasjes op het display, en praktisch geen (lees: paar deukjes) op de rest van de foon. Deze is van hoogwaardig titanium gemaakt, ofwel: het materiaal dat ook voor de 'black box' van een vliegtuig wordt gebruikt. Wel geinig. Die zijn dus helemáál bijna niet kapot te krijgen. Of dit met de N91 ook is weet ik niet, wat ik wel weet, is dat óók déze van hoogwaardig titanium wordt gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...