anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Hoi. Ik mag van Nokia een telefoon uit de N-series kiezen, de N90 of de N91 (heb aan een prijsvraag meegedaan, en gewonnen). Nu heb ik nog 3wkn de tijd, dus kan nog lang nadenken, maar toch wil ik zo snel mogelijk een keus maken. Kunnen jullie mij meehelpen bij het maken van een keus ? De N90 kun je beter zien als een videocamera met telefoonfunctie, de N91 daarentegen kun je zien als een multimedia supertoestel met telefoonfunctie. Beide toestellen hebben een 2mp camera aan boord, een 1600x1200 xvga videocamera en 64/mp3/AAC/WMA én mpeg4 ringtones (met mpeg4 bedoelen ze dat wie een N-serie foon heeft, en jou belt, kun je hem streaming zien zonder kwaliverlies waar je ook staat). Echter, de N90 heeft de mogelijkheid om op de TV aangesloten te worden, en de mogelijkheid om MMC, SD, Flash-kaartjes aan te sluiten. De N91 heeft op zijn beurt een [b:23cc6fbfaa]4gb[/b:23cc6fbfaa] microdrive en kan niet op de TV worden aangesloten en heeft geen MMC etc aansluit optie. De N90: een videocameraphone die nergens anders te vinden is. Valt onder de Nokia Smartphone Series, [img:23cc6fbfaa]http://www.expansys.be/i/b/b121481.jpg[/img:23cc6fbfaa] De N91: een supertoestel als multimediadrager met een semi-organiser interface. Smartphone op zn best. [img:23cc6fbfaa]http://www.expansys.be/i/b/b121479.jpg[/img:23cc6fbfaa] Ik kan óók voor de 8800 kiezen, maar die is kwa specs niet zo uitblinkend als de bovenstaande. Wie o Wie kan mij helpen met het maken van een keuze ? Ik denk zelf de N91, maar die N90 is ook zo friggin' gaaf. ThnQ eLecTro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Misschien kan dit je helpen: http://www.newmobile.nl/ en dan naar toestellen-->vergelijken gaan. Kun je de specs naast elkaar zien. Ik zou ook voor de n91 gaan denk ik, zit nieuwere software op. Trouwens, ik denk dat als je hem verkoopt er ook wel een aardig zakcentje op marktplaats mee kan verdienen. Ik denk wel zon 400-500 euro als je de doos niet openmaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 De N90 lijkt me een matige camera en de N91 wel een redelijke MP3 speler. http://www.nokia.com/phones/comparephones/compare_results.jsp?location=NL&language=NL&pageaction=COMP&phone=N91&phone=N90 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 De N90 heeft dezelfde camera als de N91.. Maar ik heb voor de N91 gekozen. Ik kan em wel verkopen, maar dat vind ik iets té. Ik zit niet krap met geld ofzo, dus.. En aangezien mijn huidige Samsung D410 enkele foutjes begint te vertonen sinds een maandje of 2, lijkt mij die N91 wel een goeie update. Kan ik weer een jaartje of 2 mee door :).. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 [quote:72b2ffc728="MReLecTro"]De N90 heeft dezelfde camera als de N91..[/quote:72b2ffc728][b:72b2ffc728]Video[/b:72b2ffc728]camera bedoelde ik ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Iemand een idee wanneer deze nieuwe N-serie op de markt komt ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Zet de precieze specs eens langs mekaar, die videocamera is leuk, maar ik denk niet dat het een super camera is om eerlijk te zijn. Als je echt wilt gaan filmen kun je in mijn ogen beter een filmcamera kopen. (evt met geld wat je krijgt als je deze tel verkoopt) Persoonlijk zou ik ook geen filmcamera op m'n tel hoeven, foto's is wel leuk (zeker met een 2mp camera), echter is de vraag, vind jij het persoonlijk leuk om films te maken? Zet de specs eens langs elkaar, kijk wat waar op zit wat je leuk vind, en maak zo je keuze. De keuze is zeer persoonlijk want met beide toestellen heb je een zeer leuke telefoon. Mijn keuze zou de 91 zijn, ziet er een stuk steviger uit als de 90 met z'n klap/draai/kantel/weetikveelwatallemaal scherm, en die camera unit achterop. Echter ben ik vrij lomp aangelegt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Er is al een keus gemaakt, haha ts maakt een verschrikkelijk lang verhaal, maar na 1 post neemt deze een beslissing. Ik zou trouwens ook voor de N91, lijkt mij al met al wat leuker ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 mja, videocamera heb ik al :) Maar ik krijg em binnen 4 dagen al :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 zou je mischien wat ''echte'' foto's kunnen posten als je hem hebt? :D ( of eventueel als je dat prettiger vind naar me mail, staat in me profiel.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik ben ook wel nieuwsgierig, Edit: @ Hieronder, dat zijn dus de goede (beetje oude) nokia's, niet kapot te krijgen (nouja... duurt langer als de andere merken maar ik sloop ze ook :oops:). Hoop dat dat voor de nieuwere ook geld, die heb ik nu namelijk een (6230i) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Echt een heel erg mooi ding, damn, ben jaloers, heb me telefoon binnen een halfjaar voor de 2de keer naar de klote (niet verzekert) en heb nu maar weer een 3310 ;-) Die krijg ik niet kapot :-D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Heb op Discovery een docu gezien over mobiele telefoons. Daar kwam o.a. ook Nokia's 8850 opvolger, de 8800 voorbij. Ze hebben een 'oude en vergane' (lees: rijp voor de sloop zijnde) Boeing 707 van 200mtr hoogte naar beneden laten vallen op die 8800, en 10 mins later naar het mobieltje gebeld. Het mobieltje deed het nog, want de ringtone was via de speakers te horen. Er zaten 'slechts' 4 krasjes op het display, en praktisch geen (lees: paar deukjes) op de rest van de foon. Deze is van hoogwaardig titanium gemaakt, ofwel: het materiaal dat ook voor de 'black box' van een vliegtuig wordt gebruikt. Wel geinig. Die zijn dus helemáál bijna niet kapot te krijgen. Of dit met de N91 ook is weet ik niet, wat ik wel weet, is dat óók déze van hoogwaardig titanium wordt gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2005 [quote:201eabd06a="MReLecTro"]Die zijn dus helemáál bijna niet kapot te krijgen.[/quote:201eabd06a] Wil ik nog testen, mijn ervaring is dat ik nu alles kapot krijg... :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen