anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Delen Geplaatst: 31 juli 2005 M'n vorige bericht bij software (tot ik erachter kwam dat het iets van de buffer is): [quote:5e5ebd7ec5] Yo, Nero loopt vast tijdens het branden, dit gebeurd zowel dvdr als cdr ik draai Windows XP met Service Pack 2 mijn computer specificaties: Moederbord: Asus P5GD1 met: ITE RAID 8121 brander is een Asus DRW-1608P ik kom er maar niet uit eerst zonder service pack, ik had de raid drivers geinstalleerd, toen kwamt er invalid parameter bij nero. Daarna zet ik service pack 2 erop en weer loopt hij vast tijdens het branden. Ik ben nu echt radeloos. Kan iemand helpen? alvast dankje [/quote:5e5ebd7ec5] Nog wat details: Bij Lead IN loopt hij vast, wanneer hij de buffer wilt op doen loopt de computer gewoon spontaan vast. heeft dit te maken de raid controller? (me hardeschijven zitten er op maar de branders zitten gewoon op de standaard ide controller) of is er wat met de brander? (mogelijk firmware update ofso?) in ieder geval: of het nou CDR is of DVD+R of DVD+RW is hij loopt gewoon doodleuk vast. alvast bedankt voor de hulp! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 Ik heb helaas geen ervaring met raid systemen, maar ik gok dat het je brander is, die de data stroom niet goed stuurt waardoor je buffer vastloopt. Ik zou als eerste eens die firmware upgrade uitproberen , dit kan nooit kwaad en je kunt de brander bij nog steeds dezelfde fout wegstrepen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 firmware updated -> zelfde probleem damn, ik heb ookal de nieuwste raid enzo het updaten gaat goed enzo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 Ik ken de voorgeschiedenis niet maar doet hij dit sinds een full format of is de pc nieuw / net opgewaardeert. Of heeft hij het voorheen wel goed gedaan ? Brand je veel ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 hij is nieuw, was de eerste kopie en knalt er dus gelijk al meteen mee uit als ik het niet kan oplossen ga ik zelf terug. Ben nog de laatste updatejes van windows aan het installeren... maargoed nog enig idee wat het kan zijn?? :S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 Ik kan natuurlijk nooit voor de volle 100 procent zeker zijn van wat ermee is. Maar ik ben bang dat je brander of je kabels ( IDE,platte ) niet goed zijn. Misschien nog wel iets met de aansturing van je ide aansluiting op je mobo. Misschien helpt je bios flashen om dit probleem van de aansturing te verhelpen maar ik zou teruggaan naar de winkel ! En laat ze het maar uittesten allemaal ! Als het niet een bios probleem of zelfs misschien een voedingsprobleem is dan krijg je gegarandeerd een nieuwe brander met kabels. Zo niet dan hoeft de winkel zichzelf niet echt serieus meer te nemen ! ( slechte winkel bedoel ik daarmee ! ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 ASPI drivers ook geladen?????. buffer underrun protection geactiveerd. instelling booktype moet op auto staan. dvd hoge compabiliteits aan gevinkt . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 de brander was kapot allemaal opgelost :) slotje! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen