anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Hallo forummers, Ik ga zeer binnenkort op vakantie naar parijs en zat mij af te vragen of de tv's daar (op hotelkamers) een gewone scart aansluiting hebben zoals wij die hier ook kennen? Dit om eventueel een ps2 of dvd speler mee te nemen. Ik had wel gevonden dat ze in frankrijk vaak een (extra?) andere aansluiting op tv's hebben maar of dit altijd zo is zit ik mij dus af te vragen. Dus wie kan mij dit vertellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 hotels gebruiken vaak goedkopere (of typische hotel tv-)toestellen waarop nog wel eens geen scart zit. waarom niet even bij het hotel geinformeerd? overigens: frankrijk gebruikt het secam-systeem en wij pal. heb er geen flauw idee van of dat jou in de weg zou kunnen zitten. hier http://kropla.com/tv.htm lees ik wel dat secam lastig is qua compatibiliteit. misschien geeft het handboek van je dvd-speler nadere info. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Tja ik had het kunnen vragen maar dat kan wel eens lastig worden om dat een btje te kunnen uitleggen wat je bedoel en dan moeten hun het ook weten :) Iig gaat het om een ps2 die ik dan mee ga nemen, dat van dat secam moet volgens mij niet uitmaken als er een scart aansluiting op zit dan moet het werken volgens mij :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Neen, zelfs met een scart aansluiting op een Franse TV gaat het niet lukken, vanwege het Secam systeem. Je hebt wel beeld, maar dan wel zwart/wit. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 [quote:6d62560c5a="Eddy X"]Neen, zelfs met een scart aansluiting op een Franse TV gaat het niet lukken, vanwege het Secam systeem. Je hebt wel beeld, maar dan wel zwart/wit. 8)[/quote:6d62560c5a] Eens : tenzij je ps2 of dvd speler conversie van PAL naar Secam ondersteund Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Okee bedankt voor de antwoorden. Ik neem mijn ps2 gewoon mee en kijk wel hoever ik kom :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 :-? Ik heb laatst gewoon mn DVD-speler kunnen aansluiten en kreeg gewoon beeld. Het was een wat nieuwere TV, dat wel. Maar cker al 5 jaar oud. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen