Ga naar inhoud

PC start niet na montage netwerkbord

Aanbevolen berichten

Na montage van een ASUS Wireless LAN pci card start een wat oudere PC plotseling niet meer op. (P4 500 mhz). Blijft zo te zien steken in de BIOS. Kaart er weer uit, PC start weer goed op. Kaart getest bij de leverancier, kaart is oké. Volgens mijn leverancier moet ik iets wijzigen in de BIOS. Iemand een idee wat er gewijzigd moet worden?
Link naar reactie
Voor je BIOS-instellingen gaat wijzigen, al eens geprobeerd wat er gebeurt als je hem in een ander PCI-slot prikt (indien beschikbaar natuurlijk) of anders eens wat kaarten onderling omwisselen. Sommige uitbreidingskaarten kunnen slecht overweg met gedeelde interrupts of gedeelde interruptlijnen (doorgaans maar vier lijnen beschikbaar en de verdeling daarvan over de slots en on-board hardware is meestal niet in de handleiding terug te vinden). Met wat experimenteren is vaak wel een werkende combinatie te vinden. Gr. Jim
Link naar reactie
Lijkt me een hardware conflict. Heb je al eens geprobeerd de kaart in een ander slot te zetten? Ga ook eens in je BIOS, meestal DEL indrukken bij opstarten, en kijk eens of je iets tegenkomt als PNP BIOS en ACPI. Het is waarschijnlijk verstandig die op enabled te zetten. Verder, als je er niet uitkomt, wat voor Windows versie heb je er op staan?
Link naar reactie
[quote:be16e1c5e3="erik s"]Na montage van een ASUS Wireless LAN pci card start een wat oudere PC plotseling niet meer op. (P4 500 mhz). Blijft zo te zien steken in de BIOS. Kaart er weer uit, PC start weer goed op. Kaart getest bij de leverancier, kaart is oké. Volgens mijn leverancier moet ik iets wijzigen in de BIOS. Iemand een idee wat er gewijzigd moet worden?[/quote:be16e1c5e3] Ik heb drie nog vrije sloten geprobeerd, maar dat helpt niets. Windows XP Professional met SP2. ACPI staat op enabled. In het hoofdstuk PNP/PCI config kan ik PNP niet op enabled/disabled zetten, staat er op die manier niet tussen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...