Ga naar inhoud

Pc loopt spontaan vast :S:S

Aanbevolen berichten

[quote:41d8d90fa2="plextor"]echt een goede web winkel :evil: . 80% van de spullen die ze verkopen is troep. je koopt daar een kast voor 25 Euro met een PSU 350 Watt . mijn eigen PSU kost al drie keer zo duur . klasse zaak . het zal de PSU wel zijn :lol:[/quote:41d8d90fa2] ja of de koeling ?? want me pc is nu al bijna 57 graden :wink:
Link naar reactie
Dat programma is: [url=http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip]memtest[/url], download dit, en brand de image op een cd. Laat de compuer vanaf cd-rom starten, en laat memtest een uur of drie draaien. Er mag geen enkele error worden gevonden. Wat plextor zegt over de psu zal ook maar zo is kunnen. Download [url=http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en]everest home editie[/url] en post hier de reseltaten van de spanningslijnen.
Link naar reactie
[quote:9c8178dc86="Martijn Hogendorf"]Dat programma is: [url=http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip]memtest[/url], download dit, en brand de image op een cd. Laat de compuer vanaf cd-rom starten, en laat memtest een uur of drie draaien. Er mag geen enkele error worden gevonden. Wat plextor zegt over de psu zal ook maar zo is kunnen. Download [url=http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en]everest home editie[/url] en post hier de reseltaten van de spanningslijnen.[/quote:9c8178dc86] ja heb ik gedaan,dat geheugen programma uitgevoerd maar niks gevonden. Core spanning : 1.525 V I/O spanning : 1.525 V
Link naar reactie
Jah dit is natuurlijk andersom. Hij had me toegevoegt op msn, en zijn we daar verder gegaan. Ik heb hem memtest laten draaien en een hd test programma van hitachi. Hij zegt dat dit allemaal geen foute dingen gaf. Alles goed dus. Ik heb hem als advies gegeven dat die er maar mee terug naar de winkel moest aangezien die ook de computer heeft gebouwd. Maar misschien kijken jullie er wel heel anders tegen aan. Groet, Martijn
Link naar reactie
[quote:901eb5398e="Martijn Hogendorf"]Jah dit is natuurlijk andersom. Hij had me toegevoegt op msn, en zijn we daar verder gegaan. Ik heb hem memtest laten draaien en een hd test programma van hitachi. Hij zegt dat dit allemaal geen foute dingen gaf. Alles goed dus. Ik heb hem als advies gegeven dat die er maar mee terug naar de winkel moest aangezien die ook de computer heeft gebouwd. Maar misschien kijken jullie er wel heel anders tegen aan. Groet, Martijn[/quote:901eb5398e] nee ik zeker niet . als het niet naar behoren werkt . dan is het ding stuk . garantie of geld terug . ook al is het maar een klein??? bederag.
Link naar reactie
Vastlopen kan vele oorzaken hebben. Wanneer de hardware in orde lijkt, dan blijft vaak de CPU, moederbord en de netvoeding nog een vraagteken. Hou ook de temperatuur in de gaten. De computer stopt er dan plotseling mee. Meestal wel op een moment dat je veel doet. Niet goed werkend geheugen laat iets vergelijkbaars zien. Het kan ook een driver probleem zijn. In dat geval zou de computer in veilige mode stabiel moeten blijven. Verder zou ook een verse Windows installatie stabiel moeten zijn. Heel soms moet er een goede moederbord driver geinstalleerd worden, maar vaak werkt de computer goed op de standaard Windows drivers. Als dat niet het geval is, neig ik toch echt naar een hardware probleem.
Link naar reactie
[quote:1b81d0f1ec="DarkCrusader"]Het enige wat je nog niet getest hebt is het moederbord. En dat is ook logish want die kan je niet testen. Waarschijnlijk is er een defect component waardoor er te veel gegevens/stroom door moeten, en hierna er mee stopt.[/quote:1b81d0f1ec] die ken je zeker wel testen. Hoe denk dat de moederborden getest worden bij de fabrikanten :wink:
Link naar reactie
Heb jij zo'n testapparaat thuis liggen dan? Ik heb hier nog wat moederborden die getest moeten worden :P [quote:0b4cdc3eaa]Testen is mogelijk, dan moet je dus gewoon een CPU/moederbord extra hebben. Wie heeft dat?[/quote:0b4cdc3eaa] Zo test je het moederbord niet, zo sluit je het moederbord uit en daarmee test je eigenlijk het moederbord 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...