Ga naar inhoud

Digitale camera noodkreet vanuit Alanya

Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik ben op vakantie ın Alanya samen met een vriend van me. Hij heeft een digitale fotocamera, te weten een Canon Digital Ixus 40. Daarin zat een geheugenkaart van Sandisk met een grootte van 512 MB. Met deze camera hadden wıj ongeveer 150 mooie fotos gemaakt. Hij zit nog al graag aan zijn vrij nieuwe aankoop, zo ook gısteravond. In het format menu wilde hij kijken hoeveel geheugen er nog vrij was. Dat heeft hij ook gezien, maar daarna heeft hij op OK bevestigd en de geheugenkaart geformatteerd. Je snapt het al... alle fotos weg! Nu weet ik dat je bij harde schijven na het formatteren het een en ander terug kunt halen, zo lang er niet opnieuw op geschreven is. Mijn vriend heeft na het formatteren opnieuw een foto genomen en weer geformatteerd. Nu is dus onze vraag of het mogelijk is om de fotos terug te krijgen, en als dat kan, hoe??? We hebben de oude geheugenkaart eruit gehaald en een nieuwe er in gestopt, dus we schrijven geen data meer op de geformatteerde geheugenkaart. Ik hoop dat er iemand is die de pijn wat kan verzachten! Mocht het helpen, diegene die ons kan helpen de fotos terug te krıjgen ligt eeuwige dank onzerzijds in het verschied!!! Vanuit Alanya,
Link naar reactie
Er zijn speciale programmatjes voor zoals deze: http://www.pcrecovery.com/product.asp?ProductID=25 Ik heb thuis nog zo iets (moet ik ff kijken hoe die heet) Een vriend van mij heeft een keer een vergelijkbare situatie gehad. Zo'n 80% van de foto's was nog te herstellen. Kaartje niet meer gebruiken, als je thuis bent dat kaartje in de kaart lezer stoppen en zo'n recovery progje erop loslaten. Een hele aardige kans dat je behoorlijk wat foto's kan redden. Fijne vakantie !!
Link naar reactie
[quote:3d762d2492="Comp-Freak"]Idd kaart niet meer gebruiken. Met het volgende gratis programma kan je met een pc de kaart scannen op mogelijk terug te halen data: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm De site is atm down, maar misschien dat hij weer snel online komt.[/quote:3d762d2492] @ Comp-Freak: je link is inderdaad weer online ik gebruik zelf wel eens [url=http://www.snapfiles.com/download/dlrestoration.html]restoration[/url] ik weet alleen niet zeker of deze ook werkt met geheugenkaartjes, maar dat lijkt me wel want hij wert ook met m'n usb stick.
Link naar reactie
[quote:fb47c5d73c="Error404"]Er zijn speciale programmatjes voor zoals deze: http://www.pcrecovery.com/product.asp?ProductID=25 Ik heb thuis nog zo iets (moet ik ff kijken hoe die heet) Een vriend van mij heeft een keer een vergelijkbare situatie gehad. Zo'n 80% van de foto's was nog te herstellen. Kaartje niet meer gebruiken, als je thuis bent dat kaartje in de kaart lezer stoppen en zo'n recovery progje erop loslaten. Een hele aardige kans dat je behoorlijk wat foto's kan redden. Fijne vakantie !![/quote:fb47c5d73c] Na deze berichten gaat de vakantie nog een prettig eind krijgen. Ik hoor graag nog welk programma je bedoeld Error404, in het geval de andere niet mochten werken. In ieder geval onwijs bedankt voor de antwoorden. Ik ga thuis direct aan de slag! Jullie horen van me of het gelukt is! Nogmaals bedankt!
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Nou, vandaag was het eindelijk zover... In de winkel een USB cardreader gekocht en aan de slag geweest met PC Inspector smart recovery. Met als resultaat 321 (!!!) foto's terug. Er stonden ook nog een hoop oude foto's op die hij al eerder gewist had. Ik heb nog een ander programma geprobeerd, maar die gaf hetzelfde resultaat. Een tiental foto's (en juist die van de vakantie) zijn niet helemaal OK. Je ziet dan op een deel van de foto een zwart of grijs gebied. Die foto's zijn wel goed zichtbaar in de miniatuurweergave, maar als je ze opent met de Microsoft Photo Editor dan verschijnt het zwarte gedeelte. De Windows Vieuwer voor faxen en afbeeldingen geeft bij het openen van die foto's de melding 'kan bestand niet opbouwen'. Corrupt dus. PC Inspector smart recovery is een goed programma, maar wel zeeeeer langzaam (ongeveer 50 minuten over ongeveer 500 Mb). Of je de uitgebreide of snelle scan methode gebruikt maakt in tijd niets uit. Ik heb met zowel de uitgebreide als de snelle modus gescant, beiden gaven hetzelfde resultaat. Maar al met al denk ik dat wij niet mogen klagen dat we onze foto's terug hebben en dat een dankwoord voor de geboden hulp zeker op zijn plaats is. [b:a5d3a57954]Bedankt![/b:a5d3a57954]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...