anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Mijn PC heeft 2 harde schijven C-drive (40 GB) met besturingssysteem (Windows XP Home edition) en diverse programma’s en data en een D-drive (120 GB) die ik uitsluitend gebruik voor videomontage. Nu was mijn D schijf vol geraakt en heb ik om ruimte te winnen een drietal avi-files (totaal ca. 15 GB) verplaatst naar de C schijf. Tot mijn verbazing was de ruimtewinst op de d drive echter zeer beperkt (enkele GB’s). Vervolgens heb ik alle data van de D-drive en de drie avi-files die ik op C had geplaatst gekopieerd naar een externe schijf. Waarna ik de D-drive opnieuw heb geformatteerd. Van de C-drive heb ik de 3 avi files mbv de verkenner gedeleted (files te groot voor vuilnisbak en daardoor direct verwijderd). De vrije ruimte was na het wissen van de files onveranderd (4,15 GB). Het opruimen van de herstelpunten (behalve de laatste) gaf een bescheiden winst (totaal nu 5,34 GB). Bij schijfopruiming zou een maximale extra ruimte van 1,23 GB verkregen kunnen worden. Ter info: voor systeemherstel is op C een ruimte van 4,47 GB gereserveerd op D heb ik systeemherstel uitgeschakeld. Vervolgens heb ik de schijf gedrefragmenteerd mbv speeddisk van Norton System Works. Daarna NDD uitgevoerd op C worden fouten geconstateerd. Resultaat: “Beschrijving Beveiliging niet gerepareerd”. Ik heb geen idee wat dit betekent. Als ik nu met de verkenner controleer hoeveel bestanden (ook de verborgen) er op C staan en hoeveel ruimte ze in beslag nemen dan kom ik tot 78440 bestanden die een ruimte innemen van 12.52 GB. De schijfinfo volgens NDD is 81604 bestanden met een totaal van 31.76 GB. Rara, vanwaar dit verschil en wie weet een methode om ruimte op de c drive vrij te maken? Formatteren van C doe ik liever niet want dan moet ik alles weer gaan installeren. Wie kan mij verder helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Hoi Scarco, Dit zou wel eens een virus kunnen zijn. Ik kom dit probleem de laatste tijd nogal eens tegen. Scan je computer eens online met een virusscanner: http://housecall.trendmicro.com/ Volg deze stappen maar eens: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=115358 Mocht je probleem dan nog niet verholpen zijn zal ik als ik jou was eens een hijackthis logje plaatsen in deze rubriek: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?f=15&sid=ae027af5bb7c2480150e34033317a95e Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Ik gebruik Norton System Works en heb de meest recente antivirus definities. Een virus kan het niet zijn! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Hoi Scarco, Jammer genoeg zijn er geen enkele virusscanners die geen steekje laten vallen. Ondanks de nieuwste updates kan je toch nog een virus hebben, hoeft natuurlijk niet, maar ik zou zeggen het is het proberen waard om de stappen te doorlopen in de opgegven link. Kwaad kan het in ieder geval zeker niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Ik zit ook te denken aan een virus. Ben dit probleem vaak tegen gekomen. Tot nu toe bleek dit altijd aan een virus te liggen. Heel misschien dat spyware dit probleem ook zou kunnen veroorzaken. Scan daarom ook eens met hitman pro www.hitmanpro.nl . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Ik denk eerder aan ANTI-virus :wink: Norton tovert je prullenbak en verwijderde bestanden om tot protected files. Zodat je ze terug kunt halen wanneer je per ongeluk iets verwijderd hebt. Dit kost echter schijfruimte, echter Norton regelt het dacht ik zo, dat als de schijfruimte nodig is, hij "verwijderde" bestanden dan echt verwijderd. Dit kun je uitzetten door met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken, en dan bij eigenschappen het tabblad Norton Protection. Let wel op dat je het voor elke drive apart uit moet zetten!! Een andere optie is om geregeld met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken en dan Empty Norton Protected Files. (Of iets soortgelijks in het NL) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 NoepZor, bedankt! Hoera het is gelukt! Eerst heb ik de online virusscan uitgevoerd. Hierbij kreeg ik de mededeling dat er een corrupted pattern/engine file (VPTNFILE.*) op mijn PC stond. Dit file moest eerst verwijderd worden, daarna kon ik de scan herhalen. Ik heb geen idee wat het voorstelt, maar het in de windows directory gevonden file VPTNFILE.743 heb ik daarop verwijderd en na het uitvoeren van de scan bleken er geen virussen, wormen of trojans aanwezig. Wel 60 spyware programma’s; cookies heb ik laten staan en het programma spyw.bigpro.10 is verwijderd. Verder heeft mijn PC nog een microsoft vulnerabilty probleem (gevolg van Microsoft .NET Framework), dat moet ik nog een keer oplossen. Vervolgens heb ik opnieuw een CHKDSK uitgevoerd resultaat 4,92 GB vrije ruimte. De oplossing was echter de tip over de werking van Norton. Na met de rechtermuisknop op de prullenbak geklikt te hebben kon ik de door Norton beveiligde bestanden weghalen en werd de vrije ruimte op C 20,4 GB. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen