Ga naar inhoud

Western Digital Essential (Retail, WDXUL2500BBRNE)

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :) Ik wil binnenkort een Externe hardeschijf gaan kopen en wel deze http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A9UW04& Alleen ik heb een vraagje Krijg je daar de kabel bij voor te linken naar je p.c? Want er staat bij toebehoren Daarom wou ik weten of je die kabel los moet kopen of niet.. K heb gezocht op internet maar ik vind niks :( Alvast bedankt!
Link naar reactie
Daar zit zeer waarschijnlijk wel een kabel bij. Maar een los kabeltje kost de wereld ook niet. Als de prijs relevant is, kun je vaak beter zelf zo'n ding bouwen. Een losse behuizing plus schijf is meestal goedkoper dan een kant en klaar ding. Vaak heb je dan ook nog een betere schijf. 2MB buffer is echt uit de tijd bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:247a44a841="T-gta"]Ik wil binnenkort een Externe hardeschijf gaan kopen. (...) Krijg je daar de kabel bij voor te linken naar je p.c? [/quote:247a44a841] Ik kocht in het verleden een externe WDC- en een externe Maxtor harde schijf. En ook nog een Sitecom Hard Disk Case, waar ik zelf een WDC harde schijf heb ingeplaatst. Alle drie waren inclusief een USB 2.0 kabel. Omdat die externe WDC harde schijf een USB 2.0/FireWire Combo is, zat er ook nog een FireWire kabel bij. Dat de kabels erbij zaten, staat ook op de verpakking vermeld.
Link naar reactie
Er zat een klein foutje in mijn vorig bericht. Ook die externe Maxtor harde schijf heeft een FireWire aansluiting. Ik heb mijn ze alle drie even getest met Bestandssysteem-Benchmark – SiSoftware Sandra. Lite 2005.7.10.60 getest op een Dual Pentium III 1000 Mhz met 512 MB RAM in Windows XP Professional SP2. [code:1:22bec7e451] Cache Buffer Snelheid via USB 2.0 Snelheid via FireWire WDC 120 GB externe harde schijf 2 MB 11 MB/s ??? Maxtor 160 GB externe harde schijf 8 MB 14 MB/s 33 MB/s 160 GB WDC in Sitecom Hard Disk Case, 8 MB 15 MB/s NVT [/code:1:22bec7e451] De snelheid van de WDC 120 GB externe harde schijf kan ik niet meer testen. Want de 2 FireWire aansluiting zijn [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=113103&highlight=firewire]beide defect.[/url]
Link naar reactie
[quote:ef87622a07="T-gta"] Hoe weet ik of ik firewire op me mobo heb? [/quote:ef87622a07] Dit is een [url=http://www.dpreview.com/news/9908/firewire.jpg]afbeelding van een FireWire poort.[/url] [quote:ef87622a07="T-gta"] En is het erg als ik een USB externe hdd koop? [/quote:ef87622a07] Lijkt me geen probleen. [quote:ef87622a07="T-gta"]Gaat usb nog wel even mee?[/quote:ef87622a07] Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar ik denk van wel. [quote:ef87622a07="T-gta"] En welke raden jullie mij dan aan??[/quote:ef87622a07] Check deze externe harde schijven test op [url=http://www.tomshardware.com/storage/20050308/index.html]Toms Hardware Guide.[/url]
Link naar reactie
[quote:485cc7e462="T-gta"]Dus dat is denk ik slimmer? Een firewire aansluiting[/quote:485cc7e462] In principe is USB 2.0 al snel genoeg. Maar als er USB 2.0 problemen zijn, dan kan het inderdaad nuttig zijn om een FireWire aansluiting te hebben op je externe harde schijf. Het is alleen de vraag of jij die meerprijs ervoor wilt betalen.
Link naar reactie
[quote:20a9edb9c8="T-gta"] Maar werkt zo een fire wire aansuting net zoals usb?Derin pluggen apperaat aan en hij herkent hem?[/quote:20a9edb9c8] Ja, alleen als je die FireWire gebruikt, mag/kan de USB 2.0 aansluiting niet worden gebruikt. Als je bijvoorbeeld de FireWire aansluit een pc. En de USB 2.0 op een andere pc, dan zal alleen de USB 2.0 aansluiting werken. Om de FireWire aansluiting te kunnen gebruiken, verwijder je de USB 2.0 kabel uit de externe harde schijf.
Link naar reactie
Nog 1 vraagje: hoe kom ik erachter of mijn usb poorten op 2.0 draaien? Ik vind niks met everest of bij apperaat beheer. Want als ik mijn 2.0 drivers wil installeren zegt die installeer service pack 1 :( :S Maar er staat gewoon XP op :( Hoe krijg ik die dan aant draaien? Dus hoe kom ik erachter of mijn usb poorten op 2.0 draaien? Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Firewire is theoretisch sneller dan usb, maar in de praktijk zijn externe schijven met usb sneller. De maximale snelheid van usb schijven ligt in de orde van 30 MB/s. De meeste huidige schijven hebben 8 MB buffer, de nieuwere 16MB. USB2.0 is vrijwel standaard op dit moment. Kijk even wat voor moederbord je hebt, dan is dat snel te bepalen. Een usb 2.0 insteekkaartje kost overigens ook niet zoveel (10 euro?). Voor usb 2.0 moet je meen ik inderdaad een service pack geinstalleerd hebben. Als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik dat maar gauw doen, aangezien anders je pc zo lek is als een zeef. [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=en]SP2 download[/url]
Link naar reactie
[quote:3bb3d39ca0="gerben"]Firewire is theoretisch sneller dan usb, maar in de praktijk zijn externe schijven met usb sneller. De maximale snelheid van usb schijven ligt in de orde van 30 MB/s.[/quote:3bb3d39ca0]Ik meende juist dat de ide <-> firewire controller sneller was dan ide <-> usb? Dus dat Firewire schijven een hogere snelheid konden halen? Dat dacht ik te hebben gelezen in de Computer!Totaal.
Link naar reactie
Maar moet je voor firewire specialen drivers hebben geinstalleerd Want ik heb wel een aansluiting op me mobo maar ik zie nergens op me mobo cd-rom drivers voor fire wire? Dus als ik deze schijf koop https://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A8FW99& Kan k hem gewoon in de fire wire stoppen en dan word die direct herkent?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...