anoniem Geplaatst: 20 juli 2005 Delen Geplaatst: 20 juli 2005 Ik heb nu 2 8mm Zalman fans, 1 ad voorkant beneden, en eentje opzij. Ze blazen beiden warme lucht uit de pc. Nu heb ik achteraan nog een plaatsje vrij voor een fan, wel een grotere. Ik zou hier een intake willen plaatsen omdat ik dat nog niet heb. Is er een verschil tussen in-outtake? Of draai je de fan dan gewoon om? Of verwissel je een stroomdraad zodat hij zuigt ipv blaast? Excuses voor het niveau van de vraag :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2005 Je kan hem gewoom omdraaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2005 Die aan de voorkant moet trouwens koude lucht inblazen, en die aan de zijlkant voor het mooi ook, dan kan die aan de achterkant+je voeding de warme lucht uitvoeren. En idd moet je de fans gewoon omdraaien, een kind kan de was doen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2005 [quote:f8b448b6ca="Dracoplasm"]Die aan de voorkant moet trouwens koude lucht inblazen, en die aan de zijlkant voor het mooi ook, dan kan die aan de achterkant+je voeding de warme lucht uitvoeren. En idd moet je de fans gewoon omdraaien, een kind kan de was doen :wink:[/quote:f8b448b6ca] Ha vielen dank :wink: Ik dacht het hoor, maar kon ook zijn dat er een fase was verandert (d?) om hem andersom te laten blazen. En Dracoplasm thanks, dat maak ik vannacht nog in orde :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2005 Bij gelijkstroom heb je geen fase. En de fans inderdaad altijd met de convectie mee laten werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2005 De theoretische ideale opstelling van de fans is intake laag vooraan in de kast en output achteraan hoog onder de voeding. Als je aan de zijkant een gat hebt kun je die voor zien van een intake. Dit om de rede dat deze koude lucht toevoegd aan de opgewarmde luchtstroom vanaf je hardeschijf(ven), deze lucht gaat dan over je moederbord heen en koelt dus net iets meer. Als je gat net boven de processor fan zit dan kun je een tunneltje kopen om de fan van de processor koude lucht vanaf de buitenkant aan te trekken. Je zou ook een blowhole kunnen maken aan de bovenkant ! Een ezelsbruggetje om te zien wat aan zuigen of inblazen is. Het blad loopt gekrult, het platte deel met de scherpe punt is de kant waar lucht aan gezogen wordt ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2005 Nog simpeler: de kant waar de draadjes zitten, blaast altijd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen