Ga naar inhoud

Plaatsing harde schijf

Aanbevolen berichten

Pin me er niet op vast hoor. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom. Er zijn diverse computers waarin de schijf standaard verticaal gemonteerd is. En denk ook eens aan externe schijven, die staan ook vaak verticaal. En 19" kasten, waarin hot pluggable schijven vaak verticaal staan. Het zou zelfs wel eens positief kunnen zijn, omdat je bij een verticale plaatsing betere warmteafvoer dmv. convectie hebt. En van warmte is bekend, dat die de levensduur wel negatief kan beinvloeden.
Link naar reactie
[quote:065a560187="gerben"] Het zou zelfs wel eens positief kunnen zijn, omdat je bij een verticale plaatsing betere warmteafvoer dmv. convectie hebt. En van warmte is bekend, dat die de levensduur wel negatief kan beinvloeden.[/quote:065a560187] Exact waarom ik het vraag. Ik zou in mijn systeem de HD heel makkelijk kunnen koelen door ze verticaal te zetten...
Link naar reactie
[quote:739f953151="rob bogers"]Kijk dat bedoel ik, wat wanneer hij jaren op z'n zijkant heeft gewerkt en ik wil hem om wat voor reden nu plat monteren. Partitioneren lijkt me wat ver gezocht, het ging mij juist om de lagering.[/quote:739f953151] Dat verschilt per lager, tegenwoordig slijten ze amper volgens mij omdat bijna alle hdd liquid bearing hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...