anoniem Geplaatst: 18 juli 2005 Delen Geplaatst: 18 juli 2005 Ik heb een vreemd probleem. Ik heb 2 harddisken van maxtor. De ene harddisk is 40gb (diamondmax 8) en die draait al 2 jaar perfect. Ik heb sinds een aantal maanden ook een Maxtor S-ATA Diamondmax 9 met 8mb cache, en dat is nu juist mijn zorgenkindje. Hij draait altijd zo'n 2 a 3 weken perfect, en dan beginnen de problemen: Ik kan ineens niet meer in de D: schijf komen, en als ik dan opnieuw opstart, dan krijg ik checkdisk ervoor, die voert allerlei zaken uit, waarna ik ook gewoon weer in de D: map kan komen. Dit gaat dan een tijdje door, en dan opeens voert hij geen checkdisk meer uit, en dan kun je met geen mogelijkheid meer in de schijf komen. Je kunt meestal nog wel je bestanden eraf halen met *getdataback* maar dat is dan ook alles. Als je de harddisk dan formatteerd dan doet hij het weer gewoon een tijdje, en dan begint alles weer opnieuw. Wie weet wat dit vreemd probleem is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2005 Bekijk m eens met [url=http://maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22]Powermax[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 dat heb ik al gedaan. Het progje zegt dat de schijf 100% in orde is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Heb je al een update gedaan van de drivers? Bij zo'n SATA wordt soms een CD geleverd waarbij niet de laatste drivers aanwezig zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 ik heb helemaal geen cd bij die hardeschijf gekregen?! Moet je dan altijd een driver installeren voor een S-ATA schijf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 hoe groot is die HD? ik heb het probleem ook gehad, kon nog een hoop redden na getdataback, maar anders moet je ff opzoek gaan naar het volgende bestandje: 48bitLba.inf of EnableBigLba.exe alles boven de 137 GIG kan problemen geven als je dit niet aan past in het register. met deze bestandjes kun je het register aanpassen. het klinkt namenlijk precies als wat ik had. en na de installatie van het inf bestand draai ik probleemloos. als je het bestandje hebt, dan kun j emet je rechtermuisknop er op klikken en "instaleren" kiesen. hij zal het register dan aanpassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 [quote:e8271213fd="Idol"]ik heb helemaal geen cd bij die hardeschijf gekregen?! Moet je dan altijd een driver installeren voor een S-ATA schijf[/quote:e8271213fd]Neem aan dat je je 60 Gb schijf als primary schijf gebruikt voor je OS? Dan is een driver niet nodig, dat is alleen nodig als je op je SATA drive een OS als bijvoorbeeld Windows wil installeren, maar dit weet ik niet helemaal zeker, correct me if I'm wrong.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 De schijf is 80GB groot. Ja, klopt, ik gebruik die 80GB gewoon als extra opslag, en die andere dus voor windows. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen