anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Delen Geplaatst: 17 juli 2005 De mijne, een D-Link604, is helaas kapotgegaan in zoverre dat ie geen interne IP-adressen uitgeeft (DHCP) en z'n eigen ip-adres 192.168.0.1 is niet meer benaderbaar, ook niet na vele malen fabrieksreset. Ik krijg het publieke IP-adres door. Dus nu is mijn vraag, wat een goede vervanger is ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Linksys bijvoorbeeld, maar er zijn er uiteraard meer. Heb je al eens een firmware update geprobeerd, als je toch een andere overweegt is het het risico wel waard om dit te doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 gewoon een bedrade? ik zelf was heel tevreden over mijn Sweex router die voor minder dan 40 euro verkrijgbaar is (10/100 mbit) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Was gewoon een bedrade. Ja, als z'n intern IP-adres niet meer bereikbaar is en ook geen interne IP's uitgeeft, dan kan je niet upgraden. Het is nu een "doorgeefluik" geworden. Krijg publiek IP door dus NAT werkt niet meer. Router overleden. Ik heb 'm uitgeschakeld, misschien dat ik morgen nog probeer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:04749ae42a="AswinW"]De mijne, een D-Link604, is helaas kapotgegaan in zoverre dat ie geen interne IP-adressen uitgeeft (DHCP) en z'n eigen ip-adres 192.168.0.1 is niet meer benaderbaar, ook niet na vele malen fabrieksreset. Ik krijg het publieke IP-adres door. Dus nu is mijn vraag, wat een goede vervanger is ?[/quote:04749ae42a] Heb je al geprobeerd om de firmware te upgraden? En heb je al geprobeerd om je router 'n nachtje af te koppelen van de stroom? En probeer de router eens te benaderen via een andere PC lukt dat wel? Dat wil nog weleens helpen. Als dat niet helpt en je zoekt een router, kijk dan eens in deze recente topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=146009&highlight= Die persoon had namelijk dezelfde vraag als jou. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Kijk eens naar de D-Link DGL-4300, een vrij fraaie, met o.a. de mogelijkheid om bepaalde applicaties (voip!) voorang te geven boven andere. Je kunt ook letten op de aanwezigheid van MIMO bij de keus van een router als je erg goede draadloze prestaties wenst. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Ok. Als ik nou 's een Linksys draadloos aanschaf. Zit daar dan ook een netwerkkaart bij die draadloos is ? Of moet dat apart ? Want dan tel d'r maar 60,-- EUR bij op. Ik was trouwens zeer blij over de D-Link DI604. Die heeft het 5 jaar altijd uitgehouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Ja, dat heb je goed, die moet je apart kopen..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:7ed73d5e01="AswinW"]Ok. Als ik nou 's een Linksys draadloos aanschaf. Zit daar dan ook een netwerkkaart bij die draadloos is ? Of moet dat apart ? Want dan tel d'r maar 60,-- EUR bij op.[/quote:7ed73d5e01] Soms worden er ook van die pakketten aangeboden. B.v. bij Dixons. Kijk anders ff op www.dixons.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Een WAP, heeft die Routerfunctionaliteit in zich ? Dus NAT ? Ik kan natuurlijk overstappen op een draadloze router maar dan met 4 poorten om nog bedraads te gaan werken. En dan op een later tijdstip een draadloos netwerkkaartje d'rbij kopen. Tja, ik weet het nog niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Is een linksys wrt54g niks voor jou? Draadloos plus 4x bedraad in een doosje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:c67c92cf37="AswinW"]Een WAP, heeft die Routerfunctionaliteit in zich ? Dus NAT ? Ik kan natuurlijk overstappen op een draadloze router maar dan met 4 poorten om nog bedraads te gaan werken. En dan op een later tijdstip een draadloos netwerkkaartje d'rbij kopen. Tja, ik weet het nog niet.[/quote:c67c92cf37] Een WAP is een protocol om te internetten via een mobiele telefoon. Je bedoelt vast een AP oftwel een access point. Die apparaten hebben geen DHCP-server. Dus als dat een vereiste is, zou ik b.v. gaan voor het apparaat waar Gerben het over heeft. Linksys een goed merk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Dat kan. Ik moet ermee tussen verschillende PC's/laptops kunnen netwerken, bestanden delen en internet delen. That's it en redelijk veilig. Daarom liever bedraads ook nog maar evt voorbereid op wireless. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Voordeel van een router is dat je voor internet niet afhankelijk bent van een andere computer in het netwerk. Je hoeft alleen de router aan te hebben, die fungeert dan als server. Met een access point heb je dat niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Lees dat linksys wel goed aangeschreven staat.. Toch maar wat computertotaals gaan lezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Ik zelf heb een sitecom. Heel tevreden over het ding. Alleen de configuratie ging niet vlekkeloos, eenmaal werkend nooit storing, prima ding en nog gooedkoop ook. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:8964d0fc39="roy_startpag"] Een WAP is een protocol om te internetten via een mobiele telefoon. Je bedoelt vast een AP oftwel een access point. Die apparaten hebben geen DHCP-server. Dus als dat een vereiste is, zou ik b.v. gaan voor het apparaat waar Gerben het over heeft. Linksys is geen goed merk.[/quote:8964d0fc39] Sorry ? Linksys geen goed merk ? Waar basseer je dat op ? (onderbouwing) Het behoort tot de betere merken voor thuisgebruikers op netwerk gebied ! WAP is trouwens ook een type wireless accespoint van Linksys. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:26562c3d33="Pinky & The Brain"] WAP is trouwens ook een type wireless accespoint van Linksys.[/quote:26562c3d33] idd, gewoon een algemeen gebruikte afkorting :P Maargoed, het is dus een router, 4 poorts 10/100mbit switch en accesspoint in 1 kastje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 [quote:8b28f13a8e="roy_startpag"] Linksys is geen goed merk.[/quote:8b28f13a8e] ??????? Linksys is Cisco.........laat je urine even nakijken bij de dokter voordat je onzin als dit gaat uitkramen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 En dat draadloze van die WRT54g kun je nog uitschakelen ook, dus je hoeft het pas te gebruiken als je het echt nodig hebt. Ik heb er zelf ook een en het bevalt mij heel goed :) Vooral de instellingen zijn een stuk overzichtelijker dan de Draytek die ik daarvoor had. Van Sweex en Sitecom zou ik zelf afblijven. Ik heb er in ieder geval zo'n "Trust"-gevoel bij. Het werkt misschien wel, maar zeker bij die routers zie je relatief veel problemen die door die merken veroorzaakt worden. Linksys staat iig vrij vaak hoog aangeschreven. Daar kun je bijna niet mee de mist in gaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen