Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij wireless downloaden

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met mijn laptop. Het is een Jewel Opal 4002 en voor mijn draadloos netwerk gebruik ik een Linksys 54Mbit PCMCIA insteek kaart. De computer loopt heel vaak vast bij snel downloaden. Ik heb een 5 Mbit verbinding en als ik dan ga downloaden met die snelheid (ca 600 Kb/sec) dan slaat de computer volledig vast. Muis beweegt ook niet meer. Ik heb verscheidene malen Windows opnieuw geinstalleerd, maar ook bij een verse Windows, dezelfde problemen. Linksys gebeld en die zeiden dat het wel eens aan het BIOS kon liggen. Volgens Jewel niet en die waren overigens ook niet van plan snel een nieuw BIOS te releasen. Heeft iemand raad?
Link naar reactie
De router is ook van Linksys. Het is een Cable router van 54 Mbit. Ik heb de nieuwste firmware. De PCMCIA kaart en de router komen uit de zelfde serie. Met mijn andere laptop met ingebouwde wireless LAN (van ACER) heb ik het probleem helemaal niet. Ook als ik bedraad met mijn laptop op de router zit, zijn er geen problemen.
Link naar reactie
[quote:4ecfc02588="JP-Sjonnie"]De router is ook van Linksys. Het is een Cable router van 54 Mbit. Ik heb de nieuwste firmware. De PCMCIA kaart en de router komen uit de zelfde serie. Met mijn andere laptop met ingebouwde wireless LAN (van ACER) heb ik het probleem helemaal niet. Ook als ik bedraad met mijn laptop op de router zit, zijn er geen problemen.[/quote:4ecfc02588] Probeer die PCMCIA kaart eens in die andere laptop uit. Als het dan niet werkt dan weet je zeker dat de kaart kapot is, of dat de kaart nieuwe drivers nodig heeft om te werken. Let wel ff op dat je bestaande wireles ontvanger van je Acer dan ff uitschakeld. Als het gewoon een PCMCIA kaart betreft haal je de kaart er gewoon uit. Als het geen kaart betreft schakel hem dan ff in het apparaatbeheer uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...