anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Delen Geplaatst: 11 juli 2005 hallo... ik heb net een mooie nieuwe 5.1 set gekocht... toen ik hem thuis had kwam ik erachter dat ik een onboard (moederbord) soundcard had... dus ik kocht een soundcard voor een 5.1 set... ik heb nu dus een Terratec PCI 5.1 fun soundcard. ik keek in de handleiding om hem erin te zetten, maar die verwees naar het moederbord, maar dat was een totaal onduidelijke handleiding... mja, ik heb hem dus erin gepluged en vastgeschroefd enzo... maar er hoort nog een wit stekkertje in ofzoiets... het zwarte stekkertje van de cd-rom naar de soundcard zit er al wel in maar voor de rest weet ikniet wat ik moet doen om het te kunnen laten functioneren... help zou goed zijn :p ik heb een asus A7V8X-X moederbord... dankjewel... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Hoe ziet dat witte stekkertje er uit? Of is dat ook gewoon een extra kabeltje voor tussen de cd-rom speler en de geluidskaart? Dan kan je die los laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 een klein wit stekkertje die ook naast in mijn moederbord zit, hij zit boven een zwart stekkertje, en die heb ik al van cd-rom naar me soundcard gezet... maar er is nergens een klein wit stekkertje te zien, alleen het vrouwtje is er... hij is ongeveer 1 cm breed en 0,3 cm hoog plus: er is ook nog een bredere van ongeveer 3 cm (zwart) met 8 van die plugjes [img:916b6b8887]http://img.idealo.de/folder/Product/94/3/94358/produktbild_gross.gif[/img:916b6b8887] rechtboven, zon wit stekkertje is het... en aan de onderkant zit nog een bredere die ik zei... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Werkt het nu wel of niet ? Ik heb namelijk het idee dat je alleen maar bang bent een aansluiting te weinig gemaakt te hebben. Ik kan me vergissen, maar die zwarte & witte stekker zijn allebei bedoeld voor aansluitingen zoals je cd-rom. Ik neem aan dat je de aansluiting tussen cd & je on-board kaart nu op een van die twee stekkertjes hebt zitten. Als je maar een cd/dvd-rom in je systeem hebt dan heb je er maar eentje nodig. AFAIK zal die tweede aansluiting als 'AUX in' op je mixer verschijnen, terwijl die ander gewoon 'CD in' heet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Als het goed is moet je het kabeltje dat eerst van je cd-rom naar je moederbord loopt, nu aansluiten op de geluidskaart. Dat moet geen problemen geven. Die bredere aansluiting met 8 pinnen die aan de andere kant van de geluidskaart zit is voor de game/midi poort. Die kan je extra daar op aansluiten. (al gebruik je die tegenwoordig meestal niet meer) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 ik vind die (zelfs nederlandse) handleiding helemaal niet zo onduidelijk: ftp://ftp.terratec.net/Audio/Aureon/Aureon5.1Fun/Manual/AureonFun_Manual_NL.pdf en daar zie je bij dat witte contact staan: aux in. daar zou je dus een willekeurige lijn in kunnen pluggen, dus van je tweede cd-speler/-brander bijv. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 vraag me nu eigenlijk ook af of het werkt zonder die aansluitingen of niet ? indien wel zijn het gewoon extra aansluitingen. Die van 3cm kan ook een gameport zijn, ken die soundcard niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Ja, die handleiding valt wel mee. Maar wat er niet lijkt te staan is dat die verbindingskabeltjes naar CD ROM's niet nodig zijn. Die zijn bedoeld voor analoge output naar de geluidkaart, terwijl er al een digitale verbinding via de flatcable is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2005 Het is idd tegenwoordig niet meer persee nodig, maar op wat tragere pc's is het wel handig om hem analoog aan te sluiten. Dit belast de pc minder en de oudere cd-rom spelers blijfen met digitaal geluid vaak sneller draaien, wat extra herrie geeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2005 "Het is idd tegenwoordig niet meer persee nodig, maar op wat tragere pc's is het wel handig om hem analoog aan te sluiten. Dit belast de pc minder en de oudere cd-rom spelers blijfen met digitaal geluid vaak sneller draaien, wat extra herrie geeft." Ik krijg de indruk dat het moederbord redelijk modern is en die kabeltjes niet echt nodig. Met Pentium III 500 MHz systemen en sneller, WIN98SE, WIN2000, WIN XP home, geheugen 128-256 MB en SB Live en Audigy I kaarten heb ik nooit problemen met alleen een digitale verbinding gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2005 mensen, allemaal bedankt voor jullie reacties... die handleiding zoals hij daar beschreven is stond niet op de cd die ik erbij kreeg, beetje jammer... maar ik heb die kleine zwarte (I op handleiding) al aangeschoten, maar die cd-rom gebruik ik vrijwel nooit... maar het zoeken is naar de kleine witte (J op handleiding) , want daar zie ik niks van... ik heb geen stekkertje om hem daar in te doen... dat witte stekkertje in me moederbord was voorheen ook niet voorzien van een stekker, hij was gewoon niet gebruikt, dus hoe krijg ik die AUX in dan van het moederbord naar me soundcard? een stekkertje kopen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Als alles werkt zoals het hoort te werken, zou ik het gewoon zo laten. Ik heb die kaart ook een aantal keer gezien, en heb er intern geen kabeltjes naar laten lopen. Geen enkel probleem ermee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 lol, maar hij doet het dus nog niet! : :o ik heb nog een wit kabeltje nodig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 wát doet het nu nog niet?? heb je de manual van je mobo al erop nagekeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Heb je de onboard soundcard in de BIOS wel uitgezet? Dat is soms nodig. Is de software installatie gelukt. Geen vraagtekens bij apparaatbeheer? En inderdaad, wat doet het niet of doet niets het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 hij doet het nog niet nee, ik zal even kijk in bios... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 ok, bios dinges uitgeschakeld... niet geeft ie helemaal geen geluid meer :x [b:5e82163a30]ik moet er dus voor zorgen dat me geluid naar me soundcard gaat... hoe doe ik dat?[/b:5e82163a30] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Hoe staat het met de software installatie en de bediening? Dat staat beschreven in die Nederlandse handleiding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Start > configuratiescherm > geluiden en audio apperaten > tabblad audio. Heb je hier wel de goede geluidskaart geselecteert? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2005 [b:e94d67d394]moet hij het gwn doen als je het witte stekkertje niet aan hebt gesloten?[/b:e94d67d394] ik heb hem nu er alleen in het moederbord gedrukt en vastgemaakt... (plus dat kleine zwarte stekkertje) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen