Ga naar inhoud

Problemen met aansluiting soundcard

Aanbevolen berichten

hallo... ik heb net een mooie nieuwe 5.1 set gekocht... toen ik hem thuis had kwam ik erachter dat ik een onboard (moederbord) soundcard had... dus ik kocht een soundcard voor een 5.1 set... ik heb nu dus een Terratec PCI 5.1 fun soundcard. ik keek in de handleiding om hem erin te zetten, maar die verwees naar het moederbord, maar dat was een totaal onduidelijke handleiding... mja, ik heb hem dus erin gepluged en vastgeschroefd enzo... maar er hoort nog een wit stekkertje in ofzoiets... het zwarte stekkertje van de cd-rom naar de soundcard zit er al wel in maar voor de rest weet ikniet wat ik moet doen om het te kunnen laten functioneren... help zou goed zijn :p ik heb een asus A7V8X-X moederbord... dankjewel...
Link naar reactie
een klein wit stekkertje die ook naast in mijn moederbord zit, hij zit boven een zwart stekkertje, en die heb ik al van cd-rom naar me soundcard gezet... maar er is nergens een klein wit stekkertje te zien, alleen het vrouwtje is er... hij is ongeveer 1 cm breed en 0,3 cm hoog plus: er is ook nog een bredere van ongeveer 3 cm (zwart) met 8 van die plugjes [img:916b6b8887]http://img.idealo.de/folder/Product/94/3/94358/produktbild_gross.gif[/img:916b6b8887] rechtboven, zon wit stekkertje is het... en aan de onderkant zit nog een bredere die ik zei...
Link naar reactie
Werkt het nu wel of niet ? Ik heb namelijk het idee dat je alleen maar bang bent een aansluiting te weinig gemaakt te hebben. Ik kan me vergissen, maar die zwarte & witte stekker zijn allebei bedoeld voor aansluitingen zoals je cd-rom. Ik neem aan dat je de aansluiting tussen cd & je on-board kaart nu op een van die twee stekkertjes hebt zitten. Als je maar een cd/dvd-rom in je systeem hebt dan heb je er maar eentje nodig. AFAIK zal die tweede aansluiting als 'AUX in' op je mixer verschijnen, terwijl die ander gewoon 'CD in' heet.
Link naar reactie
Als het goed is moet je het kabeltje dat eerst van je cd-rom naar je moederbord loopt, nu aansluiten op de geluidskaart. Dat moet geen problemen geven. Die bredere aansluiting met 8 pinnen die aan de andere kant van de geluidskaart zit is voor de game/midi poort. Die kan je extra daar op aansluiten. (al gebruik je die tegenwoordig meestal niet meer)
Link naar reactie
ik vind die (zelfs nederlandse) handleiding helemaal niet zo onduidelijk: ftp://ftp.terratec.net/Audio/Aureon/Aureon5.1Fun/Manual/AureonFun_Manual_NL.pdf en daar zie je bij dat witte contact staan: aux in. daar zou je dus een willekeurige lijn in kunnen pluggen, dus van je tweede cd-speler/-brander bijv.
Link naar reactie
"Het is idd tegenwoordig niet meer persee nodig, maar op wat tragere pc's is het wel handig om hem analoog aan te sluiten. Dit belast de pc minder en de oudere cd-rom spelers blijfen met digitaal geluid vaak sneller draaien, wat extra herrie geeft." Ik krijg de indruk dat het moederbord redelijk modern is en die kabeltjes niet echt nodig. Met Pentium III 500 MHz systemen en sneller, WIN98SE, WIN2000, WIN XP home, geheugen 128-256 MB en SB Live en Audigy I kaarten heb ik nooit problemen met alleen een digitale verbinding gehad.
Link naar reactie
mensen, allemaal bedankt voor jullie reacties... die handleiding zoals hij daar beschreven is stond niet op de cd die ik erbij kreeg, beetje jammer... maar ik heb die kleine zwarte (I op handleiding) al aangeschoten, maar die cd-rom gebruik ik vrijwel nooit... maar het zoeken is naar de kleine witte (J op handleiding) , want daar zie ik niks van... ik heb geen stekkertje om hem daar in te doen... dat witte stekkertje in me moederbord was voorheen ook niet voorzien van een stekker, hij was gewoon niet gebruikt, dus hoe krijg ik die AUX in dan van het moederbord naar me soundcard? een stekkertje kopen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...