Ga naar inhoud

Cd-brander op Compaq pc

Aanbevolen berichten

Hallo allen, Mijn oom heeft een computer, en wel een Compaq Deskpro (typenummer weet ik niet). Omdat hij zijn diskette-drive waarschijnlijk om zeep geholpen heeft, wil 'ie een cd-brander aanschaffen. Nu weet ik dat Compaq pc's incompatible kunnen zijn met bepaalde hardware. Mijn vraag, geldt dat ook voor cd-branders? Nog een vraag: is zijn pc snel genoeg (P3, geloof 580Mhz, 128MB ram, WinXP) om te kunnen branden? Ik weet best dat met zo'n systeempje geen optimale brandprestaties hebt, maar valt het een beetje te doen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:d284b59447="JBS"][quote:d284b59447="tinus89"]maar eehhmm......winxp op 128 MB? dan ge je niet snel branden geloof ik........[/quote:d284b59447]TS heeft het toch ook al over "geen optimale brandprestaties".[/quote:d284b59447] Neej sorry das waar, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen kan je wel dat soort dingen doen met xp en 128MB?
Link naar reactie
Dat vraag ik me ook af. Ik denk wel dat het gaat lukken, maar branden op 48x zie ik niet gebeuren. Misschien dat er ooit is Win2000 opgezet wordt. Weet iemand misschien wat een goede brander is? Ik heb er twee gezien, lijken me beide niet slecht, welke zal ik nemen? [url]http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=50201&productType=1[/url] of [url]http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=60661&productType=1[/url]
Link naar reactie
Naar mijn idee is CD's branden een nogal traag proces. Bij snelheid eenmaal grofweg 600MB in een uur, dus bij 60 maal (meer dan nu gangbaar) 600 MB in een minuut, dus 10 MB of 80 Mbits per seconde. het lijkt me dan ook dat niet de computer maar de brander zelf de bepalende factor is. Tenzij er ook nog in real time geprocessed moet worden, zoals wave naar mp3. Maar misschien is er een kenner die hier meer over weet?
Link naar reactie
mijn redenering: alles gaat vanaf de haad(moet dus snel genoeg data aan kunnen leveren) naar de processor(geeft geen problemen) naar het geheugen(1e buffer), naar de drivebuffer(meestal 2048kb), naar de lens. Het probleem gaat misschien zo ontstaat: De hddleest de data naar het geheugen. Het geheugen is al vbol, dus hij gaat het in de swapfile plaatsen. Wat er dus gebuert is: de hdd schrijft naar zichzelf, en moet dat ook weer naar de brander lezen. Dat kan niet snel genoeg. Je krijgt een bufferunderrun, de schrijfsnelheid daalt. De brander heeft 2 opties: of de laagste schrijfsnelheid kiezen(welke misschien niet laag genoeg is), of niks doen, dus de cd mislukt, door een bufferunderrun.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...