anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Mijn buurman heeft een PC probleem. In enkele weken tijd heeft hij al 3 nieuwe HDD's om zeep geholpen. De schijven werden hoofdzakelijk gebruikt om het systeem op te laten draaien en stonden primair master geschakeld. De eerste 2 schijven waren Maxtors, de 3e was een WD. Geen van de 3 schijven draait als er spanning op gezet wordt. Ze zijn dus echt "dood". Zou het aan de voeding kunnen liggen? Lijkt me niet, de overige spullen blijven wel heel, of toch? Op de kabel van de betreffende HDD is nog een HDD aangesloten. Deze blijft het wel gewoon doen. Een "maandagmorgen" produkt kan er altijd tussenzitten, maar 3x dat lijkt me wel heel toevallig. Heeft iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Voeding lijkt me een plausibele verdachte. Je zou de spanningen eens kunnen bekijken. Slechte aarding kan overigens ook voor de gekste problemen zorgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2005 De voeding zou idd het probleem kunnen zijn. meer ter info: Zorg trouwens altijd dat je pc is aangesloten op een geaard stopcontact. Doe je dit niet dan bestaat de kan dat de behuizing van de voeding en daarmee mogelijk de pc-kast onder halve netspanning komt te staan, ofwel 115 volt. (van 230V) Dit komt door de filters bij de net ingang van de voeding. Het niet aarden kan soms funest worden voor bepaalde onderdelen. Bij een bekende van me is vorig jaar ook een pc gesneuveld. deze was niet geaard en om de een of andere reden is er via de voeding een puls door het systeem gegaan welke nagenoeg de complete pc heeft vernield op cd-rom spelers en videokaart na. De harde schijf was toen ook "dood". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2005 Ivm voeding. Meet de spanningen eens na van het voedingskabeltje (4 draden). Als er nog een los voedingskabeltje is, gebruik dat eens. Haal anders tijdelijk het kabeltje van een CD ROM af en probeer het daarmee. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen