anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Ik heb een nieuwe extra harde schijf ingebouwd. Nadat ik dit heb gedaan en geformatteerd heeft de schijf een capaciteit van 31,8 Gb!!! De schijf is 120 Gb groot. Wat doe ik fout? En hoe kan ik het herstellen? Ik gebruik Windows XP SP2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Gerede kans dat je een enkele fat32 partitie hebt aangemaakt. Die worden in windows niet groter dan 32 GB. Een andere mogelijkheid is, dat je (moederbord) bios geen schijven groter dan 32 GB accepteert. Wat zie je bij het booten staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Ik heb de schijf een NTFS partitie gegeven. In de bios zie ik o.a. bij de nieuwe schijf: Type auto CHS Capacity 8422MB Max LBA Cap 33820 MB Ik hoop dat mn moederbord het wel aankan. Is er 1 van 2003. Asus P4PE-X. Graag een reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Als je moederbord van 2003 is moet het wel goed zijn, schijven waren toen al groter dan 30 gig. Anders moet je eens een partitioneringsprogramma proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Ik heb nog niet gezocht wat je mobo aan kan, maar je geeft zelf al aan dat je moederbord niet meer dan die 32 GB detecteert: Max LBA Cap 33820 MB. Kan je moederbord wel meer aan, dan heb je waarschijnlijk met de jumpers achterop de schijf de modus voor oudere computers ingeschakeld. De schijf doet zich dan voor als een kleinere hardeschijf, waardoor een deel gewoon niet te gebruiken is. Controleer je instelling dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Omdat de schijven al ingebouwd zijn is niet meer te zien hoe de jumpers moeten worden geschakeld. Is de jumperschakeling standaard? En als dat zo is hoe moet die dan zijn bij SLAVE? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Heb je al bij schijfbeheer gekeken in xp? Het kan best zijn dat je de rest nog moet formateren. Dus als tweede partitie... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 [quote:3bc271e6ab="Dracoplasm"]Heb je al bij schijfbeheer gekeken in xp? Het kan best zijn dat je de rest nog moet formateren. Dus als tweede partitie...[/quote:3bc271e6ab]Maar de bios geeft ook maar 32 GB aan, dus dan denk ik niet dat XP meer ziet. Op de site van de fabrikant zullen de instellingen voor je hardeschijf wel staan en anders haal je hem maar ff uit de computer, zo veel werk is dat ook niet :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 Ja hoor. Stom van me. Was het jumpertje. Stond verkeerd. Bedankt voor de wijsheid. En allemaal voor de hulp. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen