Ga naar inhoud

Sata schijf erg langzaam met win2K

Aanbevolen berichten

Hoi, Onlang een upgrade setje van MSI gekocht (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=639 ) win2K geinstalleerd op de bestaande IDE schijf, en alles werkte perfect. Voor een beetje extra opslag heb ik een Maxtor 200 gb Sata schijf eraan gehangen. Het bios herkent hem goed, ook de groote wordt goed herkent, en ik kan hem formateren en krijg een schijfletter. tot dusverre alles goed. maar als je de schijf gaat gebruiken is die enorm traag. je kan er echt helemaal nix mee. Als ik de schijf/sata controller opzoek in het systeembeheer, staat deze in PIO modus, en DMA modus staat uit, en kan ik niet aanzetten. Ik weet niet of Sata deze opties nog wel gebruikt. Verder is alles up to date, nieuwste bios, drivers etc. iemand enig idee of het inderdaad die dma is, of dat het een ander probleem is ?
Link naar reactie
Alle sata en mobo drivers zijn geinstalleerd, net als de laatste win2k servicepack. nieuwe drivers kan ik nog niet vinden op de msi site. heb andere testprogramma's geprobeerd om de speed te testen, maar die crashte gelijk. schijf in een ander systeem geprobeers ( asus SLI Deluxe Mobo ) dat werkte perfect, dus de schijf is goed. daar stond de ook gelijk is dma modus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...