anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Ik heb een upgrade uitgevoerd van AMD 2000+ naar A64 3200+ Beide moederborden beschikken over een RAID controller en in de oude config werkten de beide identieke HD's in RAID0. Nu heb ik dus het mobo + proc vervangen, de RAID0 configuratie gedaan maar... nu start Windows niet meer op. Ik krijg nu een zwart scherm met witte tekst over dat er een fout is opgetreden, mogelijk door diverse oorzaken (oa nieuwe hardware, stroomuitval etc). Er staan vijf diverse mogelijkheden om XP op te starten (veilige modus etc). Maar bij elke modus flitst het XP boot-logo voorbij en reboot de hele pc spontaan en komt uiteindelijk weer uit bij eerder vernoemd scherm. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Kan ik 2 schijven met data wel in RAID0 zetten of moeten ze allebei leeg zijn? Of is alleen een nieuwe install van XP nodig (zonder te formatteren!)? PC: A64 3200+ Asus A8V Infineon 2 x 512 mb DDR400 2x 40 gb HD 9800 pro DVD brander DVD speler 300W Codegen voeding Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 dat is bekend . verandering van chipset . dan KAN win xp heel moeilijk doen. kijk eens in de fag Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2005 Raid is een zeer gevoelig onderdeel. Verandering van aansturing door een andere chipset geeft grote kans op disfunctioneren. Ik heb niet eerder gehoord dat dit met trucs is op te lossen. Mocht het mogelijk zijn: oude configuratie herstellen, data veiligstellen, in nieuwe configuratie nieuwe Raid bouwen, na schone installatie Windows data terugzetten. Heb je, vanwege de grote risicos met Raid 0, geen backup van je gegevens vanuit de oude configuratie? Zo nee, toch een aanrader. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2005 Je hebt denk ik sowieso al geluk dat je op je nieuwe bord de raid array zonder opnieuw formatteren aan de gang hebt gekregen. Bij grote veranderingen in hardware zal windows niet meer kunnen starten en moet je windows opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2005 Het is gelukt! Na een nieuwe install van Windows draait het zaakje weer als een tierelier! Ik heb inderdaad geluk dat ik de schijven niet heb hoeven te formatteren. Alle data is nog in tact, alleen de diverse software en games moeten opnieuw worden geinstalleerd, maar dat neem ik maar voor lief. Bedankt voor jullie hulp; ik heb wéér wat geleerd! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen