Ga naar inhoud

Geluidskaart :s

Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn geluidskaart maar niet aan het werk De geluidskaart is een Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] . Wanneer ik de driver installeer krijg ik onder de installatie deze melding :"Device doesn't exist or maybe removed by manually, Please plug in device or reboot and try install again." Ik heb ook al drivers van internet afgehaald als vanaf mijn cd geinstalleerd maar het wil maar niet werken?? Mss weten jullie hoe k dit kan oplossen mvg
Link naar reactie
Kan je de volgende stappen volgen? 1. Staat hij aan in de bios setup? 2. Geen andere geluidskaarten geinstalleerd? Dan willen onboard gevallen wel eens automatisch uit gaan. 3. Oude drivers deinstalleren 4. [b:60eb324d5f]Chipset[/b:60eb324d5f] drivers installeren 5. Drivers van de geluidskaart installeren als die dan nog niet bij de chipset installatie zaten. [Edit] typo :oops:
Link naar reactie
[quote:fab24b440c="derkdejong"]het kan natuurlijk ook domweg zijn dat die kaart niet goed is ingeplugd..[/quote:fab24b440c]Dat gaat wat moeilijker met onboard kaartjes :wink: [quote:fab24b440c]De geluidskaart is een Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] .[/quote:fab24b440c]
Link naar reactie
[quote:359f81c402="Comp-Freak"]Kan je de volgende stappen volgen? 1. Staat hij aan in de bios setup? 2. Geen andere geluidskaarten geinstalleerd? Dan willen onboard gevallen wel eens automatisch uit gaan. 3. Oude drivers deinstalleren 4. [b:359f81c402]Chipset[/b:359f81c402] drivers installeren 5. Drivers van de geluidskaart installeren als die dan nog niet bij de chipset installatie zaten. [Edit] typo :oops:[/quote:359f81c402] Hoe kan ik zijn als hij aan staat in bios setup??
Link naar reactie
[quote:91058ff127="SolidSnake69"]Hoe kan ik zijn als hij aan staat in bios setup??[/quote:91058ff127]Je ziet als je de computer net aan hebt gezet meestal onderin het beeld een mededeling dat je op Del moet drukken om de bios setup in te gaan. Dit is dat scherm waar je dat getal snel ziet optellen, een onderdeel van de "post" (Power On Self Test). Door hier dan op Del te drukken kom je in de setup. Hier kan je van alles instellen, maar pas wel op, verander niets waarvan je niet zeker bent wat het doet. In 1 van de sub menu's moet iets staan over onboard audio controller, die moet op Auto of Enabled staan. Staat dat al zo, dan kan je dat zo laten, teruggaan naar het hoofdmenu met Esc, en dan kiezen voor exit without saveing changes oid. Heb je het wel moeten veranderen, dan moet je juist kiezen om het wel op te slaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...