anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Ik heb hier een pc en die is gewoon te traag. Het is een pc van de aldi, al van een aantal jaartjes oud. Ik heb via de bijgeleverde recovery alles terug gezet naar fabriekstoestand, daarna drivers geupdate en xp heeft SP2. Eerder was de pc nooit zo traag, met name het laden van programma's. Het gaat om de PIV 1.8 GHz met 256 RAM. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 WEllicht handig als je eens een paar tijden gaf, want 'traag' is een subjectief begrip. Hoeveel seconden kost het om bepaalde programmas op te starten, voordat een filmpje afspeelt etc. Of gaat het om het opstarten en afsluiten? Zo ja, hoe lang duurt dat dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Het opstarten van windows duurt zowieso lang, zeker een aantal minuten, het opstarten van programma's duurt ook zeker 1 tot een paar minuten. Verder gaat bijv. internetten wel gewoon vlot, maar ook als ik dan iets wil afdrukken duurt het ook weer erg lang voordat dit gebeurd. Het afsluiten van windows duurt vaak ook weer lang, ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik 10 min. moest wachten voordat de pc in de slaapstand ging, maargoed dat zo extreem is één keer gebeurd, over het algemeen gaan er minuten overheen, dus over seconden valt niet eens te praten :-( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 wat denk je hier van 256 RAM. dat is wel het minimum voor win xp zeker met sp2 er op . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Ja, ik weet dat het wat krap is, ben ook op zoek naar meer geheugen, maar wat ik zo vreemd vindt ik dat de pc eerder niet zo erg langzaam was, ook met XP SP2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 zet slaapstand es uit stel in dat je swapfile altijd dezelfde grootte heeft (bijv 300MB) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen