anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Voordat ik op vakantie ga zou ik graag een mp3-speler kopen. Na een inventarisatie van mijn muziekcollectie en wat gereken kom ik uit op minimaal 2.8 GB geheugen. Dit neigt dus naar een speler met harde schijf. Nu heb ik momenteel een CD-speler die, als ik in de auto zit, overslaat bij iedere put of hobbel in de weg. Loop ik dit risico ook bij mp3-spelers met harde schijf, of zijn die robuust genoeg? In het eerste geval lijkt het de beste keuze om een mp3-speler te kopen met flashgeheugen die uitbreidbaar is met een SD-kaartje. In het tweede geval ga ik waarschijnlijk voor een speler met harde schijf van zo'n 5 GB. De mp3-speler moet fatsoenlijk kunnen communiceren met een Pentium II 450 MHz bak met Windows '98. Daarnaast zou ik het liefst zien dat de speler overweg kan met oplaadbare batterijen (hetzij AA, hetzij AAA). Welke speler raden jullie me aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 ik zou een Ipod mini aanraden ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 [quote:89f605844f="meepo"]ik zou een Ipod mini aanraden ![/quote:89f605844f] Kan iTunes goed overweg met een nogal trage computer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Ik meen dat iTunes gratis is te downloaden samen met Quicktime in een of andere bundel. Ik zou het even proberen bij de site van Apple en kijken wat je systeem ermee doet. Zit je niet meteen met een mp3-speler van 200 euro in je maag mocht hij niet lekker werken. Anders is er ook nog een Creative MuVo2 beschikbaar, met 5 gb. Ik heb zelf de 1,5 gb versie, en bevalt me prima. Zit een accu in die zo'n 10 uur meegaat, fijn apparaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Ik zou een iPod afraden. Je bent te afhankelijk van iTunes (en eventuele minder bekende alternatieven) dat je nooit op een willekeurige pc je speler kunt aanvullen. Mocht je ooit op Linux als OS willen overstappen dan heb je een probleem ... Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de spelers van iRiver (ik heb zelf de H120 met 20 Gb harddisk), omdat die naast mp3 ook .ogg vorbis (naar het schijnt beter dan mp3 qua compressie & resultaat) ondersteund. De snelheid van je pc is alleen interessant als je je cd's aan het rippen bent. Daarna ben je afhankelijk van je verbinding met je mp3-speler. Aangezien je Win98 hebt zal die nog de 'trage' usb 1.0 poorten hebben. Je hebt dan wel nog steeds drivers nodig (Win98 kent geen standaard-ondersteuning voor usb), maar daarna kun je het ding als een verwisselbare harde schijf gebruiken en kun je je muziek precies zo verdelen als jij wilt. Nog een negatief punt voor de iPod : Apple heeft onlangs een rechtzaak verloren omdat de accu nogal miserabel was qua kwaliteit. iTunes eist Win2k of XP als minimum. Een pc met Win98 is dan zowiezo onbruikbaar ... // iRiver H10 : 12 uur batterijduur accu kan vervangen worden ! (iets dat niet bij de iPods kan) FM radio-ontvanger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Okay mensen, bedankt voor de reacties. Morgen ga ik shoppen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 weet je al waar voor je gaat shoppen? :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2005 For the record: het is de Creative MuVo^2 5GB geworden. Ik heb ook naar die iRiver gekeken, maar die hadden ze niet in de winkels waar ik ben geweest. Tot nu toe ben ik best tevreden. Als je een goede koptelefoon op de speler aansluit, komt er prachtig geluid uit. Het enige minpuntje tot nu toe is dat de speler regelmatig miept dat ik hem niet goed ontkoppeld heb, hoewel dat toch volgens het boekje gebeurd is. Maar verder niets dan lof. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2005 oppassen dan, want je kunt wel degelijk spul op je speler kwijt raken ... Ik weet niet hoe je boekje het beschrijft, maar bij een usb-harddisk (en dat is een mp3-speler meestal) : - klik met de rechtermuisknop op het icoontje (ziet er uit als een groene pijl boven een grijs vakje) dat je naast de klok ziet in windows in de taakbalk ziet. - kies voor hardware ontkoppelen/uitwerpen je nu een overzicht van alle usb-apparaten die gekoppeld zijn. - wijs het juiste apparaat aan en kies voor 'stoppen' - klik nogmaals 'ok' in het venster dat je nu ziet - wacht totdat windows meld dat het gelukt is (je zult zien dat de extra harde schijf verdwenen is) - haal nu pas de usb-plug uit de computer/mp3-speler Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen