anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Hallo, mijn vader zit te denken aan een autonavigatiesysteem, en twijfelt. Hij zit zelf te denken aan een tomtom go, maar is (aangezien wij een laptop hebben) een gps ontvanger niet goedkoper? Wat heb je nodig aan software? Meegerekend dat ik ook een autovoeding nodig heb, want anders is het niet handig, aangezien de batterij maar 1,5 uur meegaat. Ik heb een Packard bell (niet PH :lol: ) loptop. Jullie meningen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Gebruik zelf een mitac mio (PDA met ingebouwde GPS antenne) Hierop heb ik tomtom gezet (vond ik fijner dan Route 66) Dit werkt prima. Kosten : PDA 299 ex btw. (excl tom tom software, welke je voordelig op marktplaats kan vinden) Het voordeel van deze oplossing is dat je niet altijd met zo'n grote laptop zit als je ergens heengaat. Die PDA heeft een handige raamklever en er zit een autolader bij. Zo'n laptop schuift de hele auto door als je een keer moet remmen oid Zo'n balletje van tomtom is wel mooi, maar het voordeel van een pda is dat je er ook andere dingen mee kan doen : Word outlook, spelletjes etc (Windows versie voor PDA's) Je kan er ook allemaal gadjet speeltjes bij kopen of downloaden. Heb jij er ook nog wat aan :) De prijs van zo'n balletje en PDA ontlopen elkaar niet veel. Daarom heb ik dan ook voor de PDA gekozen. * balletje = GO Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 [quote:b055897ae2="Error404"]Gebruik zelf een mitac mio (PDA met ingebouwde GPS antenne) Hierop heb ik tomtom gezet (vond ik fijner dan Route 66) Dit werkt prima. Kosten : PDA 299 ex btw. (excl tom tom software, welke je voordelig op marktplaats kan vinden) Het voordeel van deze oplossing is dat je niet altijd met zo'n grote laptop zit als je ergens heengaat. Die PDA heeft een handige raamklever en er zit een autolader bij. Zo'n laptop schuift de hele auto door als je een keer moet remmen oid Zo'n balletje van tomtom is wel mooi, maar het voordeel van een pda is dat je er ook andere dingen mee kan doen : Word outlook, spelletjes etc (Windows versie voor PDA's) Je kan er ook allemaal gadjet speeltjes bij kopen of downloaden. Heb jij er ook nog wat aan :) De prijs van zo'n balletje en PDA ontlopen elkaar niet veel. Daarom heb ik dan ook voor de PDA gekozen. * balletje = GO[/quote:b055897ae2] Wat is een GO? Gps ontvanger? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Ik heb het over een balletje, ik bedoel daarmee de tomtom Go. Sorry voor de verwarring :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 ohwjah okeej. En wat is de mening van anderen? En kwa werking? wat zou beter werken? En wat is makkelijker leesbaar?(mn pa heeft een leesbril, maar niet tijdens autorijen 8) ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Een TomTom Go is voor dit werk gemaakt en uiteraard het handzaamst. Een laptop kan best werken, maar waar laat je dat ding, opengeklapt en goed leesbaar (zonlicht etc!!!) zonder dat het aan de wandel gaat en je ook nog fatsoenlijk een bijrijder mee wilt kunnen nemen... Heb weinig kijk op de prijs en kwaliteit van het spul maar in zo'n geval heeft een PDA+Software uiteraard weer meer mogelijkheden dan TomTom Go en is in principe net zo handzaam... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 [quote:0147b09d0c="redmar"]Een TomTom Go is voor dit werk gemaakt en uiteraard het handzaamst. Een laptop kan best werken, maar waar laat je dat ding, opengeklapt en goed leesbaar (zonlicht etc!!!) zonder dat het aan de wandel gaat en je ook nog fatsoenlijk een bijrijder mee wilt kunnen nemen... Heb weinig kijk op de prijs en kwaliteit van het spul maar in zo'n geval heeft een PDA+Software uiteraard weer meer mogelijkheden dan TomTom Go en is in principe net zo handzaam...[/quote:0147b09d0c] Klopt.....verder nog mensen? :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Een PDA is ook een stuk handiger wanneer je de nav software gaat gebruiken als je te voet bent. Kosten technisch kan het uit om rond te kijekn naar een PDA met software die in de aanbieding is. Om het iets ingewikkelder te maken (sorry), wat denk je van een mobile telefoon die ook navegarie software heeft? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 hmm ookeej, en een telefoon is uitgesloten, dat is te ingewikkeld voor em :lol: Haah Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Een PDA met daarop tomtom werkt erg goed vind ik :D Absoluut de oplossing die ik zou kiezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 [quote:8460ff725f="matel"]Een PDA met daarop tomtom werkt erg goed vind ik :D Absoluut de oplossing die ik zou kiezen.[/quote:8460ff725f] En een kleine schatting: wat gaat dat ongeveer kosten? en hoe kom ik aan die software? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Totaal 400 euro : http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/hardware/palmtops/115067.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 [quote:dd47294584="Baltor"] Om het iets ingewikkelder te maken (sorry), wat denk je van een mobile telefoon die ook navegarie software heeft?[/quote:dd47294584] Als je een telefoon met die software hebt maak je dan ook gebruik van GPS of kost het telefoontikken? Dan zou je de hele weg telefoonverbinding moeten hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2005 [quote:693c39b71e="Baltor"]Een PDA is ook een stuk handiger wanneer je de nav software gaat gebruiken als je te voet bent. ...[/quote:693c39b71e] Tenzij het gaat regenen ... Of je het ding laat vallen omdat je struikelt ... Om maar over de bediening te zwijgen. // --- De software die je bij de GPS van Garmin krijgt kan ook met een gps-ontvanger op een laptop overweg. Dus je zou een gps kunnen kopen om mee te wandelen (bv een eTrex LegendC) om vervolgens in je auto diezelfde gps als ontvanger voor je laptop te misbruiken. AFAIK heb je dan ook stem-aanwijzingen voor je route :) Link : http://www.gps.nl http://www.garmin.com Als je je gps ook buiten de auto wilt gebruiken dan is de Garmin Quest geen slechte keuze. Zelf heb ik hem voor op mijn ligfiets. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2005 Ik zit te twijfelen. Een Garmin Streetpilot I3 kost 330,- en dan zit er alleen Benelux op. Voor andere europese landen moet je flahcards kopen á 130,-. Dat wordt dan wel prijzig :cry: En weet niet hoe het zit met updates. Wel klein handig apparaat. Een Mitac Mio 168 met ingebouwde gps kost circa 250,-. TomTom 5 kan je goedkoop op marktplaats vinden. Maar werkt dit goed en handig? Het is wel veel goedkoper. Wat is jullie mening? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2005 goedkoop is echt duurkoop hoor (waarom dacht je dat TomTom zo vaak op marktplaats.nl te koop staat ;)). Wat ik over pda's + navigatie-software heb gelezen is niet om vrolijk van te worden. In het algemeen werkt zo'n combo alleen gegarandeerd goed als de combinatie als zodanig is gekocht. Bedenk dat naast de kwaliteit van de hardware ook nog de kwaliteit van de kaarten en routeberekening meetelt. De laatste puntjes merk je pas als je vaak gebruik maakt van de navigatiemogelijkheden. Op zo'n momenten kunnen Hier is ie iets goedkoper : http://www.gps-garmin.nl/body_streetpilot_i3.html € 325 incl externe antenne. Handig als je geen goede ontvangst hebt vanwege de warmtewerende voorruit van je auto. De site meld dat je van heel europa wel de auto(snel)wegen & grote steden hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2005 Thanks voor het antwoord. Wat zal dan beter zijn; de Garmin Streetpilot I3 (325,-) of de TomTom one (390,-)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2005 Ik kan een nieuwe Mio 168 met TomTom 5 software kopen voor 250,-. Een Tom tom Go met europadekking komt op circa 550,-. Wel een fors verschil!!!. Zal het echt zoveel problematischer zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2005 Ik gebruik al jaren een ipaq 3850 met TT3 ( kan nu helaas niet meer upgrden) maar dat draait in de auto goed. Als je ook buiten deauto een planner nodig hebt, kan die Mio dat dan? Voor in de auto voldoen beide systemen, maar let ff op gebruiksgemak en mogelijkheden tot upgrden en bedieningsgemak Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen