anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Delen Geplaatst: 27 juni 2005 ik heb een groot probleem.. terwijl ik gta Sa aan het spelen was liep het spel vast, en starte mijn pc opnieuw op, altans dat was de bedoeling. Ik hoorde 1 lange piep i.p.v een normale korte piep tijdens het opstarten. volgens mij is dat het signaal dat hij contact heeft. hij kreeg nu dus geen contact en ik kan dus niet hem opnieuw installeren of bij de bios komen. er springt alleen "novideo input" over het scherm. ik heb dus de videokaart vervangen ik dacht mss ligt het daaraan. maar met een andere vid erin doet hij het nog steeds. heb het ook met ander beeldscherm geprobeerd, maar eveneens geen succes. misschien is er ietsdoorgebrand maar dan weet ik niet wat. ik weet niet alle specs uit mijn hoofd maar hier een aantal. - asus moederbord Sis nogwat? - intel pentium 4 2.66 ghz - maxtor 80 gb harddisk - asus nvidia geforce 6600 gt dat was het wel... ik hoop echt dat een van jullie mij kan helpen b.v.d grtz jurre. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Doe eens een CMOS reset. Dit kun je doen door een jumpertje op het moederbord om te zetten (zie de handleiding van je moederbord), of door het batterijtje op het moederbord er een minuutje of 10 uit te halen. 1x is trouwens wel genoeg ;) http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=146358 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 ik heb geen handleiding bij mijn moederbord. die 2 posts waren omdat ik niet precies wist waar ik hem moest posten :D. waar zit die batterij precies? of dat jumpertje en hoe ziet het eruit want ik wil geen verkeerde dingen eruit halen. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Er zit maar 1 batterij op het moederbord, een ronde. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 En zo zien ze er meestal uit: http://www.infopackets.com/graphics/cmos+jumper.gif Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 ik heb de batterij er 10 min uitgehaald maar nog steeds de zelfde piep :( ik ga nu proberen om dat jumpertje om te zetten en tegelijkertijd ook de batterij eruit halen.. bedankt voor jullie hulp alvast :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 ik heb 3 jumpertjes gezien op mijn Moederbord 1 vlak bij de batterij oranje kleur J12 volgensmij, een een klein stukje er van daan geel j 24, en een aan de andere kant van het moederbord j 26 ofzo. ik heb de oranje een verplaatst en ik startte de pc op en hij maakte nu helemaal geen piep, ik weet niet of dit een goed of slecht teken is. ik heb ook de andere verplaast maar die gaven gewoon een lange piep. dus ik denk dat ik de oranje moet hebben met J12. maar weet iemand wat ik moet doen om hem weer normaal te krijgen mijn pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 ga eens naar de pagina van de maker van je moederbord en zoek jouw type eens. Of druk het gewoon in google in. Meestal vindt je wel gedetailleerde dingen. Kan je miss achterhalen welke jumpers etc... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 dat is juist het probleem weet niet precies welk mobo ik heb :( asus Sis nogwat. en kan het ook niet opzoeken want pc doet het niet :( maar ik denk dat de oranje jumper de goede is.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 dat is juist het probleem weet niet precies welk mobo ik heb :( asus Sis nogwat. en kan het ook niet opzoeken want pc doet het niet :( maar ik denk dat de oranje jumper de goede is.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 [quote:9eacd056e5="jurre"]dat is juist het probleem weet niet precies welk mobo ik heb :( asus Sis nogwat. en kan het ook niet opzoeken want pc doet het niet :( maar ik denk dat de oranje jumper de goede is..[/quote:9eacd056e5] Haal je case ff open, het type zal wel ergens opstaan... Niet zomaar vanuit gaan dat het wel goed zal zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Bij de jumper staat ook wat deze dus doet, waarschijnlijk staat er iets in de trant van 'clear mos / cmos' De type aanduiding staat meestal tussen je pci sloten in. Dus ASUS P4S (?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 staat helaas niet aan de binnekant van mijn case :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 [quote:10127e1fea="jurre"]staat helaas niet aan de binnekant van mijn case :([/quote:10127e1fea] euhmz, je hebt toch welop je mobo gezocht he? Is een beetje raar geformuleerd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 nee staat er echt niet op heb hele ding afgezocht Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 hij geeft de melding: "novideo input" zeg je, ik heb eens een soortgelijk probleem gehad, bleek de voeding te zijn. zit er een voltage aansluiting op je videokaart vanuit de voeding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 [quote:73bf17aa2e="jurre"]terwijl ik gta Sa aan het spelen was liep het spel vast, en starte mijn pc opnieuw op, altans dat was de bedoeling. Ik hoorde 1 lange piep i.p.v een normale korte piep tijdens het opstarten. volgens mij is dat het signaal dat hij contact heeft. [/quote:73bf17aa2e]Als ik dit zo lees dan kunnen er vele oorzaken zijn. Wanneer je gaat foutzoeken is dat pas echt zinvol wanneer je je computer zo leeg mogelijk maakt, of apparatuur loskoppelt. IDE kabel, S-ata kabels e.d. losmaken v.h. moederbord. De videokaart bij voorkeur testen in een andere computer zodat je echt zeker bent dat die het zou moeten doen. Een lange beep en zwart blijven van het scherm wijst volgens mij meestal op een niet herkenbare videokaart. Iets vergelijkbaars met het geheugen. En soms is er wat mis met het geheugen. Ligt een beetje aan de Bios en de lengte van de beep. Dus met de informatie tot nu toe, is het voor mij een beetje gissen. Wat is het merk van de Bios, veel voorkomende merken zijn Phoenix, Award en AMI. Ieder met hun eigen toontjes. De pieptoon zou voor mij betekenen dat de CPU vermoedelijk in orde is en het moederbord misschien ook wel. Veel meer dan dat zou ik niet durven te concluderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 ik heb de videokaart getest in andere pc en daar deed hij het gewoon wel dus dat valt af.. het moederbord is Aopen volgens mij. ik heb ook een nieuwe batterij gekocht voor het moederbord maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. ik heb de melding echt meteen bij het opstarten volgens mij heeft het systeem dan nog niet eens de HD,videokaart, geheugen gecontroleerd of dat dat er is. ik heb ook met de jumpertjes lopen klooien maar als ik jumpertje J12 verplaastte starte hij helemaal niet meer op en bij een andere hoorde je helemaal geen piep, en je zag ook geen bootscherm ofzo. er is ook niks doorgebrand, want ik ruik iig niks :P. ik hoop op meer reacties jullie helpen me tot nu toe goed :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Is weer wat anders dan asus he :-? Maar goed heb je ondertussen de jumper waar cmos bij staat gevonden? 3 pinnetjes 1 jumper, even van pin 2-3 naar pin 1-2 zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen