anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Ik heb MS Flight Simulator 2000. Voorheen bestuurde ik dit mbv een MS Sidewinder stuur+pedalen (alles beter dan toetsenbord en muis, dat wil gewoon niet :P) In verband met oa. ruimtegebrek ben ik nu op zoek naar een USB-joystick. Heeft iemand ervaring met joysticks en MS Flight Simulator? Welke joystick is aan te raden en waarop moet je letten bij aanschaf. Ik herinner me dat Microsoft zelf ook altijd een of meerdere joysticks had, maar deze zijn volgens mij niet meer leverbaar, kom ze nergens tegen in webwinkels iig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Ik heb de Thrustmaster HOTAS Cougar, dat is echt een super joystick ! Je had het over ruimtegebrek, wat dan misschien wel een probleem vormt want de hotas heeft een stick en een losse throttle, die ook niet erg klein zijn dus dat neemt misschien ook alweer teveel ruimte in en natuurlijk weet ik niet wat je budget is... Een andere optie zou dan zijn van Logitech, zie hier: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2221,CONTENTID=5032 Deze heeft mijn broertje en ik moet zeggen dat deze ook best goed is, al is die nog niet met de hotas te vergelijken, maar volgens mij ook prima geschikt. Een force feedback stick zou ik in ieder geval niet aan schaffen, die heb ik ooit gehad maar voor FS beviel het slecht, maar dat is mijn mening. Suc6 met de keuze. EDIT: O ja, waar je wat mij betreft op moet letten bij de aanschaf, ten eerste op je budget natuurlijk, en verder of de stick stevig staat, dus dat het niet zo is als je de stick wat harder naar opzij beweegd dat deze dan van het bureau loskomt, verder moet ie natuurlijk goed in de hand liggen en de knoppen moeten goed te bereiken zijn en zelf vindt ik het wel prettig als je wat kracht moet zetten om hem heen en weer te bewegen. En let een beetje op de kwaliteit, goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Die Thrustmaster is me iets te duur :wink: zoveel geld heb ik hier niet voor over. Die Logitech Freedom is een beetje de max, een losse throttle vind ik niet zo belangrijk. Het besturen van een vliegtuig is zonder joystick onmogelijk is mijn ervaring, gas geven is prima te doen met toetsenbord. De joystick hoeft niet zo nodig draadloos te zijn, dus daar bespaar ik liever op dan. Force-feedback heb ik met stuur nooit als vervelend ervaren, geen idee hoe dat met een joystick is, komt het realisme wel ten goede neem ik aan. Maar als ik een goede betaalbare joystick wil uitzoeken kom ik bij Logitech terecht? Ga ik daar eens naar kijken :D! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Nee, de hotas is inderdaad niet zo goedkoop en gas geven kan ook met het toetsenbord, het is maar welke eisen je er zelf aan steld. Ik weet hoe het vliegen realistisch is, en zelf vindt ik force feedback daar totaal niet meer overeen komen, of het is te overdreven, zet je de kracht lager dan beweegt de stick weer te licht en buiten dat vindt ik dat er ook, wat vliegen betreft, niets aan toegevoegd wordt. In een vliegtuig trilt de stick toch niet alleen als je in een stall komt dan :wink: . Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik zo'n force feedback stick een tijd geleden heb gehad, dus als je het wel prettig vindt, ze zijn nu vast wat verbeterd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Wat ik als FS2004 fanaat erg belangrijk is: 3 assen: ook wel een twisthandle genoemd.Zo kan je een helicopter om zijn eigen as laten draaien. Ik heb naast mij staan de logitech extreme 3d pro. Ideaal. Kost ingeveer 30eu 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Ik denk dat ik toch voor Force Feedback ga, dus dan de Logitech® Force™ 3D... denk dat dat toch wel net ff lekkerder voelt met zijwind en landen enzo... Toch nog even een paar vraagjes: - Wat is een 8-wegs schakelaar en wat kun je daarmee? - Als je Force Feedback uitschakeld (neem aan dat dat eventueel wel kan?), is er dan nog wel weerstand? En hoe is de weerstand van een non-Force Feedback stick als de Logitech® Extreme™ 3D Pro? En tinus89 hoe is FS2004, heb zelf nog oudje FS2000 maar denk er over die er meteen maar bij te halen dan :D... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:50157b458a="redmar"]Ik denk dat ik toch voor Force Feedback ga, dus dan de Logitech® Force™ 3D... denk dat dat toch wel net ff lekkerder voelt met zijwind en landen enzo... Toch nog even een paar vraagjes: - Wat is een 8-wegs schakelaar en wat kun je daarmee? - Als je Force Feedback uitschakeld (neem aan dat dat eventueel wel kan?), is er dan nog wel weerstand? En hoe is de weerstand van een non-Force Feedback stick als de Logitech® Extreme™ 3D Pro? En tinus89 hoe is FS2004, heb zelf nog oudje FS2000 maar denk er over die er meteen maar bij te halen dan :D...[/quote:50157b458a] Dat ligt eraan wat je gewent was. Vergeleken bij 98 is hij super, mar ik heb 2000 nog nooit gespeelt.. Hij vraagt alleen wel veel van je systeem, en op wat hogere instellingen heb je ook veel ram nodig. Maar ik vind het een grote verbetering. En verder wat de weerstand betreft, wat bedoel je daar mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:3e9b427e15]En verder wat de weerstand betreft, wat bedoel je daar mee?[/quote:3e9b427e15] Nou of de stick zegmaar zonder gevoel heen en weer gaat, zonder tegendruk zegmaar, of dat je wel wat kracht moet zetten (niet dat je je in het zweet werkt ofzo), maar denk dat het zo wel duidelijker is? Beetje verschil tussen wel (hele slappe zoals Mercedes) en geen stuurbekrachtiging zegmaar :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:b78a6fbc2e="redmar"][quote:b78a6fbc2e]En verder wat de weerstand betreft, wat bedoel je daar mee?[/quote:b78a6fbc2e] Nou of de stick zegmaar zonder gevoel heen en weer gaat, zonder tegendruk zegmaar, of dat je wel wat kracht moet zetten (niet dat je je in het zweet werkt ofzo), maar denk dat het zo wel duidelijker is? Beetje verschil tussen wel (hele slappe zoals Mercedes) en geen stuurbekrachtiging zegmaar :P[/quote:b78a6fbc2e] Hahaha okeej, dan denk ik dat dit meer een middenweg is (extreme 3d pro), hij is niet slap maar zeker niet extreem zwaar. Ik weet niet of jullie een mediamakrt in de buurt hebben? daar hebben ze meestal wel wat staan om te proberen. Ik vind het een prettige joystick, maar het is ook maar een van de 4 die ik gebruikt heb in mijn leven(thuis en bij anderen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Ik doe heel stiekem zonder woonplaats maar ik zal morgen de Mediamarkt in Groningen idd wel ff checken :wink:... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Oké vandaag ff bij de MediaMarkt geweest en het is toch een Logitech Extreme 3D Pro geworden! Staat steviger, ligt beter in de hand en dan maar zonder Force Feedback :P .. en meteen ff FS2004 erbij.. nu druk 3GB installeren jeeeh :D :D :D! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Hahaha daar heb ik em ook gekocht, in grunnen :lol: En mooi dat je fs 2004 hebt gekocht. Tip: kijk een op www.hovercontrol.com. Daar kan je goede vliegtuigen downloaden en als je (gratis) member word kan je ook online spelen. 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen