Ga naar inhoud

Draadloos toetsenbord en muis

Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuw toetsenbord en je ziet nu heel veel draadloze toetsenborden en muizen in de winkel liggen. Ik vraag mij af of deze net zo goed werken als een niet-draadloos toetsenbord en muis. En dan doel ik met name op de informatieverwerkingssnelheid. Is het bijv. handig voor als je veel games speelt? Blijft de reactiesnelheid goed? Weet iemand hier meer vanaf? Greetz, Racer
Link naar reactie
Voor games is een draadloze muis iig een no-go. Draadloze muizen zijn iig zwaarder dan die met een draadje. Daar komt bij dat een gemiddelde draadloze muis last heeft van vertraging en niet nauwkeurig genoeg is. Hooguit een Logitech MX1000, maar die kost ook 80 euro ofzo, en dan blijft ie zwaarder. Toetsenbord zal minder erg zijn, maar persoonlijk zie ik geen reden om niet gewoon een tobo met draad te nemen, die ligt toch maar op 1 plek :wink:
Link naar reactie
Ook weer zoiets hier. Een draadloze muis is weldegelijk goed om te gamen. Je moet idd geen troep nemen, maar bv een goede Logitec muis. Maar dan het verhaal dat zo'n ding zwaar is!!!! Loop jij er de hele dag mee door het huis dan? En dan nog, vind je een muis dan echt te zwaar? :roll: Je til hem met je pink op!!!!!!
Link naar reactie
[quote:c18ddcf7e7="ikweetalles"]Maar dan het verhaal dat zo'n ding zwaar is!!!! Loop jij er de hele dag mee door het huis dan? En dan nog, vind je een muis dan echt te zwaar? :roll: Je til hem met je pink op!!!!!![/quote:c18ddcf7e7] Met zwaar wordt dan ook niet bedoeld dat je hem niet kan optillen... :-? Een draadloze muis is nou eenmaal zwaarder dan eentje met draad (in muizengewicht dan). Daardoor zorgt het voor een grotere belasting op je pols waardoor er eerder RSI-klachten kunnen optreden.
Link naar reactie
Het is zeker een verdubbeling van het gewicht. Voor spellen is een draadloze muis om twee redenen niet geschikt: hij is zwaarder, en je kunt dus minder snelle bewegingen maken (versnelling=kracht/massa :p), en radiogolven zijn trager dan elektrische signalen door een koperen kabeltje ;) door het extra gewicht moeten je gewrichten een grotere kracht uitoefenen op de muis om hem dezelfde beweging te laten maken, waardoor je ze dus ook makkelijker te zwaar belast. oh, en ikweetalles: het gaat er niet om dat een draadloze muis _ongeschikt_ is voor gamen, maar dat een bedrade muis _geschikter_ is. (en ik duik idd overal op waar jij ook zit, dankzij http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/search.php?search_author=ikweetalles
Link naar reactie
[quote:82555e611c="ikweetalles"]Ook weer zoiets hier. Een draadloze muis is weldegelijk goed om te gamen. Maar dan het verhaal dat zo'n ding zwaar is!!!! [/quote:82555e611c] In zo'n draadloos geval zitten wel twee AA batterijen, = extra gewicht. Ander voordeel van een muis met staart; je zal nooit op het meest onverwachtte moment stroomloos vallen :lol: Zelfs met oplaadbare muizen kom soms voor dit fenomeen te staan. Idem dito voor een draadloos klavier. :wink:
Link naar reactie
Ik denk dat de TS zelf moet bekijken of hij draadloos gaat of niet. Ik heb ook jaren draadloze muizen afgezworen, maar nu game ik gewoon met een draadloze muis van Microsoft. Daar komt bij dat ik links ben, en veel draadloze muizen zijn voor je rechterhand gevormd. Ik heb zoals ik al zei dus een draadloze muis van Microsoft, een fijn dingetje. Tuurlijk is bijvoorbeeld America's Army met een 'gewone' muis toch nog steeds fijner/beter, maar als je een beetje gewend bent aan je draadloze muis zie ik het probleem niet. Daar komt bij dat je hoewel je veel gamet, toch waarschijnlijk meer in windows zit te werken en dergelijke. Kwestie van smaak; niets aan een computer is zo smaakgevoelig als een muis en toetsenbord. Ga zelf eens naar de winkel, en probeer wat muizen.
Link naar reactie
Ik gebruik zelf een muis met een draad (logitech mx510) en merk echt nooit dat dat draadje er aanzit. Ik hoor vaak mensen klagen dat de batterijen weer leeg zijn en dat kan s'avonds best lastig zijn. Als je de beweging/versnelling en de reaktiesnelheid van de muis (kleine muisbeweging = grote aanwijzerbeweging) hoog instelt is een lichte muis veel fijner. Een muis met batterijen start vaak 'schokkiger'
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...