anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Hallo allemaal, Ik wou even vragen of hier mensen zijn die ervaring hebben met leveringen van Azerty (denk het wel). Ik heb vorige week wat onderdelen besteld (o.a. cpu en cpu koeler en nog wat kleine dingetjes. Prima levering, binnen 2 dagen had ik alles in huis. Zat allemaal netjes in een grote doos, die volgestouwd was met reepjes karton. Echter, toen ik die doos ging uitpakken, zag ik tot mijn schrik dat mijn bestelde cpu (amd 64 3000+ OEM) gewoon los in een plastic zakje zat. Verder had ik nog een arctic silencer 64 ultra tc en die vertoont gebruikssporen aan de onderkant. Je kunt zien dat hij al eens gemonteerd geweest is op een andere cpu, aangezien de koelpasta er slordig is afgeveegd met een stuk keukenrol o.i.d. en er zitten krassen op en een berg krassen in elke hoek (vermoedelijk van schroeven o.i.d.) Ik ben met deze manier van leveren niet zo blij, en ik wilde graag weten wat ik volgens jullie het beste kan doen. Heeft iemand ervaringen met OEM processors die in een plastic zakje worden geleverd, zonder enige bescherming (gewoon met de pinnetjes direct in het zakje). Ik snap best dat ik geen kartonnen doos erbij krijg, maar zo'n cpu doosje van plastic had ik niet erg gevonden. Bovendien heb ik er nu geen zicht op of de cpu al is gebruikt. Ik denk namelijk van wel aangezien ook de bovenkant van de cpu strepen heeft van keukenpapier oid. Ik heb geen zin in gebruikte spullen, dan kan ik net zo goed op marktplaats kopen. Ik ga vanmiddag Azerty bellen om te praten hierover, wat zijn jullie ervaringen. Kan ik ge woon een nieuwe eisen, en hoe zie ik of dit nieuw is ? Dank Lennard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Heb niet zo'n ervaring nee, maar heb dan ook alleen maar boxed cpu's daar besteld ... De tray CPU hadden ze idd. wel beter kunnen verpakken en een nieuwe CPU-koeler hoort gesealed te zijn in de originele verpakking. Neem 's contact met ze op om te kijken wat ze hierover te zeggen hebben. Plaats ook een reactie in de Shopsurvey van Tweakers.Net, dat schudt ze meestal ook wel wakker ... :wink: Oh dat heb je al gedaan zie ik ... :lol: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6703 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Eisen is nooit goed. Als je nieuwe spullen bestelt, heb je simpelweg nieuwe spullen te krijgen. Dus bellen, zeggen dat je de zaak retourzendt en originele, ongebruikte spullen wilt. Ik heb laatst een compleet gemonteerd systeem van Azerty gekregen. Van alle onderdelen zat de originele verpakking erbij, ook de blister waar de CPU en het geheugen ingezeten had, ook de extra kabels, verloopstukjes etc. Ook een OEM processor hoort in een gesealde verpakking te komen. Bij Azerty krijgen ze ze echt niet binnen in een vuilniszak, waarna ze ze in boterhamzakjes moeten verpakken. Het riekt naar gebruikt spul verkopen als nieuw spul. Terug dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:2e143b19f2="KeesA"]Het riekt naar gebruikt spul verkopen als nieuw spul. Terug dus.[/quote:2e143b19f2]Als het een Venice core CPU is, kan ie in principe niet zo lang gebruikt zijn. Wat wel leuk is aan de Venice is om te kijken of ie wel die gemiddelde max. snelheid van 2.8GHz haalt en zo niet dan lekker weer doorverkopen aan een ander. Ik zou 'm dus ook terugsturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Ik had ook een boxed gekocht. Vaak scheelt het niet zo heel veel en je hebt ook nog eens meer garantie. Bovendien zijn ze altijd orgineel verpakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Ze doen toch echt niet moelijk over rma, dus voordat je overal rotzooi post is het misschien ook een mogelijkheid hun een kans van spreken te geven ipv direct op je achterse benen te staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:273bf6ef77="Obi-wan-kenobi"]Heb niet zo'n ervaring nee, maar heb dan ook alleen maar boxed cpu's daar besteld ... De tray CPU hadden ze idd. wel beter kunnen verpakken en een nieuwe CPU-koeler hoort gesealed te zijn in de originele verpakking. Neem 's contact met ze op om te kijken wat ze hierover te zeggen hebben. Plaats ook een reactie in de Shopsurvey van Tweakers.Net, dat schudt ze meestal ook wel wakker ... :wink: Oh dat heb je al gedaan zie ik ... :lol: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6703[/quote:273bf6ef77] Ik had niets in de shopsurvey geplaatst hoor :lol: Maar ga ik binnenkort nog wel even doen. [quote:273bf6ef77="tomvdlee"]Ik had ook een boxed gekocht. Vaak scheelt het niet zo heel veel en je hebt ook nog eens meer garantie. Bovendien zijn ze altijd orgineel verpakt.[/quote:273bf6ef77] Daar gaat het nu even niet om denk ik. Ik heb getijfeld voor een boxed, maar aangezien die 22 euro duurder was en de koeler er niet erg mooi uitziet imo toch maar een niet-boxed genomen. Moet toch geen probleem zijn? [quote:273bf6ef77="Obi-wan-kenobi"][quote:273bf6ef77="KeesA"]Het riekt naar gebruikt spul verkopen als nieuw spul. Terug dus.[/quote:273bf6ef77]Als het een Venice core CPU is, kan ie in principe niet zo lang gebruikt zijn. Wat wel leuk is aan de Venice is om te kijken of ie wel die gemiddelde max. snelheid van 2.8GHz haalt en zo niet dan lekker weer doorverkopen aan een ander. Ik zou 'm dus ook terugsturen.[/quote:273bf6ef77] Het is een socket 754 cpu, dus geen venice :p Maar goed, ik ga ze zometeen eens opbellen en kijken wat er te regelen valt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Zo, net met Azerty gebeld, zeiden dat cpu's altijd worden geleverd in een plastic zakje als het een OEM versie betreft, en dat het onmogelijk is dat hij al gebruikt is. Daar gaan we dan maar van uit, maar toch heb ik ze meegedeeld dat ik dit geen manier van verpakken vind. Wat KeesA al zegt, ze krijgen ze denk ik niet in een vuilnis zak binnen. Ik verwacht toch minstens een plastic cpu doosje eromheen (wat zou dat extra kosten, 20 cent?) net zoals bij mijn boxed 2000+. Ik vind het toch redelijk vaag om het in een plastic zakje te stoppen met al die pinnetjes die zo zwak zijn, maar goed... Zand erover, en als ze volgende keer mijn cpu weer zo verpakken geen azerty meer. Maar vooralsnog was de rest prima in orde. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 ik heb dit verhaal gelezen en vind het een erg sterk verhaal. Als je auto's op een schip vervoerd plak je er tog ook geen plastik op en smijt ze in het laadruim? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:514f4297ce="tinus89"]ik heb dit verhaal gelezen en vind het een erg sterk verhaal. Als je auto's op een schip vervoerd plak je er tog ook geen plastik op en smijt ze in het laadruim?[/quote:514f4297ce] Volgens mij krijgen ze meerdere processoren aangeleverd in één verpakking door een leverancier. Vandaar waarschijnlijk ook dat de naam Tray vaak gebruikt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Ze krijgen zo gewoon in een soort rekken. Trays dus :wink: De manier hoe ze verpakt zijn vanuit de winkel moet de winkel zelf bepalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 ja maar in een zakje.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:f3ffab88dc="tdw"]ja maar in een zakje..[/quote:f3ffab88dc] Hij zat losjes in een antistatisch zakje en daaromheen zat 1 laagje bubbeltjes plastic. Maar ik ben niet echt weg van deze manier van verpakken. Bedankt voor jullie feedback. Ik heb de processor er gewoon ingezet, Azerty zei dat het onmogelijk gebruikt kon zijn en ik denk dat ik dat wel geloof. Ziet er totaal nieuw uit en was eerst niet op voorraad dus ik moest op de bestelling wachten (2 dagen). Ik zal binnenkort melden of hij werkt, moet namelijk nog ff koelpasta halen :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Maar die koeler hoort toch in orginele verpakking te zitten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Hij zit wel in het originele doosje. Er zat alleen geen sealing meer omheen. Het ziet er naar uit dat de krassen komen van een aantal pinnetjes die in de koeler voet (zo'n ding dat ook op je mobo aanwezig is) gegoten zijn. Beetje vaag maar ik denk dat hij wel nieuw is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Ik kreeg mijn AMD XP 2000+ in de doos van het mobo, alleen in een zakje (via 1to0.nl). Toen ik eennieuwe kreeg, RMA, zat deze wel in zo'n plastic, eh, traytje ;) Dat pinnetjes verbogen waren vind ik wel erg extreem. Ik vind het erg slordig. Overigens, bij mijn koeler was de pasta ook een beetje weggeveegd, maar dat kwam door de verpakking die er tegen aan drukte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 zet eens een foto weg van al de verpakking. want ik volg het niet echt. normaal zit ie toch in een doosje waar een stikker overheen zit. en als die is verbroken dan niet accepteren? wat voor cpu heb je eigenlijk gekocht? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 [quote:b43b1cea86="r.marijnissen"]wat voor cpu heb je eigenlijk gekocht?[/quote:b43b1cea86] :roll: [quote:b43b1cea86="SAPPhIRE"](amd 64 3000+ OEM)[/quote:b43b1cea86] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Een OEM proc zit nooit verzegeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 [quote:4dd09b07a4="SAPPhIRE"]Echter, toen ik die doos ging uitpakken, zag ik tot mijn schrik dat mijn bestelde cpu (amd 64 3000+ OEM) gewoon los in een plastic zakje zat. Verder had ik nog een arctic silencer 64 ultra tc en die vertoont gebruikssporen aan de onderkant.[/quote:4dd09b07a4]Ik heb er wel ervaring mee. Op zich wel goed, alle spullen werkten, en op e-mail werd snel gereageerd. Mijn pakketje was Ik twijfelde of het geheugen geheel ongebruikt was omdat de verpakking los was geweest. Na testen, bleek het geheugen wel okay, maar ja, wel een minpunt. Voor de volgende keer zou ik het risico niet meer nemen. Ik had een goed verpakte koeler (nieuw in doos) ontvangen, dat was dus okay. Een gebruikte koeler had men niet mogen leveren. Een CPU in een anti-statisch zakje is misschien okay, zo heb ik er ook wel een aantal gekocht. Maar ja, minder is niet goed te praten, en los in doos met andere spullen, dat lijkt me heel erg riskant. Pennetjes aan zo'n CPU zijn zo verbogen. Valt dan mij dan toch behoorlijk tegen van Azerty. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen