anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Jaar geleden eens iets gelezen over BTX kijk ik echter bij alternate dan staan er overal gewoon ATX en E-ATX kasten :-? hoe zit dit? Normaal gesproken zou ik nu ongeveer aan een nieuwe pc toe maar gek genoeg is de cpu snelheid nog niet verdubbeld (2,5 x2=5) dus dat schiet ook al niet op. Zit er nog wat aan te komen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 BTX liep ook toendertijd al niemand echt warm voor. Het zal nog wel jaren duren voordat het een beetje algemeen te koop is, als het er ooit al echt door komt. Waarom zou de cpu snelheid verdubbelt moeten zijn? Prestaties hangen lang niet alleen van de clocksnelheid af, vandaar dat AMD met hun lager geklokte processoren ook Intel makkelijk kon bijhouden en zelfs inhalen. Naast dat het gewoon moeilijk is om de clocksnelheid te verdubbelen is het dus ook niet noodzakelijk om de prestaties te verhogen en er is ook niet een vaste regel waarop gebaseerd zou zijn dat processoren telkens een 2x zo hoge clocksnelheid zouden krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 naja dat is de wet van ... uit 1980? probleem met prestaties is dat ze zoweinig zeggen... als 1 cpu 5000 punten scoort en een andere 10000 dan hoeft cpu 2 niet 2x sneller te zijn dan cpu1, dat hangt totaal van de puntentelling af en het nulpunt. Iig zit pentium nog maar op 3,8. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Intel zit met de pentium 4 op 3,8 omdat ze gewoonweg niet hoger komen. Hitteproblemen enzo. Daarom gaan ze dus meer cache enzo toevoegen om op lagere clocksnelheden toch meer prestaties te krijgen. Kijk maar naar pentium-m. Die draait veelal onder de 2 GHz, maar is toch vrijwel even snel als desktop pentium 4's. De wet van More was dacht ik btw meer op het aantal transistoren gebaseerd. Dus een verdubbeling van transistoren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 [quote:ce48557668="Comp-Freak"]Intel zit met de pentium 4 op 3,8 omdat ze gewoonweg niet hoger komen. Hitteproblemen enzo. Daarom gaan ze dus meer cache enzo toevoegen om op lagere clocksnelheden toch meer prestaties te krijgen. Kijk maar naar pentium-m. Die draait veelal onder de 2 GHz, maar is toch vrijwel even snel als desktop pentium 4's. De wet van More was dacht ik btw meer op het aantal transistoren gebaseerd. Dus een verdubbeling van transistoren.[/quote:ce48557668]idd op transistoren ja maar die stonden laatste jaren weer zon beetje in lineair verband met de clocksnelheid. Naja iig komt volgens jou btx nog niet binnenkort. Nog ff wachten tot sata-2 een beetje goed werkt en dan ga ik denk ik maar eens een nieuwe pc halen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen