Ga naar inhoud

Laptop kapot??????

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een laptop en er is echt iets vreemds mee aan de hand. Namelijk als ik opstart vanaf de accu werkt ie prima, maar als ik overschakel op de netspanning krijg ik steeds een stopfout die in een loop blijft hangen. Het is een microstar laptop, een kloon dus, maar ik ben er al achter dat het eigenlijk een medion is type 'FID2030'. op internet is hier maar bar weinig over te vinden. Ik heb al van alles geprobeerd, een andere adapter, zo veel mogelijk uitschakelen in de bios maar nix werkt. Opnieuw installeren gaat prima zolang ik van accu werk maar als ik de adapter erin stop krijg ik meerdere verschillende stopfouten elke keer als ik um opstart. Iemand hier misschien een suggestie.
Link naar reactie
Mijn boerenverstand zegt: andere stroomkabel MET adapter proberen, dus alles van wandcontactdoos tot ingang laptop. Is probleem dan opgelost dan zit er ergens zwakte in snoer of adapter. Is probleem niet opgelost, dan moet de laptop richting reperateur, tenzij je zelf een handige elektricien bent. Het sleutelen in een laptop is niet niets.
Link naar reactie
Ik heb al een andere adapter van een zelfde laptop geprobeerd, maakte nix uit. Ook heb ik de laptop al helemaal uit elkaar gehaald, maar dan, dan zie je nog nix. Ik denk zelf dat het een probleem is met de omschakeling van batterij naar netvoeding ofzo, of e spannings regelaar is de laptop ofzo. De netvoeding is namelijk 19V en de batterij maar 14,8V, als de spanningsregelaar kapot is krijgt de laptop dus die 19V voor zijn kiezen. Ik zit te denken om eens een adapter van 14,8V te proberen maar ik denk dat dan de batterij weer niet opgeladen word.
Link naar reactie
1) Een 14.8 volt adaptor heeft waarschijnlijk geen zin want die spanning gaat de spanningsregelaar in en die, als hij heel is, werkt hij niet bij zo'n lage ingangsspanning. 2) Wordt de batterij wel opgeladen als de adaptor aangesloten is? Dan zou de spanningsregelaar in orde moeten zijn tenzij de batterij via een andere spanningsregelaar wordt geladen. 3) Kun je zonder de batterij er in de spanningen opmeten met een voltmeter? 4) Het lijkt me dat een handige electronicus het probleem zou kunnen oplossen als het een spanningsregelaar of een zekering is. Een nieuwe spanningsregelaar heb je voor een dikke Euro. Je kunt eens kijken of je de spanningsregelaar kunt vinden. Meestal staan er wat letters en cijfers op waaruit je het type kunt opmaken. Tenzij er een speciale miniatuur regelaar wordt gebruikt. Dan nog is er wel een mouw aan te passen. Maar als het niet de regelaar is maar een ander stukje electronica dan wordt het ingewikkelder.
Link naar reactie
De batterij laad wel op als de laptop uit is, maar als ie aan is weet ik niet want ik wil hem niet te lang aan laten staan i.v.m beschadigen andere hardware. Is er misschien een kans dat de spanningsregelaar in de batterij zit, deze heeft namelijk 8 contacten die verbinding maken met het MOBO of zijn dit de uitgangen van de verschillende spanningen die het MOBO nodig heeft. Ik ga vanavond eens op de batterij meten of die spanning wel klopt.
Link naar reactie
In de batterij zit wat electronica om te voorkomen dat deze te ver wordt opgeladen. Dan zou de batterij te warm worden met kans op schade. Het lijkt er toch op dat de spanningsregelaar of het omschakelcircuit batterij/net het probleem is. Zou je zonder batterij eens kunnen kijken of er ergens wel spanningen zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...