anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Sinds de her-installatie van Windows XP (met de originele restore cd-rom) krijg ik mijn geluid niet meer geïnstalleerd. De pc betreft een Dell 3.0 Ghz van een jaar oud met Windows XP Home. Mijn geluidskaart is een on-board chip en Everest zegt dat dit de specificaties zijn: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller. Deze drivers kan ik niet downloaden van de site van Intel, maar dat is meteen het tweede dat niet klopt; vanuit welk programma ik ook een hyperlink aanklik, Internet Explorer start niet meer op. Ook na het handmatig opstarten van IE kan ik van diverse sites niet meer downloaden, er gebeurt domweg niets. Zou dit met elkaar te maken hebben? Je zou toch denken dat Win XP, zeker na upgraden met SP2 deze driver aan boord zou moeten hebben. De pc is virus- en spyware vrij, dus ook dat is het niet. Heeft iemand een tip, ik ben nu al weken aan het stuntelen en dit schiet gewoon niet meer op! Alvast dank voor een berichtje!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Probeer het eens met Mozilla FireFox ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Had ik ook al bedacht, maar dan moet ik 'm wel kunnen downen.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Kan je niet (als je op de links staat) op je rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor "Doel opslaan als" of "Save target as"? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Hier zou je in principe alles moeten kunnen vinden. Aangezien het hier om onboard geluid (in de chipset) gaat, denk ik dat je aan de chipset drivers voldoende zou moeten hebben. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Support_Intel.aspx De chip behoort zo te zien bij de 875P chipset. http://www.intel.com/design/chipsets/datashts/252516.htm Daarvoor heb je deze drivers nodig. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=1043&lang=eng Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Nee helaas, er gebeurt helemaal niets. Maar afgezien daarvan, die drivers zouden toch "aan boord" van Windows moeten zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Die van de audio chip meestal niet. Ik vermoed dat je moet kijken welke audiochip je hebt, bijvoorbeeld van realtek of cmedia. Ik vermoed dat je op de site van dell wel kan inloggen en drivers voor jou pc opgesomd kan krijgen. Daar moet audio ook bij zitten. Ik meende dat je alleen maar een bepaald nr op de site hoeft in te geven dat op je pc staat en hij zoekt het op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Dank voor jullie reacties tot nu toe. Ben nu even druk, maar ik laat het weten als het gelukt is met jullie tips!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen