anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Ik heb een Seagate. 80 gig harde schijf in een wat oudere computer gezet. Als ik die schijf wil formateren, stopt het proces bij 37 %. Ik heb de computer een hele nacht aan laten staan... geen resultaat. :cry: Iemand bekend met een dergelijk probleem? :-? Die schijf is goed, want heeft altijd perfect gedraaid in een andere computer. :lol: Alvast bedankt! :wink: Sando Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Welke Windows versie draait erop? Het zal mogelijke wijzen op een defecte harde schijf of een instabiele computer oid. Het heb je al diagnostische software gedraaid van de hd fabrikant? Heb je Scandisk gedraaid. Dat iets vroeger probleemloos werkte zegt niet dat iets nu nog steeds probleemloos werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Sorry bovenstaande post was van mij, verkeerde nick. :oops: Ik had dus geschreven... Wil je voortaan wat minder schreeuwen? Heb ik ook gehad met een Seagate, tooltje van Seagate er overgehaald bleek de hdd zo dood als een pier... dus kapot. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 De schijf zat in een computer met Windows XP. Nu ga ik formateren onder Windows 98. Misschien is dat wel niet mogelijk... Welk tooltje van Seagate was dat dan? 'k Heb de kop van de topic wat minder 'luidruchtig' gemaakt. :) Sando Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 [quote:bcb6d9759c="Rebel"]Sorry bovenstaande post was van mij, verkeerde nick. :oops: [/quote:bcb6d9759c] Hey, en wie ben jij dan wel niet die zomaar mijn nick jat!? Stouterd ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 EDIT: sry, dacht dat het om defragmenteren ging Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 'k Zal de situatie nog wat beter uitleggen... Ik heb een P4 computer. Daarin zat deze schijf (tot vorige week). Bij de LIDL een nieuwe snellere en grotere schijf gekocht. Die in de P4 gezet (die onder XP draait). Met een clone programma de oude schijf op de nieuwe gecloned. De oude schijf (80 gig) verwijderd en in een andere computer PII geplaatst. Die computer kan niet draaien onder XP. Dus, ik moest wel WIndows 98 gaan installeren. De setup van Windows 98 herkent de schijf. Begint na een reboot ook met formateren... maar stopt bij 37 %. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Ik had het [url=http://www.seagate.com/support/seatools/]diagnostictooltje[/url] van de Seagatesite geplukt. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Bedankt voor het minder schreeuwen. :) Phrea wrote:[quote:aad8dc876c]Hey, en wie ben jij dan wel niet die zomaar mijn nick jat!? Stouterd ![/quote:aad8dc876c] Je moet je niet afvragen wie ik niet ben, maar wie ik wel ben.. en Phrea ben ik iig niet, dus dan zal ik Rebel wel zijn... :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 xp cd erin partitie verwijderen staat ie nog op NTFS van de vorige maak er dan FAT van ?????!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Kan zijn dat je tegen een van de "bekende" barrieres aanloopt. Kijk dit eens door: http://www.dewassoc.com/kbase/hard_drives/hard_drive_size_barriers.htm De disk wizard van seagate vind je hier. Floppy werkt waarschijnlijk het makkelijkst. http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 kan die P2 wel 80GB aan? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen