Ga naar inhoud

sata schijf niet herkend in xp setup

Aanbevolen berichten

hallo Ik heb een sata schijf gekocht, seagate barracuda 40gb 7200, en ingebouwd (met een ide-sta converter) maar windows setup herkent em niet. In het BIOS wordt ie wel herkend. Weet iemand wat het probleem is? Ik heb al geprobeerd drivers te installeren maar dat lukt niet. Mijn mobo is een pcchips M811 lu http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Products/ProductsDetail.aspx?MenuID=16&LanID=0&DetailID=235&DetailName=Specification voor de specs. als iemand me kan helpen ben ik weer blij! want ik weet t niet meer
Link naar reactie
[quote:64ac71ecd8="joncko"]volgens de info bij die converter heb ik geen driver nodig. als ik de comp opstart dan ziet ie de schijf wel, maar bij de setup (boot vanaf CD) geeft ie aan dat ie geen harddisk gevonden heeft, en dan stopt de installatie. Bedankt trouwens voor je snelle reactie....[/quote:64ac71ecd8]Als je een nieuwe harde schijf koopt moet je eerst een partitie maken dan formateren en dan windows installeren, en hoe je dat allemaal doet staat in de link. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93702 Je kan ongeveer beginnen bij tip 22.
Link naar reactie
oke, bij fdisk krijg ik nadat ik Y gekozen heb voor grote schijondersteuning de melding 'error reading fixed disk'. Met de 2 seagate disks kom ik ook in een menu, kan ik partities maken maar uiteindelijk zegt ie ook daar dat er iets niet klopt. Moet ik nou eerst de (nieuwe) harde schijf formatteren? Ik heb nu wel de prompt....
Link naar reactie
FDisk werkt alleen met FAT32, voor NTFS (maar ook voor FAT) kan je gewoon de windows XP setup gebruiken normaal. In het geval van SATA moet je normaal drivers laden voor de setup, maar aangezien je hem met een converter op de IDE hebt zitten lijkt het me dat dat moet werken. Ik neem aan dat je op die converter nog wel master/slave kan instellen? Dat staat allemaal goed? Hierbij ga ik er wel van uit dat je windows xp installeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...