Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 1 SATA Maxtor DiamondMax 10 en 2 IDE schijven (Maxtor en WD). Hoe krijg ik dit nu werkend? Ik heb geen flauw idee over welke drivers ik moet gebruiken. Er is een promise raid en via raid controller, maar ik wil helemaal geen Raid, want ik heb maar 1 SATA schijf. Ow ja en in welke SATA aansluiting moet het kabeltje eigenlijk? Ik kan kiezen tussen SATA_0 en SATA_1 en SATA_PRI en SATA_SEC Het is een Asus K8VT SE deluxe mainboard.
Link naar reactie
Ik weet niet welke hdd's al in je pc zaten (werkend) maar je kan gewoon die 2 ide schijven aansluiten met 1 ide kabel en die sata schijf er ook gewoon bij. Dit geeft geen problemen en je hoef ook niets speciaals in te stellen hiervoor. Mijn sata schijf kon ik gewoon aansluiten en hoefde hiervoor geen drivers te installeren maar het kan zijn dat je deze wel nodig heb (meegeleverd met de hdd?). Ik weet niet welke hdd je wil gebruiken als primary, dus welke windows op komt, maar je kan dus die sata schijf of op de primary zetten voor als het je windows schijf wordt of anders op secundary.
Link naar reactie
[quote:c7a1e10b5d]Ik weet niet welke hdd's al in je pc zaten (werkend) maar je kan gewoon die 2 ide schijven aansluiten met 1 ide kabel en die sata schijf er ook gewoon bij. Dit geeft geen problemen en je hoef ook niets speciaals in te stellen hiervoor.[/quote:c7a1e10b5d]De 2 IDE schijven zaten al beiden werkend in mijn pc. Op dit moment is alles aangesloten, maar in windows zie ik de SATA schijf niet erbij staan. Bij het opstarten zie ik dat hij in de BIOS wel degelijk word herkend.
Link naar reactie
Je moet waarschijnlijk als eerste in de raid setup aangeven dat je die SATA schijf als losse schijf wilt gebruiken. Ook moet in de bios sata dus wel aan staan. Daarna kan je in windows de raid controller drivers installeren. Als het goed is staat de schijf dan in schijfbeheer en kan je hem formatteren en partitioneren.
Link naar reactie
[quote:a98c3c002d="gerben"]Als je de computer werkend hebt met een ide schijf, kun je de sata schijf gewoon aansluiten op een willekeurige sata aansluiting. Gerede kans dat windows hem zelf herkent, anders drivers downloaden, en daar bij de installatie naar verwijzen.[/quote:a98c3c002d] Thanks, ging net deze vraag posten :wink:
Link naar reactie
[quote:db2098ed36="gerben"]Als je de computer werkend hebt met een ide schijf, kun je de sata schijf gewoon aansluiten op een willekeurige sata aansluiting. Gerede kans dat windows hem zelf herkent, anders drivers downloaden, en daar bij de installatie naar verwijzen.[/quote:db2098ed36]OK, bedankt ! Ik laat het nog weten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...